רוצים לקחת משכנתא אבל המשכורת שלכם נמוכה מדי? הבנק לא אישר לכם לקחת משכנתא?

יש פתרון! ערב יכול לפתור לכם את הבעיה.

ערב, מיהו?

אדם, בדרך כלל הוא יהיה קרוב משפחה, שמוכן לתת ערבות כספית למשכנתא שלכם. 


על מה חותם הערב?

הערב מתחייב על כך שהוא יפרע את החוב אם אתם חלילה לא תצליחו לשלם את ההלוואה.

מדוע ערב יכול לפתור אתכם מסירוב משכנתא מהבנק?

קשה היום לקבל אישור ללקיחת משכנתא. במיוחד אם רוצים לקבל מימון מקסימלי של 75%. אבל אם תגידו לבנק שיש לכם ערב למשכנתא, גם אם סורבתם, יתכן בהחלט שהערב יטה את הכף לטובתכם וכן תוכלו לקבל משכנתא.

למה הערב כל כך משמעותי לבנק?

הבנק רוצה להיות בטוח שההלוואה שהוא נותן לכם תחזור אליו. ערב מבטח את הבנק שבכל מקרה יש עוד מישהו שאחראי על השבת הכסף. שותף נוסף לעסקה. גם אם הבנק מסתפק לגבי יכולת ההחזר שלכם, ערב משלם בעל משכורת יציבה, יעזור ויציל את המצב.

מי יכול להיות ערב?

ערב משלם חייב להיות אחד מבני המשפחה. אח/ות ועדיף שהורה. מדוע?

הבנק רוצה שהערב יהיה בן אדם שקרוב אליכם מאוד ואתם חשובים לו. כך בכל מקרה הוא יעזור לכם עם כל הלב והממון.

וכן, הבנק חושש שתביאו ערב שחותם על ערבות אבל אינו מתכוון באמת להיות ערב. הוא ימציא תלושים ושם בדוי. לאחר שיחתום על ההלוואה הוא ישכח מכם וילך לדרכו ללא שום כוונה לקחת חסות על הכסף אותו לוויתם. אדם קרוב לא יעשה זאת.

עד כמה הבנק נותן משמעות לגובה ההכנסה החודשית של הערב?

הבנק מתייחס ל-50% מההכנסה הפנויה של הערב + ההכנסה הפנויה שלכם = סכום שממנו ניתן לקבוע את ההחזר החודשי שלכם. כלומר 35-40% מהסכום שיצא יכול להיות גובה ההחזר החודשי.

למשל, אם לכם יש הכנסה פנויה של 5,000 ש"ח ולהורים המשמשים כערב משלם יש הכנסה פנויה של 10,000 ש"ח. הבנק מחשב חצי מההכנסה הפנויה של ההורים שזה 5,000 ש"ח  + 5,000 ש"ח הכנסה פנויה שלכם = 10,000 ש"ח.

 גובה ההחזר החודשי יכול להיות עד מקסימום 35-40% מההכנסה החודשית ולכן ההחזר החודשי יכול להיות מקסימום 4000 ש"ח. שזה 40% מ – 10,000 ש"ח.

יש גיל מסוים לערב?

הבנקים בדרך כלל מקבלים ערבים עד גיל 60. אם הערב הוא אמיד מאוד ומסודר כלכלית עוד מהעבר, יתכן שיאשרו לכם אותו גם עד גיל 65.

על מה בעצם חותם הערב?

ישנם שני סוגי ערבים. 

ערב משלם: חלק מהמשכנתא תשולם על ידו מדי חודש בחודשו, כדי להקל על הלווה. וכן, אם הלווה יהיה בקשיים כלכליים הוא ישלם את כל החוב.

ערב תומך: אם חלילה הלווה ייקלע למצב בו הוא אינו יכול לשלם את המשכנתא, הערב יכסה בעצמו את החוב.

צריכים עזרה בלקיחת משכנתא? מרגישים שהדבר הזה גדול עליכם? פנו לחברת המפתח למשכנתאות.

אנו בחברת המפתח למשכנתאות נדאג לכך שעול המשכנתא לא יכביד עליכם.  אנו נלווה אתכם יד ביד עד לקבלת המפתח. אנו מתמחים במיוחד בהרכבת תמהילי משכנתא בהתאמה אישית ללקוח מתוך מטרה אחת ברורה, לחסוך לכם כמה שיותר כסף.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: