מי מאיתנו לא חלם לקנות דירה שתהיה שלו. מי מכם שכבר מימש את חלומו ודאי ימליץ גם לאחרים ומי שעדיין עומד בתור, יהנהן בראשו על כך שהוא אכן ממתין לראות את עצמו כבר בטוח ושליו, עם דירה ביד. אין כמו ההרגשה הנוסכת רוגע ושלווה שהדירה היא שלך ואתה לא צריך לחיות תחת הלחץ מעולו של המשכיר העכשווי. כ 30% מהאוכלוסיה הישראלית עדיין ממתינים לרכוש דירה משל עצמם. השאר כבר מסודרים. המדינה היא זו שמעודדת את המצב וגורמת ללחץ הזה שאכן רוב האנשים דואגים להיות מסודרים עם דירה קטנה ומוזנחת ככל שתהיה. אבל דירה. זה מושרש לנו בעצמות. כאילו שלגור בשכירות זה מצב זמני ולא הגיוני בכלל. 

לא כל העולם לא מתנהל כך. בארצות אחרות ישנם יותר שוכרים מאשר רוכשי דירות. ישנן מדינות בהן יותר אנשים גרים בשכירות מאשר בדירה משל עצמם.

היקף לוקחי המשכנתאות בארץ הולך וגדל מיום ליום!

כעת, ב 09/21 כאשר השנה עדיין בעיצומה, כמות המשכנתאות החדשות הנלקחות בארץ עומדת על 63.2 מיליארד ש"ח! כמובן שלא כולל את המשכנתאות הקיימות. 

מה קורה כאשר שוק השכרת דירות אינו מפותח?

במדינות כמו מדינת ישראל, אשר בהן רב האנשים חותרים ליעד רכישת דירה, שוק הדירות השכורות צמוק ומצומצם מאוד. אין הרבה דירות ואופציות לבחור. אין מספיק היצע. כמובן שמי שמפסיד מזה אלו ציבור השוכרים. אלו שלא יכולים לפרגן לעצמם רכישת דירה ונתקעים בבעיה. 

המדינה עובדת בצורה הפוכה ממה שהיינו מצפים ממנה. במקום למתן את המצב ולהוריד את הלחץ לקנות דירות, היא רק מעודדת יותר ויותר. אם אנחנו רוצים לראות ירידת מחירים בדירות, חייבים לעודד את האזרחים להשכיר דירות ולא רק לקנות. בנק ישראל גם הוא מצטרף לכך. הוא מעודד את כולנו לקנות דירות. ברגע שהוא הסיר את מגבלת הפריים, הוא גרם לכולנו להבין משהו אחד, מהרו לקחת משכנתא פן תאחרו. אל תחשבו פעמיים, פשוט תקנו ותרוויחו. כך שבסופו של דבר, רק מעודדים את הציבור לקנות דירות. פלא שהמחירים עולים?!

מה יכולה המדינה לעשות כדי להרחיב את שוק המשכירים?

למדינה יש הרבה השפעה בעניין. היא יכולה קודם כל להרחיב את היצע יחידות הדיור המוצעות לשכירות. ככל שיהיו יותר יחידות דיור, המצב ישתפר יותר. יהיה יותר אופציות לאנשים שלא רוצים לקנות דירה, לשכור דירה שמתאימה להם. למדינה יש סמכות ויכולת לחייב אנשים בעלי קרקעות עם אישור בניה לבנות על הקרקע שלהם. היא תוכל לקצר את תהליכי האישורים ולעזור לקידום העניינים. 

כמו כן, ברגע שהמיסים בשוק ההון ירדו, אנשים יוכלו לחזור להשקיע בשוק ההון ולא רק בנכסים. 

אולי במקום שהמדינה תשקיע מאמץ כדי להוריד את המשקיעים מלהשקיע בשוק הנדל"ן, היא תתחיל לעודד את הורדת המס בשוק ההון?! זה יכול להיות משמח וחיובי יותר. 

אל תנסו להסתדר לבד בתחום כל כך מורכב!

אנו במשכנטאצ' כאן כדי לעזור לכם. צוות המומחים שלנו יעזרו גם לכם להחליט את ההחלטה המתאימה לחיים האישיים שלכם. השאירו פרטים לתיאום פגישה עם יועץ משכנתאות בכיר מחברת משכנטאצ'.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: