אם תרצו לקחת משכנתא מכל בנק שהוא. הבנק ידרוש מכם לשעבד נכס כלשהו לטובתו. הנכס הזה הוא הבטוחה של הבנק שאתם תחזירו את ההלוואה. שאם לא כן, הנכס ישועבד לבנק והוא ימכור אותו ויקבל את הכסף אותו אתם חייבים לו. אין אפשרות בעולם לקבל משכנתא ללא בטוחה. הבנק לא יכול לסכן את עצמו עד כדי כך. הוא לא יכול לסמוך על הלקוחות. אם הם יתקעו עם חובות, הבנק הוא זה שיאכל את זה…לכן, הבנק מבטח את עצמו ודורש בטחונות.

בשורות הבאות תדעו אילו בטחונות אתם נדרשים להביא לבנק לצורך קבלת המשכנתא המיוחלת.

אז קדימה!

  1. הערת אזהרה לטובת לוקח המשכנתא:

הערת אזהרה תפקידה לשמור על רוכש הדירה מפני שקרנים שרוצים "למכור" את הנכס לשני אנשים ולקבל כסף כפול. אל תרימו גבה, זה כבר קרה פעם. ישנם אנשים לא הוגנים בעולם לצערינו. ותפקידנו לשמור על עצמנו מפניהם. אבל היום זה לא יכול לקרות. הרגולציה בבנק שדורשת הערת אזהרה בטאבו מונעת מקרים חריגים שכאלו. אין היום אופציה לקנות דירה בלי לרשום באופן מיידי הערת אזהרה לטובת רוכש הנכס בטאבו.

  1. הערת אזהרה נוספת, לבנק:

גם הבנק המלווה רוצה להיות מבוטח לגמרי. הוא רוצה שתשעבדו את הנכס לטובתו. מה זה אומר? כאשר אתם קונים את הנכס, אין לכם את הכסף בשביל זה. הבנק קונה את הנכס ואתם משלמים לבנק בשלבים עד שבסופו של דבר הנכס הופך להיות שלכם. לכן, הבנק דורש גם הוא הערת אזהרה שהרי עד שתסיימו לשלם את כל ההחזרים החודשיים, הנכס יהיה משועבד לבנק. 

  1. התחייבות הלווים:

כאן מדובר במסמך בו רוכש הנכס מתחייב על המשכנתא שלו. כאשר הלווים בחתימתם מתחייבים שהם יחזירו את כל הכסף לבנק בשלמות. על המסמך צריך לחתום גם עורך דין מוסמך. 

  1. שטר משכנתא:

בשטר מצוין כי לאחר שהלווים יסיימו לשלם את כל המשכנתא, השעבוד יוסר לחלוטין מהנכס. השטר יחתם על ידי שני הצדדים יחד עם עורך דין מוסמך. רק כך הוא יהיה אמין ותקף. את השטר צריך לעדכן ברשות מקרקעי ישראל.

  1. אישור מרשם המשכונות:

כל לווה משכנתא חייב להוציא דו"ח מרשם המשכונות של ישראל בו רשום השיעבוד.  אישור זה מעיד על כך שאין על הדירה שיעבודים נוספים.

  1. יפוי כוח מעו"ד:

אם חלילה לא תעמדו בתשלומי המשכנתא מה יקרה? הבנק ירצה למכור את הנכס שלכם. ייפוי כח זה מעניק סמכות לבנק למכור את הבית שלכם אם לא תעמדו בהתחייבויות. כך הבנק יוכל למכור את הנכס לצד ג'.

  1. הערכת שמאי:

כפי שהבנתם, הבנק רוצה לבטח את עצמו כך שבכל מחיר הוא יקבל את שלו כדין. לכן, הוא מוודא שהנכס שקניתם שווה את המחיר אותו שילמתם כדי שאם חלילה הוא יאלץ למכור את הבית שלכם, הוא יקבל את הערך המלא. אם לעומת זאת הבית שווה פחות, הוא יקבל פחות ואת זה הוא לא מוכן לשמוע. לכן, הוא מחייב אתכם להביא שמאי לדירה שיעריך את ערך הנכס. השמאי יחתום על כך שראה את הנכס והוא אכן שווה את המחיר.

  1. ערבות חוק מכר:

כאשר קונים דירה על הנייר, נדרשים להגיש בטחונות על פי חוק מכר. בלי זה לא תוכלו לקבל משכנתא. הבנק חושש על הכסף שהוא מלווה לכם. אם תגישו ערבות חוק מכר, גם אם הקבלן יפשוט רגל, הכסף של הבנק מוגן.

  1. ערבים:

גם כאן יש צורך בערבים כמו בכל הלוואה אחרת. אבל לא כל בנק ידרוש זאת. במקרים מסוימים הערבים יהיו בגדר חובה.

  1. ביטוח חיים וביטוח מבנה:

הבנק דורש להגיש ביטוח חיים כדי לבטח את עצמו שאם חלילה יקרה משהו ללווים, הביטוח ישלם את שאר המשכנתא. הבנק דורש ביטוח מבנה, כדי שאם יקרה משהו למבנה בגין שריפה, סופה וכו', הביטוח ישלם את תיקון הנזקים כדי שתוכלו להמשיך לשלם את ההחזרים החודשיים ולגור בבית שלכם ברוגע. 

רוצים לקחת משכנתא ומרגישים מסוחררים? מחפשים מישהו מקצועי שיעשה לכם סדר ויקח את תיק המשכנתא שלכם לידיים שלו? אנו במשכנטאצ' כאן בדיוק בשבילכם. חייגו עכשיו ואנו נשריין לכם פגישת ייעוץ ראשונית חינם עם טובי היועצים בארץ. 

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: