מהי משכנתא הפוכה? למי היא מתאימה? היכן תוכלו לקבל אותה? האם היא מומלצת? כיצד תחזירו אותה? כל התשובות לשאלות שלכם!

מה עומד מאחורי משכנתא הפוכה?

כדי לעזור ולעמוד לימין ציבור המבוגרים המעוניינם לקחת משכנתא, חברת הראל והבנק הבינלאומי התייצבו יחד בשיתוף פעולה. הם הציבו לעצמם מטרה לעזור לציבור של בני 60 ומעלה לקבל משכנתא מהבנק למרות גילם הלא צעיר. 

עד היום אדם מבוגר שרצה לקחת משכנתא, פנה לגוף חיצוני. רק שם אשרו לו את ההלוואה בצורה של משכנתא הפוכה המתאימה להם. הבנקים אמנם ניסו לתת תחליפים אבל זה לא היה זה. 

מה שחידשו הראל והבינלאומי זה שכן ניתן לקבל משכנתא הפוכה דרכם, כל מבוגר שמחזיק בידו דירה שערכה שווה לפחות מיליון ש"ח.

משכנתא הפוכה, מה זה בכלל?

משכנתא הפוכה כשמה כן היא. בצורה כזו, לווה המשכנתא המבוגר משעבד את הדירה שלו לבנק ובתמורה לכך הבנק נותן לו הלוואה. מה שהפוך כאן זה שהלווה אינו מתחייב לשלם מדי חודש החזר חודשי קבוע. רק אחרי שהוא ילך לעולמו היורשים ימכרו את הבית וישלמו לבנק את ההלוואה פלוס הריבית. 

כל זה באופן כללי. כל לווה משכנתא יכול לשלם את ההחזר החודשי שלו מדי חודש. אבל בדרך כלל לאנשים המבוגרים הללו אין את האפשרות לכך וכאן באים לקראתם עם פתרון מתאים.

למה צריך בכלל משכנתא הפוכה?

בשנים האחרונות תוחלת החיים של אנשים עולה. מה שקורה, הפנסיה לא מספיקה לכל הצרכים. לרובם לא. מה הם יעשו אם הם צריכים כסף כדי לחיות, להדליק חימום בחורף הקר ולהשיג צרכים מינימליים? ומה עם טיפולים רפואיים יקרים? 

אם אדם מבוגר רוצה לקחת משכנתא והבנק לא מאשר לו, יש לו אופציה לקחת משכנתא הפוכה. כך הוא לא צריך להתחייב להחזר חודשי, הוא יכול לחיות ברוגע ובשלווה ובבוא היום הבית שלו ימכר והבנק יקבל את הכסף שלו. אם היורשים רוצים, הם יוכלו למחזר את המשכנתא ולשלם אותה בתשלומים. כך הדירה תחזור אליהם בבוא היום.

האם מומלץ לקחת משכנתא הפוכה?

לא ממש. משכנתא הפוכה היא יקרה מאוד ולא תמיד משתלמת. אבל, אם יש בה צורך ואין אפשרות להשיג הלוואה אחרת, מדובר באפשרות נוחה. כמו שאתם מבינים, זה תלוי מצב. אם חייבים את זה, זה משתלם. אבל סתם לחפש לקחת משכנתא הפוכה, טפשי ויקר. כן, הריביות במשכנתא הפוכה יהיו בין 4.5% ל 5.5% – כפול 2 מאשר משכנתא רגילה. כמובן שלפני שלוקחים משכנתא הפוכה חובה להתייעץ עם יועץ משכנתאות מנוסה האם אכן כדאי ללכת על צעד כזה. 

רוצים לקחת משכנתא? מחפשים לקבל משכנתא את החיסכון הגדול? הכירו את חברת משכנטאצ'. חברתנו מתמחה במתן שירות אדיב, מקצועי ואמין לכל מי שרק רוצה לדעת שהוא מקבל את המשכנתא הזולה והמתאימה לכם ביותר. הקליקו כאן לקבלת פרטים נוספים.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: