מלחמה היא מציאות המשליכה על החיים של כל העולם כולו. לא רק על המדינה בה היא מתחוללת. המלחמה המתרחשת עכשיו בין רוסיה לאוקראינה, עתידה להשפיע על החיים שלנו גם כאן בארץ בתחומים שונים. קודם כל, האינפלציה שמתקרבת אלינו בצעדי ענק, אחרי מחיר הקמח שעלה ובשורות הבאות תקבלו מידע נוסף על מחירים שהתייקרו בעקבות המלחמה. 

דיווחים מספרים כי מתעתדת להיות עליה חדה נוספת של מחיר מדד תשומות הבניה ב 1%. העליה תשפיע לרעה על מחירי הדירות כמובן.

מדוע מדד תשומות הבניה יתייקר?

אוקראינה ורוסיה הן הספקיות הגדולות ביותר של ברזל, בטון, זכוכית ופלדה. העולם מסתמך עליהן באספקת חומרים. אז מה קורה עכשיו כאשר אוקראינה נלחמת על חייה? האספקה נפגעה וכמות החומרים הצטמקה. את אוקראינה ואת רוסיה לא מעניין להתעסק עם הייצוא והייבוא. כך מה שקורה בשטח זה, אם יש פחות היצע אבל הביקוש נשאר כמו בעבר, החומרים הופכים ליקרים יותר. 

איך כל זה קשור למחיר של מדד תשומות הבניה? פשוט מאוד. מדד תשומות הבניה מורכב מהעלות של הבניה. החומרים והפועלים. אם חומרים מרכזיים של בניה הופכים ליקרים, מדד המחירים עולה ישירות. לא פלא שמדד המחירים לצרכן עתיד להתייקר באופן משמעותי כל כך.

כיצד תשפיע עליית המחירים על דירות מקבלן?

בשנה שעברה העלייה של מדד תשומות הבניה הייתה של 5.8%. אם בחודש הקרוב תהיה אכן עליה של 1% זו תהיה עליה של 6.8%! וזה אומר שאם קניתם דירה על הנייר והיא עדיין באמצע הבניה, אם נשאר לכם לשלם מיליון ש"ח, הקבלן ידרוש מכם תשלום נוסף של 68.000 ש"ח! אבסורדי! אבל זה לא הכל. המלחמה עדיין בעיצומה. אם עכשיו כבר מדברים על עליה דרסטית של אחוז אחד, כנראה שאם המלחמה תמשיך תהיה עלייה נוספת. 

מי שדירתו עדיין לא בנויה והבניה אמורה להימשך עוד מספר שנים, עלול יהיה לשלם מאות אלפי שקלים בשנים הקרובות על מדד תשומות הבניה.

כיצד תתמודדו עם עליית המדד של תשומות הבניה?

אין תשובה לשאלה הזו. את האמת, העליה העתידה להיות, תהיה דרמטית מאוד. זו תהיה עליה של עשרות ובדרך כלל מאות אלפי שקלים לדירה. אם קניתם דירה על הנייר, כדאי לכם להיערך לתשלומים גבוהים יותר. אם אין לכם, יתכן ונכון יהיה להגדיל את המשכנתא שלכם כך שהיא תכיל גם את העליה הצפויה.

לא ממחזרים משכנתא לבד!

כדי להגדיל משכנתא קיימת, יש צורך למחזר אותה. ואת זה לא עושים לבד! משכנתא היא הלוואה גדולה מאוד וארוכת טווח. היא עתידה להשפיע על כל החיים הכלכליים שלכם. אל תתפתו להתעסק איתה לבד. היעזרו במומחי משכנטאצ' שיכוונו אתכם בצורה הנכונה.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: