זו נשמעת שאלה מצחיקה. הרי מה מהות פרויקט מחיר למשתכן? פרויקט בו נמכרות דירות זולות יותר ממחיר השוק החופשי. ההנחה היא משמעותית מאוד. ולכן, ברור שהדירות נמכרו יותר זול. אבל אם ייחדנו לכך פוסט נפרד, כנראה שזה לא בדיוק כך. 

בעבר, ממוצע המטרים עבור משפחות בישראל עמד על שישים מטר לדירה. בימינו ממוצע המטרים עומד על 90! זה שינוי וקפיצה הזויה. העולם המודרני של ימינו גורם לצעירים ולמבוגרים כאחד, לאהוב את השטח, את המרחב ואת היופי. 

מה עשו זוגות צעירים בפרויקטים של מחיר למשתכן? 

זוגות צעירים רבים שחלמו לרכוש דירה גדולה. במקום לרכוש דירת שלושה חדרים במחיר מוזל, רכשו דירת חמישה חדרים במחיר של דירת שלושה חדרים בשוק החופשי. מה עשינו? כלום. ממוצע המשכנתאות במדינת ישראל הולך וגדל. יצאנו לבדוק מה גורם לממוצע הזה לגבוה, כאשר מדינת ישראל כל כך מתאמצת לעזור לאנשים לקחת על עצמם משכנתאות יותר קטנות. 

מה מספרים הנתונים על המשכנתאות בישראל? 

הנתונים מספרים כי ממוצע המשכנתאות הנלקח במדינת ישראל מוסיף והולך כל הזמן. אבל זה בכללי. בפרטי מה שרואים זה שהמשכנתאות של הזוגות הצעירים הולכות ונעשות גבוהות יותר משנה לשנה. אנשים צעירים שכלל לא צריכים בית גדול, לוקחים על עצמם משכנתאות ענקיות, וזאת למרות שנתוני החיים עצמם לא השתנו מלפני חמש שנים. 

כאשר גילו המחקרים כי ממוצע המשכנתאות נמצא בעליה, הם היו סבורים כי משקיעי הנדל"ן הם אלו שגורמים לממוצע זה לעלות ולטפס כל הזמן. אבל אחרי בדיקה מעמיקה יותר ועריכת סקר בבנקים, גילו כי דווקא הזוגות הצעירים הם אלו שגורמים לעליית הגרפים והממוצע של המשכנתאות במדינת ישראל.

תוכנית מחיר למשתכן נושאת בעול

איך עליית ממוצע המשכנתאות קשורה לתוכנית מחיר למשתכן? הקשר ישיר, כי כאשר יש הנחות על דירות, זה נותן תחושה שככל שרוכשים דירה יקרה יותר ומצליחים "להרוויח" הנחה משמעותית יותר, כך העסקה טובה יותר. פרויקט מחיר למשתכן גירה את החושים של כל הצעירים שפתאום ראו את עצמם מצליחים לרכוש דירות פאר שאילולא תוכנית מחיר למשתכן לא היו יכולים לאפשר לעצמם להיכנס למכרזים הללו בכלל. 

בשורה התחתונה – במקום שתוכנית  מחיר למשתכן תעזור לאנשים לקחת על עצמם משכנתאות קטנות יותר ולהגיע לדירות משלהם, היא רק גרמה לצעירים רבים יותר לקחת על עצמם משכנתאות ענק, שאין להם מושג איך הם הולכים להחזיר אותן בעוד כמה שנים כשהמשפחה תתחיל לגדול. 

רוצים לדעת שהמשכנתא שאתם לוקחים מתוכננת נכון מבחינה פיננסית? המומחים של משכנטאצ' יתכננו עבורכם עתיד נכון מבחינה פיננסית ויעזרו לכם לבנות עתיד כלכלי נבון ורגוע יותר. כי זו המומחיות שלנו. הקליקו כאן לתזמון פגישה עם מומחי המשכנתא של משכנטאצ'.     

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: