אם יצא לכם לקחת משכנתא, ודאי יצא לכם לשמוע על בנק ישראל. תפקידו של בנק ישראל לשמור על האיזון של המדינה מבחינה כלכלית. כך הוא דואג למצב הכלכלי של המדינה ולמצב הפיננסי שלכם. 

היכן זה מתבטא? תראו את זה בעיקר כאשר תקחו משכנתאות מהבנק. כל הבנקים כפופים לבנק ישראל וחייבים לעשות כל מה שבנק ישראל מורה. בשורות הבאות תראו את כל הכללים של בנק ישראל לגבי המשכנתא שלכם, כך תוכלו להיערך בהתאם ללקיחת המשכנתא שלכם!

מהן ההגבלות של בנק ישראל?

אתם יודעים כמה אחוזי מימון הבנק מוכן לתת לכם?

כאשר תרצו לקחת משכנתא, הבנק מגביל אתכם כמה כסף אתם יכולים לקבל. את שאר הכסף תצטרכו להביא מהבית. אחרת לא תוכלו לקבל את המשכנתא. בכמה אחוזים מדובר? זה תלוי לצורך מה אתם קונים את הדירה שלכם.

כאשר תרצו לקנות דירה ראשונה, כאשר מעולם לא הייתה ברשותכם דירה נוספת, תוכלו לקבל מהבנק 75% אחוזי מימון.

כאשר יש לכם דירה אבל אתם מעוניינים לשפר את הדיור שלכם, הבנק יאשר לכם עד 70% מימון. את השאר תביאו מהבית.

אם יש לכם כבר דירה ואתם מעוניינים לקנות דירה להשקעה, תקבלו הלוואה של עד 50% מימון. את ה 50% הנותרים תשיגו בכוחות עצמכם.

כמה זמן תימשך תקופת הפירעון?

בנק ישראל מוכן ללוות לכם את ההלוואה לתקופה של מקסימום 30 שנה. לא משנה מהו גובה ההלוואה.

איך תחלקו את המסלולים?

את ההלוואה תקחו בחלוקה למסלולים. כאשר בנק ישראל מקפיד על כך שתשמרו על האיזון הנדרש. לכן, אתם מחויבים לשלב במשכנתא שלכם מסלול של ריבית קבועה לפחות על ⅓ מהמשכנתא שלכם. ואתם יכולים לשלב מקסימום ⅔ מהמשכנתא בריבית פריים. 

כמה תוכלו להחזיר כל חודש?

גם על כך יש רגולציה בבנק. הוא רוצה לשמור עליכם שלא תתחייבו על דברים שאתם לא יכולים לעמוד בהם. בנק ישראל מוכן שתחזירו כל חודש עד ⅓ מסכום ההכנסה החודשית הפנויה שיש לכם. אם למשל אתם מכניסים מדי חודש 12,000 ש"ח תוכלו לשלם עד 4,000 ש"ח.

כמובן, שכל ההגבלות שהזכרנו כאן הן הבסיסיות ביותר. כל הבנקים מקיימים אותם. רק שיהיו בנקים שיוסיפו עליהם עוד הגבלות על פי רצונן האישי. אבל אין בנק שלא מקיים את ההגבלות הבסיסיות הללו. לכן, אם אתם לא עומדים באחד התנאים, תאלצו לנסות להתאים את עצמכם או לקחת הלוואה חוץ בנקאית. רק גופים חוץ בנקאיים יתנו לכם משכנתא בלי הגבלות. כמובן שזו תהיה משכנתא יקרה יותר.

אנו בחברת משכנטאצ' נשמח לעזור לכם לקבל את המשכנתא המבוקשת בכל מקרה בו אתם אוחזים. אנו נדאג לכם לקבל את התנאים הטובים, הריביות הזולות וכל מה שרק יוזיל את המשכנתא לכם ויתאים אותה לחיים האישיים שלכם.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: