תוכנית מחיר למשתכן הכתה גלים. היא סייעה להמוני אזרחים לרכוש דירה משל עצמם בצורה הגיונית עם הון עצמי מינימלי. 

תוכנית זו הסתיימה. מה עכשיו? מה יהיה עם עוד אלפי אזרחים שאין להם מספיק כסף? ודירה הם אפילו לא חולמים לקנות? 

הצעה חדשה הועלתה לחוק, תוכנית הדואגת לאזרחים מהשכבה הבינונית והנמוכה בעלי משכורת של שכר מינימום שאין ברשותם דירה משלהם.

בכמה אזרחים מדובר?

למעלה מ 33% מאזרחי ישראל מחוסרי דירה. ועכשיו, לאחר תקופת הקורונה צפויה להיות עלייה נוספת.

אז איזו בשורה עומדת בפתח?

קצת רקע לצורך בתוכנית חדשה שתפתח פתח לממתינים לדירתם…

לצערינו,  כ 60% מהאוכלוסייה הישראלית מחכים לדירה שלהם אך ללא פתרון מעשי. הם משתכרים עם משכורת מצומקת של 7,000 ש"ח ומתוך הסכום הזעום הזה משלמים על שכירות. תכל'ס, 2.5 מיליון אזרחים בישראל לא הצליחו לרכוש  דירה לעצמם. עד היום המדינה לא שמה דגש על מצב עגום זה. אולם לאחר התפרצות נגיף הקורונה המצב החמיר.

מי הם כל אלו?

ניצולי שואה, מוגבלים,אנשים מהשכונות העניות, זוגות צעירים ומשפחות מעוטות יכולת. כל אלו יוגדרו בביטוח לאומי כמחוסרי דיור. 

מה קורה עם תוכנית "דירה בהישג יד"?

מדובר בתוכנית שכבר מדוברת זמן רב. אולם עקב המצב הפוליטי העגום היא מתמהמהת ולא מתבצעת באופן מעשי.

עכשיו, כאשר העוני הגיע לשיאו, גורמים שונים התחילו לעבוד על קידום התוכנית כדי למנוע את החמרת המצב.

מהן הסיבות המובילות למצב של חסרי דיור?

1. מכיוון שמחיר הדירות נקבע לפי ערך הקרקע ומחירן עולה ועולה בעקבות המחסור בקרקעות. לעומת זאת, מחיר עלויות הבנייה ידוע ולא משתנה באופן דרסטי כל כך.

2. אנשים לא מספיק חוסכים כדי להשיג את המטרה, רכישת דירה. 

מה מביאה איתה תוכנית דיור בהישג יד?

תוכנית זו תאפשר לכל אזרח לקנות דירה על פי יכולתו ועלויות מחירי הבנייה באותה תקופה ולא על פי ערך הקרקעות. נקודה זו תוביל לירידת מחירים ולרווחת התושבים.

איך תתבצע תוכנית, דיור בהישג יד?

כל מי שירכוש דירה יקבל 2 משכנתאות. משכנתא אחת המיועדת למחיר עלויות הבניה וההוצאות הנלוות. משכנתא זו  תהיה משכנתא נוחה, עם החזר חודשי נמוך יותר מתשלומי שכירות. כך, גם בעלי יכולת כלכלית מוגבלת יוכלו לעמוד במחיר הזה.

המשכנתא השניה תהיה מורכבת  מהריביות. את המשכנתא הזו הוא יוכל לשלם במשך 12 שנה באופן המתאים לו.

מה מיוחד בתוכנית זו?

שימו לב, את המשכנתא הראשונה יהיה פשוט והגיוני לכל אזרח לשלם. ומה עם המשכנתא השניה? עם המשכנתא השניה הוא יוכל לחכות  עד שמחירי הדירות יעלו. כאשר הדירה תהיה שווה יותר, בעל  הדירה יוכל לבקש תוספת למשכנתא הראשונה ועל ידי זה לשלם את המשכנתא השניה. 

אם הוא לא יכול לשלם את ההחזרים החודשיים הגבוהים, אם הבנק מסכים לכך, הוא יכול להמשיך לשלם סכום זהה ולהאריך את אורך התקופה.  

אם עדיין בעל הדירה לא יכול לשלם את הכסף, הוא רשאי לפנות לחברה הממשלתית  לדיור ולבקש  לשנות  את הבעלות על הדירה לשכירות לתקופה ארוכה.

בסיום 12 שנות התשלומים, הדירה תהפוך להיות ברשותו. אך היא עדיין תהיה משועבדת לבנק בתמורה למשכנתא הראשונה. כך זה יהיה עד שהוא יסיים לשלם את המשכנתא הזו.

הבנתם? כמה חכם! אפילו גאוני. 

היכן יבנו את הדירות לתוכנית המדוברת?

יש המון אפשרויות לכך. הקרקע העירונית פרוסה על 3 מיליון דונם. כאשר רק 1.2 מיליון בנוי. כדי לבנות בניין יש צורך בכ 4 דונם. נסביר את החישוב. כל בניין יכיל 12 דירות כאשר בכל קומה גרים 8 דיירים. כך בסופו של דבר כל בניין יכיל 100 דירות בסך הכל.

לכן, כדי לבנות 7,000 בניינים, צריך כ 35 אלף דונם.

על פי התוכנית, התכנון הוא לבנות את השכונות בכל רחבי הארץ. כן, זה אפשרי. גם  בערים הגדולות יש לפחות 40% שטח לא מנוצל. 

קבלנים רבים ינצלו את ההזדמנות ויציעו את עצמם למלאכה. תוכנית זו יכולה גם להוות קרש קפיצה לקבלנים מתחילים שעדיין  לא מקובלים ומפורסמים בשוק. אם יעשו את העבודה כמו שצריך, הציבור יהנה ויתחיל להשתמש בשירותים שלהם. כתוצאה מכך, התוכנית עתידה לפרנס קבלנים רבים.

מה עוד? תוכנית דיור בהישג יד תהיה חיובית גם לרשויות האזוריות. מכיוון שכל עיר שתכניס את התוכנית אליה, תרוויח מכך שפחות אנשים יהיו נזקקים. זאת אומרת, פחות ביקוש בסיוע לנתמכים במדינה. פחות הוצאות. 

מעוניינים לרכוש בית בשעה טובה? אנו מאחלים לכם שהכל יעבור בשלום ותגיעו לדירה משלכם בקלות. אתם חוששים  מהתהליך המורכב של הוצאת משכנתא? מעולם לא טיפלתם בהשקעה רצינית כל כך  בעצמכם? 

אתם לא לבד. אנו במשכנטאצ' מבינים את החשש שלכם. אכן, משכנתא היא השקעה כלכלית גדולה וארוכת  טווח. מי יודע אולי זו השקעה הפיננסית הרחבה ביותר שתעשו בחייכם?! אכן מדובר בהלוואה שמצריכה ייעוץ מקצועי. רק יועץ משכנתאות מנוסה יוכל ללוות אתכם בצורה מושלמת ולהביא אתכם למשכנתא חסכונית,  אטרקטיבית ותפורה למידות שלכם. 

השאירו פרטים ואנו נשריין לכם פגישה עם טובי היועצים בארץ. בפגישה, יועץ משכנתאות ימפה  את תמונת מצבכם הכלכלי ויבנה עבורכם תמהיל משכנתא זול וכדאי. 

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: