לא ידוע אם אתם מעודכנים או לא, אבל אנחנו נמצאים בשיא של רכישות הדיור בישראל. המחירים רק עולים כתוצאה מהביקוש שהולך וגובר כאשר אין סיבה נראית לעין שתגרום למיתון משמעותי במחירים. המשכנתאות גם הן עלו, אם בעבר משכנתא של 600,000 ש"ח נחשבה לגדולה, היום משכנתא של מיליון שקל היא ממוצעת! המצב רק הולך ומחמיר, והאזרחים, לוקחי המשכנתאות, המפסידים הראשיים. 

איך מפחיתים את מחיר ריביות המשכנתא?

איך הבנק מדרג את הלקוחות שלו?

על משכנתא של עד 45% מימון מהבנק, כשאתם מגיעים לבנק עם 55% הון עצמי, הבנק ידרג אתכם בדרגת סיכון נמוכה מאוד. הוא גם יסכים לתת לכם ריביות נוחות והטבות מסוימות. מכיוון שאתם לא מסכנים אותו. הם רוצים אתכם. 

אם המשכנתא שלכם היא בין 45% ל 60% מימון, הבנק ידרג אתכם ממש באמצע. אתם לא תהיו מסומנים כמסוכנים אבל אתם כבר לא תהיו כל כך בטוחים לבנק. לכן, הבנק יתן לכם ריביות טובות אבל לא ברמה הגבוהה ביותר.

אם יש לכם הון עצמי מינימלי של 25% ואתם מבקשים מהבנק לקבל 75% מימון, הבנק מדרג אתכם בקבוצה המסוכנת יותר. הוא ימנע מלתת לכם תנאים טובים וריביות מוזלות. אתם מסכנים  אותו. כי אם לא תוכלו לשלם את הכסף שהתחייבתם אליו, מדובר בהרבה מאוד כסף.

לכן, אם אתם עומדים עם סכום כסף של הון עצמי שמתקרב ממש לדרגת הסיכון הטובה יותר, כדאי לכם לעשות כל מאמץ כדי להגדיל את סכום הכסף ולקפוץ לרמה הגבוהה יותר. כן, זה משמעותי למשכנתא שלכם מאוד.

חשוב להיערך עם המשכנתא, להגיע עם הון עצמי גבוה ככל הניתן. כדאי גם להימנע מהלוואת נוספות שיכבידו בהמשך. 

אנו בחברת משכנטאצ' כאן בשבילכם לכל שאלה או בקשה במשכנתאות. נשמח לתת לכם שירות אדיב ואמין של יועץ משכנתאות מנוסה ומקצועי שיעזור לכם בכל תהליך לקיחת המשכנתא. השאירו פרטים לתיאום פגישת ייעוץ.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: