מעוניינים לבטח את עצמכם שקיבלתם את המשכנתא הטובה ביותר שניתן? הכתבה הבאה תעזור לכם לעשות את זה כמו שצריך.

כדי לדעת שקיבלתם את המשכנתא הכדאית ומשתלמת ביותר, אתם חייבים לנקוט בשני צעדים:

  1. בנו תמהיל משכנתא באופן מחושב כאשר אתם מכירים את שוק המסלולים לעומק ולרוחב.
  2. דרשו ריבית זולה ואטרקטיבית.

אמנם, רב האנשים שלוקחים משכנתא מודעים לכך שצריך להתמקח עם הבנקים על משכנתא עם ריביות נמוכות. אבל אינם מודעים לצורך הקריטי בבניית תמהיל משכנתא בצורה מותאמת וחכמה. אכן כדאי להוזיל ברביות אולם ההשקעה האמיתית חייבת להיות בבניית הרכב המשכנתא.

למה כל כך חשוב להשקיע בבניית משכנתא?

אם היינו כולנו בעלי עסקים היודעים היטב את חוקי הבנקים ואת ההתנהלות המקצועית שלהם, מילא. אבל רובנו לא כאלו. מצד שני, לא נאה לנו להוריד מכבודנו ולשבת עם יועץ משכנתאות ולהתייעץ איתו. 

אבל, כאשר מדובר בכסף הגדול שלכם, לא כדאי לכם לחסוך בכבוד ולהפסיד. לפעמים אם קצת מורידים ראש, אחר כך מרוויחים לטווח רחוק.

אתם יכולים לסמוך על עצמכם ועל חוש הריח שלכם, לפנות לבנק, לספר להם על הצעות טובות שקיבלתם בבנק אחר וכו וכו ועוד כמה סיפורי סבתא. הבנק יבין שאתם לא כל כך מבינים והוא ינצל אתכם כמו שצריך. או אולי יתמזל מזלכם וכן תצליחו במשימה. אבל מדובר בהימור. קחו בחשבון. 

אז איך לומדים לעשות את זה נכון?

טוב. ראשית כדאי שנבין שהבנק לא מחפש לריב אתכם. הוא פשוט מעוניין להרוויח. הוא מבצע עסקאות ורוצה לקבל עליהן כמה שיותר כסף. 

אבל יותר מהכל הבנק רוצה לקוחות. זאת אומרת שאם אתם יודעים מה שאתם מדברים ואתם דורשים ריביות מסוימות ותנאים טובים ואם לא אתם תפנו לבנק מתחרה הבנק יסכים לתת לכם מה שרק תרצו העיקר שתשלמו לו על כך ולא לבנק אחר. 

אבל, כדי להראות לבנק שאתם רציניים, יודעים מה שאתם דורשים  וכו',  אתם צריכים המון ידע, ראש על הכתפיים ויכולת התמקחות. רק אם תדעו לשכנע כמו שצריך, יתכן והבנק אכן יוזיל לכם את התנאים ויתן לכם את מבוקשכם. 

מתי כדאי לפנות לבנק להצעת מחיר?

כדאי לפנות לבנק כחצי שנה ומינימום שלושה חודשים לפחות לפני שאתם צריכים את כספי המשכנתא. הבנקים מחפשים לקוחות שכבר חייבים את הכסף מהר ובדחיפות ולכן יתפשרו על מחירים. אבל גם אתכם הם יסכימו לקבל. 

כאשר תפגשו עם נציג הבנק, אל תדברו בכלל על ריביות. תתעסקו עם ההיכרות עם המסלולים. וזאת כדי שתתחילו להבין אותם ולהכיר את כל מגוון המסלולים לעומק ולרוחב וכך תוכלו להתכונן בהתאם ולבנות תמהיל משכנתא מוצלח.

למה שלא לדבר עדיין על הריביות?

הריביות הן תזזיתיות מאוד וניתנות לשינוי מתמיד. כל חודש הן יכולות להשתנות ולהתעדכן מחדש. מה שכן, תוכלו לבקש הצעת מחיר ראשונית לריביות המשוערות. כך תוכלו להמשיך לכל הבנקים ולהשוות בהצעות המחירים.

פנו למגוון בנקים:

כדאי לפנות לכמה שיותר בנקים להצעות מחיר. כך תוכלו בהמשך להתמקח טוב יותר ולהגיע עם הוכחות ונתונים מצדיקים.

ישנם  8 בנקים. כדאי לכם לפנות לפחות ל 4 מהם. ככל שתפנו ליותר, רק תרוויחו!

לוקחים את המשכנתא:

לפני שאתם פונים לקחת את המשכנתא, אתם חייבים להיערך עם כמה דברים:

1. הכירו את המסלולים היטב –

 הבחינו בין הריביות השונות. ריבית קבועה, צמודה וכו'. אין שום אפשרות בעולם לבנות תמהיל משכנתא בצורה נכונה מבלי להכיר את כל נושא המסלולים.

2. בנו תמהיל משכנתא –

לאחר שתפגשו עם הבנק מספר פעמים, תוכלו להתחיל לתכנן את הרכב המשכנתא שלכם. קחו בחשבון שהתכנון שלכם לא יהיה  מדויק אבל הוא כן יכול לכוון אתכם לכיוון הנכון. כן, אם תתכננו כמה כסף אתם  רוצים לשים על פריים, כמה לריבית קבועה וכו', תקבלו את הדוגמית הכללית למשכנתא שאתם רוצים.

3. המחירים של  הבנק –

אם באמת תפנו להרבה בנקים, תוכלו לדעת אילו בנקים זולים במסלולים מסוימים וכו'. אבל שימו לב, בגלל שפניתם לבנק  מוקדם יותר מהרגיל, הבנק הציע לכם הצועת מחיר מופרזות. הוא העלה לכם  מראש  את הריבית מכיוון שהוא רצה להשאיר לעצמו מרווח מיותר. דעו את מקומכם. אתם יכולים להוריד עוד את המחיר. גם אם פונים ברגע האחרון המחירים יקרים בגלל שהבנק יודע שהלקוח חייב את הכסף מהר…

4. בנו תמהיל משכנתא מוזל –

קבצו את כל הצעות המחיר שקיבלתם, כאשר אתם בונים את תמהיל המשכנתא שלכם על ההצעות הנמוכות ביותר כאשר אתם מתעלמים מאיזו בנק קיבלתם את ההצעה. פשוט תשלבו את הכל בתמהיל אחד. זאת אומרת, אם למשל בנק מזרחי הציע לכם ריבית פריים זולה ובנק דיסקונט מוכן לתת לכם ריבית צמודה  קבועה זולה, שלבו את שניהם בתמהיל.

5. פותחים תיק משכנתא בבנק –

עלות פתיחת תיק תהיה חד פעמית. אבל, אתם יכולים לבקש ולהתמקח על הוזלה במחיר. ישנם בנקים שאפילו יסכימו לתת את זה חינם. אתם פשוט צריכים לבקש.

6. היו אסרטיביים –

אי אפשר להגיע לבנק עם בושה. השאירו אותה בבית. כאשר הבנק מציע לכם ריבית של 2.9% אתם יכולים לבקש ריבית של 2.6%. ככה זה עובד. ככל שתבקשו יותר, תקבלו יותר. אבל היזהרו לא להיסחף. אם הבנק כבר הוריד לכם כאן, אל תגזימו ותבקשו באותו עניין שוב פעם. הישארו עם צלם אנושי. אל תגביהו קול. דברו בנועם ובכבוד. אתם לא באים לריב, אתם רק רוצים לקבל מה שמגיע לכם.

7. פרק סיום –

כשבוע לפני שאתם זקוקים להלוואה, פנו לכל הבנקים בהם ביקרתם, הציגו לפניהם את הצעת המחיר שקיבלתם מהבנק המתחרה. אם ישנו הבנק שירצה לתת לכם תמהיל זול יותר, זה הזמן שלו. הוא יוכל להרוויח אתכם ולהוסיף אותו לשורת לקוחותיו. 

אז אם אתם רוצים לקחת משכנתא ומחפשים מישהו שיעזור לכם, אנו במשכנטאצ' כאן כדי לעזור לכם. חייגו עכשיו אלינו ואנו נפגיש אתכם עם יועץ משכנתאות מנוסה הבקי בתחום. הוא יעזור לכם לבנות תמהיל משכנתא באופן מושכל ויתמקח עבורכם עם הבנקים לתנאים אטרקטיבים וזולים. כך שתוכלו לישון רגועים.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: