אם גם אתם רוצים לקנות דירה להשקעה? למצוא את עצמכם עם משהו בצד בשביל העתיד שלכם ושל הילדים שלכם? מי לא רוצה.

מה עושים אם אין מספיק הון עצמי כדי לקנות לבד? זהו, תמו הסיכויים, אפשר לרדת מהרעיון? 

ישנו פתרון נחמד שנשמע קליל ומספק למדי. לקנות יחד בשותפות נדל"ן. אבל זה לא כל כך פשוט. אל תלכו על זה בלי לברר ולבדוק את האופציה הזו. אתם צריכים לדעת מה זה אומר בשבילכם.

נציג לפניכם כמה שאלות נפוצות בקרב אנשים שיש להם דירה משותפת. כך תוכלו להיערך בהתאם ולהחליט האם גם לכם מתאים ללכת לקראת הצעד הזה. קדימה, נתחיל!

ש. אני מעוניין לקנות ביחד עם שותף דירה להשקעה. אנחנו מתכננים למשכן את הדירות שלנו וכך להגיע להון עצמי. רצינו לדעת אם נהיה מחויבים במס רכישה?

ת. כל אחד שקונה דירה במדינת ישראל חייב במס. אבל, ישנם כאלו הפטורים ממס מסיבות שונות. הדרישה הראשונה תהיה שזוהי דירתכם הראשונה. ומכיוון שבמקרה שלכם לשניכם יש כבר דירה, לא תוכלו לקבל הנחה על כך.

שימו לב, כל מי שרוצה למשכן את הדירה שלו כדי להביא הון עצמי לדירה שניה, הבנק מוכן לתת לו עד 50% מימון. אבל, מ 30/09/21 יוצא חוק חדש הקובע כי אין אפשרות למשכן דירה עבור הון עצמי לדירה שניה. אז אם תרצו לעשות זאת אחרי התאריך, זה יהיה אפשרי אבל מורכב יותר.

ש. ההורים שלנו נפטרו והורישו לנו את דירתם בירושה. אנחנו ארבעה אחים. כך שיוצא שישנם 4 בעלים על דירה אחת. אני רוצה לקנות דירה ראשונה העולה 1.8 מיליון ש"ח. רציתי לדעת האם אני אדרש לשלם מס רכישה?

ת. לא ולא. ברגע שהדירה המורשת מחולקת ל 4 אנשים ולא שייכת רק אליכם, אתם לא חייבים במס. אולם במדינתנו, כל מי שקונה דירה יקרה מעל 1.7 מיליון ש"ח חייב לשלם מס רכישה. במקרה שלכם, הדירה אכן יקרה וחייבת במס אבל לא בגלל שיש לכם דירה נוספת. 

שימו לב, המס שתשלמו יהיה רק על הפער בין 1.7 מיליון לבין 1.8 מיליון. זאת אומרת שתשלמו מס על מאה אלף ש"ח. ולא מדובר על סכום גבוה מדי. כך שזה לא באמת משמעותי מדי בשבילכם.

ש. אם יש לנו שלושה אחים דירה בירושה, הבנק יכול לעכב אותי מלקבל משכנתא?

ת. זה שיש לכם שליש דירה, לא ימנע מכם לקבל משכנתא מהבנק. אם אתם עומדים בכל שאר דרישות הבנק, אין סיבה שלא תוכלו להוציא משכנתא. אתם גם זכאים לאחוזי מימון מלאים כמון כל לקוח אחר. אתם לא נחשבים למשקיעים.

מה עושים כשרוצים לקנות דירה עם שותף?

רוצים לקנות דירה ביחד עם שותף? חוששים לבצע פעולות ולהחליט החלטות בלי להתייעץ עם מומחים בתחום? מחפשים גוף חיצוני, לא בנקאי, בלי אינטרסים אישיים, שיעזור לכם להתקדם?

אנו במשכנטאצ' כאן כדי לעזור לכם. צוות המומחים שלנו ימפו את המצב שלכם, ישמעו מכם על כל שאלה ותהיה, ויעזרו לכם להגיע לדירה ולמשכנתא המיוחלת ברוגע ובביטחון. 

הקליקו כעת ואנו נקבע עבורכם פגישת ייעוץ חינם עם יועץ משכנתאות מקצועי מטעם חברת משכנטאצ'.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: