יש לכם כבר דירה ואתם רוצים לקנות דירה נוספת? יש לכם כסף בצד ואתם מעוניינים להשקיע? רוצים לקחת משכנתא לדירה נוספת ואתם לא יודעים האם זה אפשרי? בואו נעשה קצת סדר.

האם אפשר לקחת משכנתא עבור רכישת דירה שניה?

כן כן. אבל לא בפזיזות. אפשר ואפשר לקבל משכנתא מהבנק כדי לרכוש דירה נוספת. גם אם יש לכם כבר משכנתא על הדירה שלכם. ישנם 2 מקרים בהם אנשים רוצים לקנות דירה נוספת. 

כאשר רוצים לעבור מדירה קטנה לדירה גדולה יותר ולשפר תנאים של חיי המגורים, זה לא קורה בדרך כלל ביום אחד. מחפשים דירה חדשה ובד בבד מחפשים קונה לבית הישן. לפעמים קורה מצב בו מוצאים את הבית המבוקש אבל עדיין אין קונה פוטנציאלי לדירה הישנה. מה עושים במקרה כזה? לוקחים משכנתא נוספת על הדירה החדשה ( או שלוקחים הלוואת בלון שהיא יקרה מאוד).

אופציה נוספת היא לא למכור את הנכס הקודם ולרכוש דירה נוספת. בשנים הראשונות השכירות תשלם את ההחזר החודשי למשכנתא ובהמשך, כאשר ההלוואה תושב לבנק בשלמותה, הדירה תהיה של המשקיע.

האם מורכב לקבל משכנתא לדירה שניה?

קצת. כאשר לווים מעוניינים לקחת משכנתא לדירה שניה, הבנק מגביל אותם מעט. הם נדרשים לגייס הון עצמי גבוה יותר על סך של 50% מערך הנכס. מכיוון שהבנק רוצה למנוע מעצמו סיכונים מיותרים של לקוחות שנפלו ולא החזירו את כספם. 

למה זה קורה?

פשוט מאוד. אם יש ללווים משכנתא על הדירה שלהם והם רוצים לקחת הלוואת משכנתא נוספת, זה אומר שהם כבר משלמים מדי חודש החזר חודשי. איך הם יוכלו פתאום להתחיל לשלם החזר חודשי כפול? במקרים רבים אנשים לא מספיק מבינים את משמעות הדבר ולוקחים על עצמם הלוואה בלי לקחת בחשבון את ההחזר החודשי הגבוה. לכן בנק ישראל מגביל את הלווים ומונע מראש בעיות שכאלו.

לסיכום,  ניתן לקבל משכנתא לדירה שניה אולם מדובר בתהליך מורכב יותר מכיוון שהבנק חושש לכספו. לכן, חובה להיעזר באיש מקצוע שיעזור לכם לקבל את המשכנתא ועם ריביות נמוכות. 

רוצים לקנות דירה שניה? מחפשים משהו שיעזור לכם לקחת משכנתא בצורה בטוחה ומשתלמת? הכירו את חברת משכנטאצ'. חברתנו מתמחה במתן שירות מקצועי בכל הנושאים הפיננסיים ובעיקר בתחום המשכנתאות. גם לכם מגיע ליהנות ממשכנתא בנויה ומשתלמת. לתזמון שיחת ייעוץ חינמית השאירו פרטים.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: