מתאריך 30/09/21 יכנס לתוקפו חוק חדש בנוגע למשכנתאות לצורך רכישת דירות. מהיום הזה לא תוכלו למשכן את הדירה שלכם כדי לרכוש איתה דירה חדשה להשקעה. 

הבנקים רוצים לצמצם השקעות, להוריד את ההסתערות ההזויה על הדירות כדי לגרום למחירי הדיור להתחיל לרדת. הגיע הזמן, לא? 

אם עד היום ידעתם שעוד יגיע יום ותוכלו לקנות לעצמכם דירה נוספת על ידי כך שתמשכנו את הבית שלכם ועם סכום הכסף שתקבלו תגישו הון עצמי לדירה נוספת, בבנק ישראל עושים סוף לדבר. אין כבר סיפורים כאלו. אם אין לכם כסף לקנות דירה, אל תקנו.

אילו שינויים יחולו בחוק החדש?

  1. כאמור, אין יותר אפשרות למשכן דירה קיימת לגיוס הון עצמי לרכישת דירה נוספת. זאת אומרת שההון העצמי לא יכול להישען על בסיס הדירה שבבעלותכם. לכן, לא תוכלו לקנות דירה להשקעה אם אין לכם בצד כסף לצורך כך.
  2.  אם עד היום ידעתם שכאשר תרצו לקנות דירה לצורך שיפור דיור תוכלו לקבל הלוואה מהבנק לצורך כך. מהיום, הבנק יתן לכם רק הלוואת גישור שזו הלוואה יקרה מאוד. 

במי פוגע החוק החדש?

המפסידים העיקריים מהחוק החדש יהיו המשקיעים הקטנים ואלו שרוצים לשדרג את רמת הדירה שלהם. המשקיעים הגדולים ממילא מרוויחים הון. יש להם די כסף כדי להביא הון עצמי גם בלי למשכן את הבית שלהם. אבל מה עם המשקיעים הקטנים? מה יהיה איתם? להם אין מהיכן לגייס סכומי עתק של הון עצמי לדירה. הם תכננו להשתמש בנכס שלהם לשם כך. זהו, מהיום רק עשירים יכולים להמשיך להתעשר?!

אלו שרוצים לקנות דירה גדולה יותר ולשפר את איכות החיים שלהם, גם הם נתקלים בבעיה. בעבר הם יכלו לקבל הלוואה עם ריביות טובות, לקנות את הדירה ובהמשך למכור את השניה בלי לחץ של כסף. כעת, תינתן רק הלוואת גישור שהיא הלוואה יקרה וגם היא תינתן לתקופה קצרה ומוגדרת. ובכלל, אם בסוף לא תמכרו את הדירה, לא תוכלו להפוך את הלוואת הגישור למשכנתא רגילה. כך בנק ישראל מבטח את עצמו שהלווים אכן יחזירו את ההלוואה כי יהיו חייב לעמוד בתאריך שנקבע. וכך יתמתנו אחוזי המשקיעים בארץ.

שימו לב, 

כאשר בנק ישראל מאשר לקחת רק הלוואת גישור, הוא מעודד את הבנקים שלא לתת הלוואות כלל לצורך  מטרה זו. מכיוון שאם אי אפשר למחזר בסופו של דבר את ההלוואה, הוא לא ירוויח עליה. אז הוא מוותר על כך מראש. מדוע? מכיוון שכאשר הבנק מאשר ללקוח לקבל הלוואת גישור, הוא בודק לפני כן את מצבו הכלכלי ומה יקרה אם לא יהיה לו מהיכן לשלם. מכיוון שמדובר בהלוואה קצרה, הבנק לא יחפש לתת לו את ההלוואה המבוקשת אלא אם כן הוא בטוח בו שיהיה לו מהיכן להחזיר.

לסיום, בנק ישראל רוצה להוריד את מחירי הדירות בארץ. הוא עושה זאת בעזרת החוק החדש. המשקיעים לא יוכלו לקנות דירה בעזרת משכון הדירה הישנה. ואלו שרוצים לשפר דיור יאלצו בכח למכור את הדירה הישנה ולא להשקיע בה. מכיוון שלא יוכלו למחזר את הלוואת הגישור שלקחו על עצמם.

אם אתם מעוניינים שנעזור לכם לקחת משכנתא זולה שתחסוך לכם הרבה כסף ותתאים לרמת החיים שלכם, אנו משכנטאצ' כאן במיוחד בשבילכם. צוות המומחים שלנו יעשו בשבילכם את העבודה. הקליקו כעת לתזמון שיחת ייעוץ

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: