אתם ודאי מכירים את הטיפוסים הרגועים שתמיד יסתדרו בסוף וימצאו פתרונות העיקר לא להעזר במישהו או לתכנן מראש את צעדיהם. לפעמים הם אכן ירוויחו, הם יפטרו מהלחץ הקיים לפני כל אירוע משמעותי. הם יטענו שאין סיבה אחת ולו הקטנה ביותר להילחץ ולהתכונן…

אבל, לפעמים האנשים האלו יפסידו ובגדול. לעיתים הם אפילו לא ידעו על כך. מתי למשל? כאשר מתכננים טיול משפחתי נחמד, אפשר לזרום ואפשר לבנות מראש תוכנית. יש שני צדדים למטבע. אבל כאשר רוצים להיכנס להשקעה כלכלית למשל, לרכוש נכס יקר, להלוות כסף וכו', זה לא דבר שיכול לעבור ככה. ואם מישהו טוען שכן, הוא מתכבד להגיב לנו עכשיו איך וכיצד. 

לא חכם לקנות נכס בלי לחשוב מראש. לא רק שלא חכם, אלא אפילו בלתי אפשרי. אי אפשר לקחת משכנתא בלי לדעת מהיכן משלמים אותה. גם אם תרצו, הבנק לא יאשר לכם. אי אפשר לחתום על משכנתא בלי להגיש את כל המסמכים. גם אם תרצו, הבנק לא יתן לכם. 

זאת אומרת, כשמדובר בדבר משמעותי וכבד משקל, אי אפשר להישאר אדישים. לא בגלל שזה לא חכם. אלא מכיוון שזה בלתי אפשרי. זה פשוט לא יקרה. חבל לנסות. 

איך רוכשים דירה בצורה פיננסית נכונה?

כדי להתנהל כלכלית בצורה נכונה ושקולה, לא צריכים להיות אלופים. אין צורך ללמוד את התחום לעומק. צריך פשוט להבין את הקווים הכללים ולא לזלזל בהם. הבאנו לפניכם את הקווים הבסיסיים שיעזרו לכם לחסוך הרבה כסף ומאמץ. אז איך באמת קונים דירה?

קודם כל תשאלו את עצמכם, כמה כסף אנחנו רוצים ויכולים להוציא על רכישת הדירה? את התשובה תענו על פי הנתונים האישים שלכם: ההון העצמי ויכולת ההחזר החודשי שלכם.

ההון העצמי שלכם:

אם אתם עכשיו קונים את הדירה הראשונה שלכם ועדיין לא הייתה לכם דירה מעולם, הבנק יסכים לתת לכם מקסימום 75% כהלוואה. אתם תדרשו להביא מ"הבית" 25% ממחיר הדירה להון עצמי. לעיתים נדירות הבנק יסכים לתת לכם יותר מזה. 

מתי?

 1. אם יש לכם תדמית טובה בבנק. מעולם לא עשיתם בו בעיות ואין לכם אפילו נקודה אחת אדומה.

2. אם אתם עובדים שניכם ועתידים להשתכר בצורה יוצאת דופן. הבנק ירצה אתכם כלקוחות.

3. אם זכיתם במחיר למשתכן, הבנק יתן לכם עד 90% מימון לדירה.

יכולת ההחזר החודשית:

עד לפני כמה שנים ההמלצה הייתה לחשב את יכולת החזר החודשי לפי ⅓ מההכנסה החודשית נטו. היום. ממליצים בחום לא להתחייב על החזר חודשי גבוה מדי. כדאי לקחת עד מקסימום ¼ מההכנסה החודשית  בנטו. אחרת, אם תהיה עלייה משמעותית בריביות, ההחזר החודשי יעלה ואיך תשלמו אותו? אם לא תצליחו לעמוד בהתחייבויות זה לא יהיה כל כך נעים.

דברים שעלולים להשתנות:

עדיין בתוך ההחזר החודשי, כדאי לחשוב על שינויים בחיים הצפויים להתרחש. עליה בשכר ולחלופין הוצאות מרובות יותר. 

אם אתם מתכננים להתחתן, ההוצאות שלכם עתידות לעלות. יבואו הילדים וירצו את שלהם.

לעומת זאת, אם בעבודה שלכם אתם עתידים להתקדם והשכר יעלה בהתאם, קחו זאת גם בחשבון. 

נסכם,

לפני שמתכננים משכנתא, חייבים לחשב ולשקלל נתונים. כמה הון עצמי יש לכם ברשותכם. כמה אתם יכולים לשלם מדי חודש בהחזר החודשי והאם המצב הכלכלי שלכם עתיד להשתנות. 

אם אתם מתכננים לקחת משכנתא, אנו במשכנטאצ' כאן בשבילכם. צוות המומחים שלנו יעזרו לכם לעשות את הצעד הזה של לקיחת משכנתא בצורה החסכונית, המהירה והכדאית ביותר. הצטרפו עכשיו ללקוחותינו המרוצים.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: