רבים רבים מרוכשי הדירות בישראל הם צעירים חסרי כל ניסיון בניהול נכון של תקציב. בעיקרון היה מן הראוי, כי בכל תיכון יכנסו לימודי כלכלה נבונה והבנת מושגים בסיסים בניהול משק בית תקין. בינתיים, גם בתיכונים שמעבירים כאלו שיעורים, התלמידים לא יודעים להעריך את מה שהם לומדים והחומר נכנס מאוזן אחת ויוצא מהשניה… בפוסט הזה אנו רוצים לעזור לכם להבין איך אתם יכולים לרכוש דירה בלי להרוג את איכות החיים והשלווה בבית שלכם. 

ישנן כמה מילות מפתח שעתידות ללוות אותנו בפוסט הזה: כסף, כסף וכסף. 

בכל פעם נראה את הכסף מהפן האחר שלו. פעם זה בניהול נכון של המזומנים שלנו, פעם זה בשמירה על אי חריגות מהאפשרויות הכלכליות שלנו, ופעם זה בגובה אחוזי המימון שאנו לוקחים מהבנק להלוואת המשכנתא לעומת הכסף אותו אנו צריכים לשלם למוכרים באופן ישיר – הון עצמי. 

כסף ראשון – כמה כסף אתם מסוגלים להוציא עבור רכישת דירה? 

בעת רכישת דירה עלולות להיות הוצאות רבות לא צפויות מראש. אם תגיעו למצב בו נגמר לכם הכסף, לא תוכלו להמציא אותו משום מקום. לכן, חשוב מאוד לתכנן את תהליך רכישה הדירה בצורה מפורטת, כך שגם אם יש צורך לשפץ את הדירה, לא תסתמכו על הנס, אלא תדעו מראש בדיוק כמה אתם הולכים לשלם לכל בעל מקצוע, ובאיזה נורמות אתם הולכים להשקיע בריהוט שלכם. 

יש לכם חבר עצמאי? תשאלו אותו מה זה תוכנית עסקית- כדי לצאת בשלום מכל תהליך רכישת הדירה, עליכם להיות ערוכים לכל הוצאה גדולה כקטנה, ולדעת שיש לכם מהיכן לשלם את הכל. 

כסף שני – הון עצמי לרכישת דירה

כדי לקנות דירה, לא מספיק להוציא משכנתא מהבנק. הבנק דורש שתביאו מהבית (מעצמכם), לפחות 75% הון עצמי. אם אתם משפרי דיור, אחוזי המימון שלכם יהיו קצת יותר נמוכים- 70%, ואם זו דירה להשקעה- 50%. 

אחרי שאתם יודעים את זה, עליכם לוודא שאתם ברורים בעצמכם, מהיכן הולך להגיע הכסף. אם ההורים מעוניינים לעזור לכם, תשאלו אותם בדיוק כמה כסף, ובאיזה אופן הם מעוניינים להעביר לכם. אם אתם מתכננים להעביר כסף מקרן השתלמות, תבדקו מתי הקרן הופכת להיות נזילה, כך עליכם לבדוק כל מקור מימון. 

אם אתם מתכננים לקחת הלוואה כדי להשלים הון עצמי, שימו לב שאתם צריכים להחזיר אותה מדי חודש יחד עם הלוואת המשכנתא היקרה. וקחו בחשבון שהלוואות להון עצמי הן יקרות…   

חוששים לקפוץ למים? 

אתם לא חייבים לעשות את זה לבד. אנו במשכנטאצ' ליווינו כבר לקוחות רבים אל מי המשכנתא שלהם. הלקוחות מעידים שעם הליווי של המומחים שלנו הכל היה רגוע יותר. אבל למה שנרבה בדיבורים? בואו תנסו אתם בעצמכן. פנו למומחי משכנטאצ' ותיהנו גם אתם מעתיד פיננסי זוהר יותר. כן, מגיע לכם!

הקליקו כאן לתזמון פגישה עם מומחי משכנטאצ'.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: