כל מי שרק מבין קצת בהשקעות, נבהל לשמוע על כך שעוד מעט כבר לא יוכל לעשות את הקונצים המוכרים. עד היום כל מי שהיה לו דירה, יכל לאחר מספר שנים לקנות דירה נוספת, להשקעה, על ידי משכון הנכס שבידו. מהיום זה כבר לא יהיה רלוונטי. לא תוכלו לעשות את זה בשום פנים ואופן. קיווינו שהחוק הזה יתעכב, אולי אפילו בסתר ליבנו חשבנו שהוא יתבטל בגלל הלחץ שהציבור יפעיל. אבל לא. בנק ישראל חתר ליעד הזה והצליח לעשות את המהפך בעולם ההשקעות.

האם החוק כבר בתוקף?

ממש כך. מכיון שזו לא הנחיה חדשה אלא רק תיקון לשו"ת לדיור, השינוי הזה נכנס מיד. ולכן כבר היום לא תוכלו למשכן את הבית שלכם לטובת נכס חדש. 

מה כן אפשר עוד לעשות?

  1. אם חתמתם חוזה רכישה לפני ה 6/10/21 תוכלו לקבל את המשכנתא. אפילו אם הדירה היא למטרת השקעה ולא למטרת שיפור דיור.
  2. אם יש לכם אישור עקרוני שעדיין בתוקף תוכלו לקבל משכנתא.
  3. אם אתם באמצע, לקראת סוף הליך עם הבנק ואתם כבר עומדים בשלב הבטחונות, גם אז תוכלו להמשיך.

מה עם רכישת נכס על ידי משכון עבור אחד הילדים?

אם בעבר יכלתם בקלות לעשות זאת, היום המצב קצת שונה. תוכלו למשכן נכס קיים לטובת רכישת נכס חדש רק עבור אחד הילדים שלכם. או כל קרוב מדרגה ראשונה. לא בשביל סתם קרוב משפחה. בן דוד או אחיין. ממש כמו ערב תומך.

מה עם משפרי דיור?

אם אתם רוצים למכור את הנכס שלכם ולקנות בית חדש המתאים לצרכים שלכם היום, אבל עדיין לא מצאתם קונה פוטנציאלי. תוכלו לקבל הלוואת גישור לשם כך. כמובן שבתנאי שתצהירו שאתם אכן עתידים למכור את הדירה. את ההלוואה תקבלו עד שנתיים ימים. וגובה ההלוואה יהיה עד ל 50% מערך הנכס הזול מבין שניהם. רק שתדעו, בנק ישראל רצה להגביל עד 30% ובסופו של דבר הצליחו להגדיל את זה ל 50%. אל תתלוננו. 

מה קורה אם לווה משכנתא המעוניין למחזר את הלוואת גישור?

גם זה אפשרי. הוא יוכל לעשות זאת עם הקצאה מלאה של 75% מימון.

מה קורה בשוק החוץ בנקאי? כן, לפעמים זו דווקא אופציה טובה. אמנם הלוואות חוץ בנקאיות הן יקרות יותר, אבל לפעמים כשאין ברירה ויש צורך דחוף, הן מהוות מענה ממש מוצלח. מכיוון שהן לא כפופות לרגולציות של בנק ישראל ולכן אפשר להוציא מהם הלוואות לכל מטרה שהיא וללא הגבלה של אחוזים מסוימים.

רוצים לדעת עוד על מה שקורה בשוק המשכנתאות? מחפשים מידע טרי? או שאולי אתם דווקא רוצים למצוא יועץ משכנתאות שיעזור לכם לקחת משכנתא בצורה מקצועית? בחברת משכנטאצ' תמצאו את כל אלו. אנו כבר ליווינו לקוחות רבים למשכנתא שלהם.

הקליקו כעת ואנו נשריין לכם פגישת ייעוץ עם יועץ משכנתאות מנוסה מחברת משכנטאצ' – המפתח למשכנתאות.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: