אם יצא לכם לרכוש דירה לאחרונה, ודאי שמתם לב לכך שהדירה רשומה בטאבו במספר מטרים מסוים. אם אתם אנשים מסודרים, אתם כנראה גיליתם שאין התאמה בין הגודל האמיתי של הדירה לבין מה שרשום בנייר. איך מחשבים את גודל הנכס? איך יתכן שדירה שלמעשה מספר המטרים שלה הוא  70 מ"ר, תהיה רשומה כ 90 מ"ר?! היכן ההגינות והיושר? בשורות הבאות תקבלו את כל המידע על שטח הדירות בישראל וחישובן.

לפני תקופה דנו בבית משפט על העניין הזה. בבית משפט נקבע כי על כל קבלן לרשום את שטחה האמיתי של כל דירה בנטו חוץ מהשטח בטאבו. זאת כדי למנוע עוגמות נפש לאלו אשר חשבו שהם משלמים על דירה בשטח מטרים מסוים עד שגילו שהדירה בשטחה כמעט חצי. האכזבה והכעס היו גדולים. אבל מבחינה חוקית לא היה להם איך להפליל את הקבלן. הקבלן הצהיר שמדובר בשטח ברוטו. הוא לא דיבר כלל על הנטו. לכן, אחרי כמה מקרים כאלו, החליטו בבית משפט לקבוע חוק המחייב כל קבלן לפרט את השטח של הדירה בנטו. 

מה קרה בבית משפט לאחרונה?

לאחרונה הוגשה תביעה לבית המשפט בתל אביב. קונה טען שהקבלן החתים אותו ואת שאר הדיירים על כך שגם אם שטח הדירה ישתנה מעט, הקונים רשאיים לבטל את העסקה. בסופו של דבר אכן הקבלן סר מן השטח הנקבע ושטחי הדירות היו קטנות יותר ממה שהוא התחייב. הקבלן טען כי הקונים יכלו לבטל את העסקה והוא לא כפה עליהם לקנות את הדירות. הוא גם טען כי הוא החתים את הקונים בהסכם כי ייתכן ויהיו שינויים בבניה הסופית. 

מה הכריעו בבית המשפט?

בבית המשפט לא קיבלו את טענת הקבלן. בית המשפט קבע כי הקונים לא יכלו לבטל את העסקה מכיון שהם כבר שילמו המון כסף עבור הדירה והמיסים. כך שלא שווה להם לבטל את העסקה ולשלם שוב את כל ההוצאות לקבלן נוסף. גם הטענה שהרוכשים חתמו על כך שיתכן ויהיו שינויים, השינויים יכולים להיות בכפוף להוראות ההסכם.

בית משפט פסק כי מכיוון שהקונים הפסידו שטח של 6 מטר מהדירה, הקבלן חייב לשלם את ההפרש על כך. על הקבלן לפצות אותם ב 107,000 ש"ח. 

מעוניינים לקנות דירה? מתלבטים על דירה מקבלן או מיד שניה? חוששים מהצעד הזה של רכישת דירה?

אנו במשכנטאצ' כאן כדי לתת לעזור לכם להחליט את ההחלטות הכלכליות החשובות שתבחרו בחיים שלכם. אנו גם נעזור לכם לקחת משכנתא בצורה בטוחה שתתאים לכם באופן אישי ובדגש על כך שאתם לא צריכים להרגיש את עול המשכנתא. אנחנו נדאג לכם עד לקבלת המפתח. השאירו כאן פרטים ואנו ניצור אתכם קשר באופן מיידי.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: