אם חד הורית זו אישה שעובדת במשרה כפולה. מפרנסת יחידה, מגדלת לבד את הילדים ומתמודדת עם קשיים כלכליים, רגשיים ופיזיים כאחד. מה עושה אם חד הורית שרוצה לרכוש דירה? היא צריכה משכנתא. משכנתא היא מוצר שניתן לקבל רק בעבור תנאים מסוימים. מי שאינו עומד בתנאים לא יוכל לקבל משכנתא מהבנק.

מה צריכה לעשות אם חד הורית שמעוניינת לקבל משכנתא אטרקטיבית?

החוק מגדיר אם חד הורית כראש משפחה עצמאית. מכיוון שהיא נאלצת לנהל בעצמה את משפחתה בכל תחומי החיים מבחינה כלכלית ואישית.

אם משכורת של אזרח ממוצע יהיה כחצי ממשכורת של שני אזרחים, אם חד הורית שאינה משתכרת בכפולות, המשכורת שלה לא תספיק למשכנתא. לכן היא צריכה לקבל הטבות מיוחדות כדי שתוכל להוציא משכנתא. לכן, אישה המגדלת בגפה ילדים מתחת גיל 18, תזכה להקלות מהבנקים. 

מדוע המדינה דואגת כל כך לתת גם לאם חד הורית משכנתא?אל תטעו! המדינה לפני הכל דואגת לעצמה.  היא לא אוהבת שאנשים מגיעים למצב שהם מתקשים להסתדר כלכלית ומסתמכים על כך שהמדינה תאלץ להחזיק אותם (משפחות רווחה וכו' שצריך לשלם להם שכירות). היא מעדיפה לתת תנאים טובים והקלות מיוחדות לכאלו המתקשים להסתדר כלכלית וכך לעזור להם לרכוש דירה משל עצמם ולהתנהל בכוחות עצמם. כי לאנשים בעלי בית משל עצמם המדינה לא צריכה לשלם להם על דיור. לכן המדינה רוצה שאזרחיה יהיו בעלי דירות משל עצמם. במיוחד כשמדובר באם חד הורית, שהמדינה חוששת שהיא לא תסתדר כלכלית. לכן, שווה לה לדאוג לאם חד הורית לתנאים טובים במשכנתא ובכך לעודד ולאפשר לה לרכוש דירה משל עצמה.

אם חד הורית? כדאי לך לדעת:

היום ישנן אפשרויות טובות למשכנתא זולה ואטרקטיבית לכל אחד, גם בלי להיות חד הורית. אבל שלא כמו בעבר שהיה מספר מוגבל של מסלולים ואפשרויות מסוימות ומוגבלות. כיום, ישנם אינספור מסלולים ואפשרויות. כך שכדי לקחת משכנתא מוצלחת תהיי חייבת להכיר לעומק את מגוון המסלולים על מעלותיהם ומגרעותיהם כדי להשוות ולבנות תמהיל משכנתא זול ומתאים לצרכים האישיים שלך. 

לדוגמה, אם את אחרי צבא או שיש לך כמה ילדים, כדאי לך לבדוק אם את זכאית למסלול זכאות, מדובר במסלול שמוזיל משמעותית את המשכנתא. למסלול הזה יכול להיות זכאי כל אחד, גם נשוי.

אילו הוזלות תוכלי לקבל במסגרת היותך אם חד הורית?

נגיש לפניך חלק מההוזלות המגיעות לך בתור אם חד הורית כדי שתקבלי תמונה כללית. אנו ממליצים לך לקרוא אותן, ולאחר מכן לבדוק עם איש מקצוע שבקיא בתחום וכאן לשירותך, אילו הטבות תוכלי לקבל את, בנתוני החיים שלך.

פוחדת לקחת משכנתא לבד?

את לא לבד, בדיוק לשם כך אנחנו כאן. אנו במשכנטאצ' מכירים את  המצב הלא נעים הזה. קשה להסתדר כלכלית לבד, ועוד לעשות צעד משמעותי כל כך בלי להתייעץ עם איש מקצוע, זו באמת עלולה להיות טעות גדולה שתוביל להשלכות קשות. אנו כאן לרשותך. צוות היועצים שלנו ישמח לעזור לך. את מוזמנת לפגישת ייעוץ חינם, יועץ בכיר יקבל את פנייך בסבלנות ובמקצועיות. הוא ימפה את המצב הכלכלי שלך, את נקודות הזיכוי להן את זכאית וכו'. הוא ישמע את חלומותיך לעתיד, שאיפותיך ומטרותיך, ויבנה יחד אתך תמהיל משכנתא מותאם לצרכים שלך ושל ילדיך. כי אצלינו את הראשונה.חייגי עכשיו לתיאום פגישה.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: