עצוב וכואב עד זוב דם לשמוע את הבשורות הקשות של הרוגים ופצועים מהמלחמה. כולנו תפילה שנחזור מהר לשגרה הברוכה והרוגע הנפשי יחזור לקדמותו. שהמשפחות השכולות תקבלנה את נחמתן, תתאוששנה משברן ומהיום תראינה רק טוב. ומברכים את החולים ופגועי החרדה שיחזרו לחיים הבריאים כבעבר. 

אנו לא יודעים כמה אתם מתמצאים בהשלכות של מלחמה על חיי הכלכלה. אבל, אכן מצב כלכלי מתוח משפיע מיידית על הכלכלה.

אז לעניינו, כיצד תחום המשכנתאות הושפע מהמצב הביטחוני? האם מדובר בהשפעות זמניות או ארוכות טווח? 

על כל אלו ועוד תקראו בכתבה הבאה.

כיצד הכלכלה מושפעת מהמצב הביטחוני המתוח?

ננסה להסביר את הגלגל הביטחוני – כלכלי שהוא הגורם לכל השינויים במשק בעקבות תהפוכות ביטחוניות.

אז מה קורה כשיש מלחמה? אם תשימו לב, בימים האחרונים אתם צורכים הרבה פחות. אתם כנראה בבית, כמעט ולא יוצאים לבלות, כמובן שלא נופשים בארץ. אנו משערים שאינכם מבלים במסעדות בימים כאלו ולא יוצאים לקניות ללא סיבה מוצדקת. בקיצור, אם תרצו או לא, אתם בתהליך של חיסכון. כפוי אפילו. קונים מה שצריך, לא מתפתים לצאת לשטויות ולזרוק כסף מיותר לפח. אין מסיבות יומולדת שגורפות הון עתק, בילויים ואירועים יקרים. פשוט מתחילים לחיות נכון. אם תסתכלו על זה במבט מפוקח, תשימו לב שקיבלתם  קורס מזורז חינם בהתנהלות כלכלית נכונה. והרווח כולו שלכם.

כמובן שאם קונים פחות, המחירים יורדים כי הביקוש ירד. ולכן מדד המחירים לצרכן יורד.

מי עוד יהיה מושפע מהמצב המתוח? תיירים לא מגיעים לארץ בגלל הפחד מהטילים, כך  שהמדינה שרגילה להכנסות מכובדות ומשמעותיות מענף התיירות, מפסידה כספים רבים בעקבות כך.

כמו כן, אנשים ממעטים ברכישת נכסים להשקעה.

כל אלו גורמים לירידה במחירים.

הבנו שמחירים ירדו, איך זה מתקשר למשכנתא?

מחירים יורדים צונחים, מדד מחירים לצרכן מצטרף לצניחה. אבל הבנק לא מעוניין שהכלכלה תקרוס והוא יעשה כל מאמץ כדי למנוע זאת. מה הוא עושה? כדי שאנשים ימשיכו לרכוש דירות ולגלגל כספים לבנק, הוא מוזיל את הריביות ובכך מקל על האזרחים בקניית דירות. כך יתרבו העסקאות, המחירים יעלו והכלכלה תחזור לצביונה.

זאת אומרת, כשמדד המחירים לצרכן יורד, הריביות יורדות. או לא עולות כמתוכנן. המרוויחים הראשיים של המצב, הם האזרחים שקונים עכשיו דירות. אם אתם עומדים לפני רכישת דירה, ערכו ברור מהיר מה קורה במצב הריביות בארץ. התייעצו עם יועץ משכנתאות שמכיר את השוק וידריך אתכם כיצד לפעול. אם אכן הריביות בירידה, הוא ימליץ לכם להוציא משכנתא מהבנק כמה שיותר מהר לפני שהמצב הכלכלי יתייצב והמחירים יטפסו חזרה. במצב  כזה המשכנתא שלכם יכולה להיות אטרקטיבית במיוחד יותר מאשר בכל מצב אחר. נצלו את ההזדמנות.

במילים פשוטות, מצב ביטחוני מתוח גורם לירידה בביקוש. שגורם לירידה במחירים לצרכן שמביא להוזלה משמעותית בריביות.

זה אומר שהריביות צפויות לרדת?

זהו שזה לא קורה הוקוס פוקוס. אם מדובר במלחמה קצרה של כמה שבועות, לא בהכרח שהמצב ישפיע על הירידה במחירים במשק. כי גם אם פעם אחת תהייה ירידה משמעותית במדד המחירים, עדיין ייתכן שזה חד פעמי והבנק לא יתייחס לשינוי זמני עד כדי ירידה בריביות.

במקרה שהמצב יתמשך ומדד המחירים ירד עוד ועוד מדי חודש, מסתבר שהריבית אכן תרד. ואפילו באופן משמעותי.

לסיכום,

אנו מקווה שהשקט יחזור לשרור ונוכל לחיות בשגרה הברוכה. ככל הנראה לא צפויה ירידה בריבית למרות המצב הביטחוני הרעוע. אם חס וחלילה המלחמה תמשך עוד תקופה ארוכה (זה  לא נראה, המדינה מדברת על הפסקת אש בימים הקרובים) כנראה שהריביות אכן תרדנה ואנו אדאג לעדכן אתכם על כך במקרה כזה.

רוצים לדעת עוד בקשר לריביות המשכנתא שלכם? הקליקו כאן. 

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: