מהי אינפלציה?

כאשר המטבע בשוק מאבד את ערכו המצב נחשב לאינפלציה. איך זה קורה? אם הקניה החודשית שלכם מתייקרת, זה אומר שבעבר על קניה כזו שילמתם פחות, סימן שערך המטבע ירד.

מתי המטבע יורד בערכו?

  1. מגדילים את כמות הכסף.

אם הבנקים משחררים כסף להלוואות, קצבאות מענקים וכו, נוצר מצב שקיים יותר מדי כסף במדינה. כך שיחסית למוצרים יש יותר כסף ולכן דורשים על כל מוצר תשלום גבוה יותר.

  1. האוכלוסיה לא מאמינה במטבע.

אם תושבי המדינה לא מאמינים במטבע, זאת אומרת, שהם מודעים לכך שהמדינה עלולה להיקלע לקשיים וכן שהכסף אמור לרדת בערכו. כך שהמוכרים לא יסכימו למכור את המוצרים שלהם במחיר הרגיל. הם ידרוש מחיר גבוה יותר. כך יוצא שהרבה כסף יתפנה כך שהמחירים יעלו לכל מי שמתעסק עם המטבע.

  1. ביקוש גדול למוצרים.

אם יש ביקוש גדול למוצרים כי יש מחסור בשוק, המחירים יעלו. כי אנשים מוכנים לשלם יותר על מוצר שבעבר שילמו פחות. דוגמה מהשטח, במלחמה בין רוסיה לאוקרינה הנפט התייקר בגלל המחסור.

במדינתנו האינפלציה כרגע מושפעת מהסיבה הראשונה והשלישית. לא מהסיבה השניה.

מי עלול להפסיד מהאינפלציה?

אם כל המחירים עולים, לאזרחים אין מספיק כסף. כך שהאזרחים עניים וצריכים להוריד את רמת החיים שלהם.

אם האינפלציה נגרמת מכמות גדולה מדי של כסף, המצב רק גרוע לעניים. אבל כרגע האינפלציה היא כתוצאה מהיצע נמוך, כולם מושפעים ממנה לרעה. 

על מה תשפיע האינפלציה?

  1. עובדים יפוטרו.
  2. מעגל העוני יגדל.
  3. האזרחים יאבדו אמון במטבע ולא ישקיעו בנדל"ן.
  4. יזמים ובעלי עסקים ימעטו בפיתוח עסקי.

איך אפשר לפתור את האינפלציה?

אם הריבית תעלה, האינפלציה לא תגיע מהר כל כך. למה זה עובד ככה? אם הריבית תעלה, הכסף בשוק יצטמצם. כך יווצר איזון בין כמות המוצרים לכמות הכסף הקיים במדינה. כך יווצר אימון חדש במטבע והיזמים יתחילו להשקיע והמדינה תפרח.

אבל, מכיון שהבעיה באינפלציה במדינתנו היא שקיים מחסור במוצרים, העליה בריבית לא תעזור. חסר מוצרים ולכן הם עולים יקר יותר. המסקנה היא שמוכרחים למצוא פתרונות מעשיים מתאימים יותר. העליה בריבית לא תעזור.

רוצים לדעת עוד על משכנתאות וריבית? מחפשים לקחת משכנתא עם החיסכון המקסימלי? הכירו את חברת משכנטאצ. אנו נעזור לכם עם כל מה שנוגע למשכנתא שלכם. כי בשביל זה אנחנו כאן.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: