לוקחי משכנתאות מבינכם ודאי מכירים את המושג של ביטוח חיים. כל לוקח משכנתא מחויב מטעם הבנק לבצע ביטוח חיים וביטוח מבנה. הפוסט שלפניכם יספר לכם כל מה שתרצו לדעת על ביטוח חיים. אחריו תוכלו לגשת בביטחון לחברות הביטוח ולבקש את הפוליסה על פי ההנחיות שינתנו כאן.

אז מה זה ביטוח חיים?

התחושה שעולה כשאומרים ביטוח חיים משרה רוגע וביטחון. אל תתרגשו יותר מדי, אף אחד לא יכול באמת לבטח את החיים שלכם. החיים שלכם אין להם ערך מוחשי, יש להם משמעות אין סופית ושום אדם בעולם לא יוכל להחזיר מישהו לחיים או לתת לו חיים במתנה. אבל ביטוח חיים כן מבטח את הכסף שלכם כשכבר לא תהיו בחיים. זה גם נחמד ונותן הרגשה טובה. הילדים שלכם יקבלו את הכסף ולא סתם אלמונים. 

אם אתם לוקחים משכנתא, הבנק דורש מכם לבצע ביטוח חיים. אבל אנו מכירים הרבה אנשים בלי משכנתא שכן רוכשים פוליסת ביטוח חיים. מדובר בפוליסה מבוקשת מאוד שכדאי לכל אחד לפרגן אותה לעצמו. העלות מסתכמת בכמה מאות שקלים לחודש. והיא יכולה בעתיד לחסוך הרבה מאוד כסף.

מה הקשר של הבנק לחיים שלכם, מדוע הוא דורש ביטוח חיים?

כאשר הבנק מעניק הלוואה הוא רוצה לבטח את עצמו שהוא יקבל את כל כספי ההלוואה בחזרה, כולל ריביות.  איך הוא יכול להיות בטוח בכך? לכן תהליך לקיחת משכנתא הוא תהליך ארוך ומורכב במיוחד. הבנק צריך לבדוק אתכם מבחינה כלכלית, הוא בודק את העבר האשראי ואת כל התנהלות חשבון העו"ש ורק אחר כך מחליט האם הוא אכן מוכן לאשר לכם את ההלוואה. גם לאחר שהוא מוכן לתת את הכסף, הוא מדרג אתכם. על פי הדירוג תקבלו את הריבית. מה זה אומר? ככל שתהיו יותר מסודרים כלכלית, תקבלו ריביות ותנאים טובים יותר. ככל שתהיו מסוכנים יותר לבנק, הבנק יחשוש מכם ויעלה את גובה הריבית. 

אבל, גם אם כרגע אתם מסודרים כלכלית, איך הבנק יכול לדעת שככה זה יהיה תמיד? גם אתם לא יכולים לדעת. ואם יקרה משהו לבית שלכם, הוא הרי משועבד לבנק והוא הבטוחה לבנק שאם לא תחזירו את כל כספי ההלוואה הבנק יעקל לכם אותו?!

לבנק יש פתרון גם לזה. הוא דורש מכל לקוח שלו שרוצה לקחת משכנתא, לבצע ביטוח חיים וביטוח מבנה. ביטוח מבנה מבטח את הבית שלכם מפני שריפה, גניבה, סופה וכו'. אם יקרה משהו לבית שלכם הביטוח ישלם את ערך הנכס בחזרה.

ומה זה ביטוח חיים?

ביטוח חיים מבטח אתכם אם חלילה קורה משהו ללוקחי המשכנתא, חולי, פציעה קשה מאוד המונעים ממנו לעבוד, או אפילו פטירה הביטוח יממן את כל שארית המשכנתא שנשארה. כן, אתם תשארו נקיים  בלי עול המשכנתא.

שימו לב, לא רק ללוקחי משכנתאות כדאי לבצע ביטוח חיים. כל אדם אחראי יכול ומזומן לעשות זאת ולבטח את כספו.

איך יודעים לאיזו חברת ביטוח לפנות?

חשוב לבדוק 2 פרמטרים: 

כך תוכלו להיות בטוחים שהחברה אמינה והיא אכן תשלם לכם את כל הכסף שיגיע לכם.

כשפונים לחברת הביטוח מוודאים:

  1. סכום תשלומי הביטוח יורדים במשך השנים. 

חברות הביטוח ממתינות לכם בכיליון עיניים. אתם אלו שמפרנסים אותם. ישנן חברות רבות בתחום, איך חברה יכולה למשוך יותר קונים? היא מפרסמת מבצעים! ישנן חברות שמוזילות את הפרמיה בשנים הראשונות, את הסכום הזה אתם שומעים ומתלהבים, ובמשך השנים הסכום עולה בהדרגה מדי חודש. הבעיה היא שזה  גם חוקי. מכיון שהחברה מחתימה אתכם בהתחלה על מסמכים שונים ומרובים. באחד מהם יהיה רשום שאתם מאשרים את זה כי סכום הפרמיה עלול להתייקר במשך השנים. אתם תחתמו על ההצהרה ואם תגלו את התרמית לאחר כמה שנים, לא תוכלו לטעון מאומה. חברת הביטוח תראה לכם את החתימה שלכם על המסמך והיא תישאר הצודקת. לכן, בקשו מהחברה את לוח התשלומים של כל השנים. כך תוכלו לראות האם הסכומים אכן לא עולים במשך הזמן.

יותר מזה, לא רק שהסכום לא יכול לעלות הוא אמור גם לרדת. מדוע? מכיוון שהביטוח מכסה לכם את כל המשכנתא שנשאר לכם לשלם. אם יקרה משהו בשלב שכבר שילמתם את רב המשכנתא, הביטוח יממן  את החלק הקטן שנותר. לכן, העלות בהתחלה צריכה להיות גבוהה מכיון שהביטוח מבטח סכום כסף גדול ובמשך השנים כאשר כבר החזרתם חלק מההלוואה, עלות הביטוח תרד בהדרגה. שימו לב שזה אכן כך.

  1. האם מילאתם את הטפסים בצורה נכונה?

במקרה שאכן הביטוח צריך לשלם פיצויים, הוא מנסה בכל דרך שהיא להימנע מלתת לכם אותם. אם לא הצהרתם משהו בטופס הרפואי שקבלתם, הביטוח יוכל להתחמק מלתת את הכסף. הוא יטען שאם היה יודע למשל שהמבוטח חולה בסכרת, הוא היה דורש סכום גבוה יותר. הקפידו על ישרות וענו על שאלון הבריאות בכנות.

  1. ערכו השוואה בין החברות השונות: 

כאמור, ישנן חברות ביטוח רבות, חפשו את החברה שתתן לכם את המחיר הזול ביותר וכמובן תרד בסכום במשך השנים. קחו בחשבון שהמחיר גם תלוי במצב שלכם. אם אתם מבוגרים, חולים, מעשנים וכו', פוליסת הביטוח שלכם תהיה יקרה יותר. 

לוקחים משכנתא ומחפשים לחסוך? אנו במשכנטאצ' נשמח לקבל אתכם לשרותנו. אנו מתמחים במתן שירות אדיב ומקצועי שיחסוך לכם הרבה מאוד כסף. המומחים שלנו יקחו את תיק המשכנתא שלכם לידיים האמונות שלהם, ותוך זמן קצר תמצאו את עצמכם עם משכנתא חסכונית וזולה המתאימה בדיוק לצרכים ולמטרות שלכם. כי המומחים שלנו עובדים אצלכם. חייגו עכשיו, ואנו נחזור אליכם בהקדם.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: