שוק המשכנתאות הוא שוק תנודתי שאם לא מניחים יד על הדופק אפשר לאבד בו שליטה. כל תקופה יוצאים חוקים חדשים ונערכים שינויים שונים בכל מה שקשור למשכנתא. בנק ישראל מתעסק עם התחום הזה מכיוון שהוא זה המשפיע על הכלכלה בארץ. מצב הדיור בשפל. הביקוש לדירות אדיר והמחירים רק עולים. כל מה שניסה בנק ישראל לעשות לצורך כך, לא הצליח. ואולי להיפך, רק הרע את המצב. התקנה ששינתה מאוד וגרמה להלם בציבור לוקחי המשכנתאות, הייתה מהפכת הפריים. 

בעבר, לקחו משכנתאות שלמות של ריבית פריים. כל מי שיש לו משכנתא של לפני למעלה מעשור יעיד, כי יכל לקחת משכנתא מלאה של פריים. בעבר, הפריים לא היה נמוך כל כך כמו היום ואנשים לא קלטו עד כמה יהיה משמעותי אם אכן כל המשכנתא שלהם תהיה על פריים. היום, הפריים נמוך כל כך ואין עוד ריבית זולה בשוק כמוה.

איך מחשבים את ריבית פריים?

ריבית פריים מורכבת מריבית עוגן הבנקים וריבית בנק ישראל. לעוגן הבנקים יש ריבית קבועה והיא של 1.5% היא לא משתנה לעולם. וריבית בנק ישראל זו ריבית המשתנה מדי פעם. כיום היא עומדת על 0.1%. לכן, ריבית פריים היום עומדת על 1.7%. לקוחות טובים יכולים גם לבקש לקבל ריבית זולה יותר של פריים מינוס.

מה קורה היום עם ריבית פריים?

לפני מספר שנים הגביל בנק ישראל את הבנקים שיאפשרו עד ⅓ משכנתא בפריים כדי לייצב את המשכנתאות הנלקחות. מכיוון שריבית פריים היא ריבית המשתנה כל חודש ולכן היא לא יציבה. בנק ישראל רוצה לדאוג ליציבות הכלכלית של המדינה ואזרחיה ולכן הגביל את הפריים. 

עד שנה שעברה, יכלו לשלב במשכנתא עד ⅓ מריבית פריים. אבל לפני מספר חודשים, בדצמבר 2020 השתנה החוק וניתן לשלב את מסלול פריים עד ⅔ מהמשכנתא.

הפריים צפוי לעלות!

אמנם כרגע הפריים בשפל אבל הוא עתיד לעלות. המומחים טוענים שמכיוון שאין לו כבר לאן לרדת זה הזמן שלו להתחיל  להתייקר. ברגע שהוא יתייקר, המשכנתא שלכם גם היא תתייקר! 

חשוב שתזכרו שאת ריבית פריים אתם יכולים לפרוע בכל שלב ולכן ברגע שאתם שומעים שהפריים עלה תבדקו בכמה. אם מדובר בעלייה דרסטית, התייעצו עם יועץ משכנתאות האם כדאי לפרוע את המסלול הזה. בכל מקרה לא תצטרכו לשלם על כך. 

רוצים לדעת עוד? מחפשים לקבל משכנתא זולה אבל לא יודעים לעשות את זה לבד? מעוניינים למצוא מישהו שיעזור לכם עם כל עול המשכנתא? בחברת משכנטאצ' מזמינים אתכם למשרד. אצלנו תקבלו ליווי צמוד ומקצועי של יועץ משכנתאות מנוסה המתמחה במשכנתאות מזה שנים. הקליקו כעת ואנו נשריין לכם פגישת ייעוץ ראשונית.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: