כל הכללים שאתם מכירים מהבנקים, לא נולדו מהאוויר. הבנקים הם כמו בני משפחה, יש להם מכנה משותף ורגולציה זהה. מי הוא זה שקובע את הכללים בבנק? מי יחליט לשנות או להחליף חוקים? ישנו גוף מנהל המכונה בנק ישראל. בנק ישראל הוא הבנק של כל הבנקים. אב המשפחה. ראש ההחלטות. איך שלא תקראו לו. הוא זה שקובע ומחליט מתי יחולו אילו שינויים בחוקי הבנקים בישראל.

מהו תפקידו העיקרי של בנק ישראל?

בנק ישראל שומר על האיזון של הכלכלה בארץ. הוא מודד את כל הנתונים, מבצע את החקירות והמחקרים הנדרשים וכך מגיע לאחוזים וסטטיסטיקות מהשטח. כאשר הוא מזין את הנתונים הוא מגיע למסקנות מסוימות ועל פיהן הוא קובע חוקים חדשים במדינת ישראל. כל הבנקים כפופים לרגולציה של בנק ישראל וחייבים לציית לו. בנק ישראל מטרתו לדאוג לאיזון. גם של הלקוחות וכמובן של הבנקים. הוא לא עומד לצד אחד. הוא עומד באמצע, לצד האיזון והיציבות.

קצת על התחרות בין הבנקים:

ישנה תחרות סמויה וקיימת בין הבנקים בארץ. כל אחד רוצה לגייס כמה שיותר לקוחות אליו. ככל שעוד ועוד לקוחות יצטרפו וילוו כסף ממנו, הבנק יגרוף את הריביות אליו. 

הבנקים הם חנות לממכר כסף. כאשר המטרה העיקרית שלהם היא למכור כסף במחיר גבוה ככל שניתן. ככל שיהיו להם יותר לקוחות, הם ימכרו יותר כסף ומעגל הכספים שלהם יתרחב.

בנק שרוצה למשוך אליו לקוחות, מפרסם על ריביות נמוכות, תנאים או הטבות מיוחדות וכך לקוחות מתפתים לקחת ממנו משכנתא, הלוואה או לפחות לפתוח חשבון עו"ש.

בנק ישראל, המנהל של כל הבנקים, קובע חוקים המגבילים את הבנקים על ההוזלות והתנאים. הכללים של בנק ישראל מחייבים את הבנק את מקסימום ההטבות או מינימום הריביות. כל בנק יחליט האם להגיע עד לגבול המקסימום או להישאר באמצע. זאת אומרת, האם להיות בנק זול ולהרוויח הרבה לקוחות, או להיות בנק שמרוויח על כל אחד, אבל בתכל'ס לא מחפשים ללכת אליו כי התנאים שם פחות אטרקטיביים. אבל לציית לבנק ישראל זו חובה. 

מהם תפקידיו הרשמיים של בנק ישראל?

בנק ישראל מנהל את המאזן הכספי במדינה.

שומר על האיזון בין השקל למטבעות חו"ל. 

נותן שירות בנקאי במדינת ישראל באופן כללי.

מפקח על מערכות כרטיסי האשראי אשר מתבצעות במדינה.

מדפיס את הכסף (כן, הכסף הזה שאתם מחזיקים ביד שלכם, הוא בעצמו מדפיס אותו) הוא גם שומר על כך שהכסף יהיה מקורי ולא יוכלו לחקות אותו.

הוא שומר ודואג לכללים חדשים שיכנסו לבנקים במידה ויש צורך.

הוא יושב עם בכירים בכלכלה ובממשלה על מנת לחוקק חוקים ולסדר תקלות. ואפילו כדי להוסיף סעיפים ופירוט בחוקים קיימים.

הוא בודק נתונים סטטיסטיים בכלכלה בבנק ישראל.

הוא מנהל את מערכות נתוני האשראי ומעבד את המידע כדי שיבינו אותו הקוראים.

הוא גם מנהל את הקרנות המסייעות לאזרחי ישראל בתחומים שונים.

אם אתם רוצים לדעת עוד, אנו כאן כדי להשמיע לכם. אנו במשכנטאצ' מכירים את כל עולם הבנקים והמשכנתאות כאת כף ידינו. אנו מתמחים במיוחד במתן שירות ללוקחי משכנתאות ולהלוואות גדולות לכל מי שרק צריך.

אנו נשמח לעזור גם לכם לקבל הלוואה עם ריביות נמוכות, תנאים טובים במהירות ובקלות. כי מבחינתנו, אתם רק צריכים לחייג ואנו כבר נעשה לכם את כל העבודה. הקליקו כעת ואנו נשריין עבורם פגישה עם יועץ משכנתאות מנוסה.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: