כדי לקנות דירה, יש צורך בהון עצמי מכובד. מהיכן אתם אמורים להשיג אותו? ואם לא קיבלתם תמיכה מההורים או שהעבודה שלכם לא מכניסה בצורה מספקת ומרווחת, איך תצליחו להגיע לסכום עתק של הון עצמי לדירה במחירים ההזויים של היום? 

אם אין לכם עדיין דירה משלכם, ואתם מרגישים שהחלום הזה חייב להתממש, השורות הבאות מיועדות בשבילכם! 

אז מה עושים קודם כדי להשיג הון עצמי?

חשוב מאוד להתחיל מהבסיס. קודם כל, הכירו את המקום שלכם. הכינו רשימה מסודרת המכילה את כל ההכנסות החודשיות שלכם. כללו ביטוח לאומי, קצבאות ילדים, משכורות וכל השאר. כעת תעברו לרשימה השחורה. כאן אתם נדרשים להיות מאוד כנים, כמובן שלטובתכם האישית כדאי לרשום את כל ההוצאות שלכם המתבצעות מדי חודש. שימו לב שאתם כוללים בתוך הרשימה את כל ההוצאות. החל מהפרטים הקבועים כמו, חשמל, ועד בית, ארנונה, גז וכו', ועד להוצאות המשתנות כל חודש בגודלן, כמו, ארוחות, מפגשי בילוי, קניות וכו'. שימו לב, אל תתחמקו מן המציאות. הוציאו מהבנק דו"ח אשראי כדי לראות כמה אכן הוצאתם בחודשים האחרונים, על מנת שהרשימה תהיה אכן עדכנית ומשקפת את המציאות בשטח.

סיימתם? עברו על הרשימה וודאו כי אכן לא פספסתם כלום.

אחרי שבדקתם ואכן רשמתם הכל, תוכלו להשוות בין הרשימות. בתקווה כי ההכנסות גבוהות מההוצאות. אם כן, אתם בכיוון טוב. ואם חלילה לא, אתם יכולים לשנות כיוון. וזה בדיוק הזמן לכך. אז איך מתקדמים?

מגדילים הכנסה!

בכל מקרה נסו לחפש מקור הכנסה נוסף. גם אם אתם אכן מסודרים וסוגרים חודש בכבוד, כדי להגיע להון עצמי, צריך הרבה כסף בצד. אם אתם בקושי סוגרים חודש, אתם ודאי חייבים להתחיל להרוויח יותר.

מסדרים הלוואות!

אם יש לכם מספר הלוואות, זה הזמן לצרף אותן ולנסות לגמור איתן כמה שיותר מהר. חבל לגרור הלוואות לתקופה ארוכה מדי. כמובן שאם יש לכם אפשרות לכסות את ההלוואות עכשיו, עשו זאת מיד.

מה עם ביטוחים?

אם אתם אכן רוצים לחסוך כסף, נסו לצמצם את ההוצאות השוטפות. אחת ההוצאות החודשיות הקבועות הן, הוצאות ביטוחים. לכל משפחה יש את הביטוחים שלה. אבל המודעות לביטוחים כפולים לא קיימת כמעט. בדקו האם אתם מבוטחים פעמיים בביטוח כלשהו. לפעמים אתם גם תגלו שלא, אבל אתם כן משלמים בכפולות בכותרות אחרות. מה זה אומרת? יתכן שבמסגרת קופת החולים יש לכם ביטוח בריאות. ולפני שנתיים נציגת שירות התקשרה להציע לכם ביטוח בריאות חלקית בהוזלה משמעותית מטעם חברת ביטוח מסוימת. אתם השתכנעתם וכלל לא זכרתם שאתם מבוטחים כבר על הכותרת הזו. לכן, כדאי מאוד לפנות לסוכן ביטוח שיעבור על כל הביטוחים שלכם ויוודא שאתם אכן לא משלמים סתם פרמיות. לפעמים הוא גם יגלה שאתם משלמים יקר מאוד ולחינם. אם למשל חברת הביטוח כללה מקרים שכלל לא רלוונטים לכם. 

רוצים להגיע לרכישת דירה? לא יודעים איך להתחיל? 

אנו בחברת המפתח למשכנתאות אשקלון כאן כדי לעזור לכם. הקליקו כעת ואנו נשריין עבורכם פגישת ייעוץ עם יועץ משכנתאות מנוסה.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: