אחד הפחדים הגדולים ביותר המלווים את לוקחי המשכנתאות, זה החשש שאם לא נעמוד בהחזרים החודשיים. מה שקורה בשטח, זה שמקרים כאלו הם אכן כלל לא נדירים וישנם הרבה אפשרויות העלולות לגרום לכך שבעלי משכנתאות יפגרו בתשלומים.

סיבה נפוצה והגיונית מאוד לאיחורים או לקושי בתשלומים, זה תהיה בעקבות חולי חלילה. אם חלילה בעלי המשכנתא חולים במחלה כלשהי והם לא יכולים לעבוד, איך הם יקבלו את המשכורת?! ואם אין משכורת, איך ישולם ההחזר החודשי?! מה עושים במצב עגום שכזה?

ככה בקלות תוכלו ליפול למצב עגום בו אתם חייבים לשלם ואין לכם מנין. איך משלמים ככה את המשכנתא?

למה כל כך חשוב לשלם את המשכנתא בזמן המיועד?

עוד בטרם נפרט על האפשרויות המקובלות שבעזרתן תוכלו להחזיר את המשכנתא. כדאי שנבין כמה חמור לפגר בתשלומים. אחרת לא תדעו למה כדאי וחשוב כל כך להימנע מפיגורים.

אז  ככה, אם אתם חלילה לא עומדים בתשלומי המשכנתא, הבנק עלול לעקל את הבית שלכם. וזה מצב ממש לא נעים.

כמו כן, אם לא תשלמו בזמן את ההחזרים החודשיים במשך תקופה, בנקים אחרים לא ירצו לספק לכם הלוואת כאשר תזדקקו לכך. גם אם תבקשו הלוואה קטנה מאוד. 

אז מהן באמת האופציות לעמוד בהחזרים חזרה?

קודם כל אתם יכולים להירגע, בדרך כלל כאשר חולים בהמשך חוזרים לחיים. לכן מה שצריך זה  למצוא מענה מהיר  לתקופה קצרה כדי שקודם כל הבנק לא יראה אתכם כבעלי חוב. בהמשך נראה איך מסתדרים. 

עכשיו, תצטרכו לבחור באחת מהאופציות השונות:

אם חסכתם במשך השנים תוכלו לפתוח את קופת החיסכון ולנצל אותה למטרה זו. כך אתם לא נגררים להלוואות וחובות מיותרים. ברגע שתחזרו לעבודה תוכלו להחזיר חלק מהכסף  לקופה.

אם אין לכם קופת חיסכון, הסיפור מתחיל קצת להסתבך. כנראה שלא תהיה לכם ברירה אלא לפנות ולבקש  עזרה. תוכלו לבקש מחברים, אחים או כל קרוב אחר שיכול לעזור לכם לשלם את ההחזרים החודשיים.  למה אנשים לא מרבים להשתמש באופציה הזו? פשוט בגלל שזה מאוד מביך. לא נעים להרגיש בעמדת מקבץ נדבות. לפעמים אנשים מעדיפים לשלם יותר הרבה כסף, ללוות הלוואה מהבנק ולשלם עליה ריביות יקרות והעיקר לא להתבזות בפני הבריות. קחו בחשבון שאם אתם פונים לבנק אתם מסכנים את עצמכם  שהבנק ידע שאתם מגלגלים חובות זה לא כל כך דבר מוצלח… עדיף לכם למצוא את הכתובת של מישהו שיסכים לתת לכם עם כל הלב הלוואה ולא יפרסם את קלונכם ברבים.

בכל מקרה, כל אופציה או דרך שתבחרו, אתם חייבים לקחת אחריות על המשכנתא שלכם. אתם מוכרחים לעמוד בהחזרים החודשיים כדי שהבנק לא ינקוט בצעדים חמורים ולא נעימים. זה לא עניין של מה בכך. לא כדאי לשחק עם הבנק בתחום רציני כל כך. לכן, אם אתם נתקלים חלילה במצב כזה, אתם מוכרחים לפנות ליועץ משכנתאות פרטי כדי להתייעץ איתו בנושא כל כך חשוב וקריטי. לא כדאי לפעול לבד במצבי םכאלו. אתם לא רוצים למצוא את עצמם מעוקלים, חסרי בית ומלאים בחובות. במקום זה תעדיפו לפעול בחוכמה, לפנות מראשל יועץ מקצועי במקום לחכות למצב קריטי חסר אונים בו פשוט תרוצו לעזרה ראשונה אצל מומחים. 

אם אתם חולים במשך תקופת המשכנתא שלכם, אנחנו כאן במיוחד בשבילכם. אנו במשכנטאצ' מזמינים אתכם למשרדינו המפואר. טובי היועצים בארץ יקבלו אתכם בצורה אישית ודיסקרטית. אנו נמפה את מצבכם הכלכלי, נשמע מכם איך אתם רוצים למצוא את עצמכם בעוד מספר שנים. ויחד נתכנן עבורכם "תוכנית יציאה" מהחובות. כי אצלנו אתם, הלקוחות, עומדים בראש! חייגו עכשיו ואנו נשריין עבורכם פגישת ייעוץ ראשונית חינם.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: