האינפלציה גורמת לעליית הריביות במשק. למי שקצת זוכר מה אמרו לו כאשר הוא לקח את המשכנתא בודאי זה אומר לו משהו. כאשר לוקחים משכנתא מחלקים אותה למספר מסלולים. אם אחד המסלולים שלכם צמוד למדד המחירים לצרכן, זה אומר שלא הריבית עלולה לעלות, אלא שווי ההלוואה אותה לקחתם מהבנק עלול להתייקר. אם הריביות במשק יתחילו לעלות זו עלולה להיות צרה גדולה לבעלי המשכנתאות. 

הקשר בין האינפלציה והמשכנתא שלכם

שוב, אם המשכנתא שלכם צמודה למדד המחירים לצרכן אתם עלולים לשלם בהחזר החודשי הרבה יותר כסף, ממה שהייתם רגילים לשלם עד היום. נניח שלקחתם הלוואה של חמש מאות אלף שקלים, ומאה אלף שקלים מתוכם, צמודים למדד המחירים לצרכן. זה אומר שמאה אלף שקלים נמצאים בסיכון של התייקרות, במקרה שתהיה אינפלציה. כאשר אנחנו מדברים על מאה אלף שקלים זה לא כל כך הרבה, אבל מה עם לווים שלקחו משכנתאות לא כל כך חכמות, בלי ליווי של יועץ משכנתאות, והתפתו לשלב את הריביות הזולות של המסלולים הצמודים ושילבו במשכנתא של מיליון שקלים – מסלול של חמש מאות אלף שקלים צמודים למדד?! המשכנתא שלהם עלולה להתייקר מאוד וההחזר החודשי מסוגל להגיע למימדים מפחידים, שלא כל כך מתאימים ליכולת ההחזר של הלווה. 

מה הפתרון למצב של אינפלציה? 

פתרון אבסולוטי עדיין לא נמצא. אבל, חשוב להבין כי במקרה שמתחילה אינפלציה יש למחזר מיידית משכנתא. במחזור משכנתא ימחזרו לכם את המסלולים הצמודים, כך שהקרן לא תהיה צמודה למדד המחירים לצרכן והקרן שלכם כבר לא תהיה בסיכון. קרן צמודה למדד היא דבר מדאיג ביותר. כי בדרך בוחרים בלוח סילוקין מסוג שפיצר – בלוח זה משלמים בשנים הראשונות בעיקר על חשבון ריבית, ומעט על חשבון הקרן. ואילו את תשלום הקרן משאירים לשנים המאוחרות יותר. ולכן, יש לווים רבים יותר שהמשכנתא שלהם נמצאת בסיכון התייקרות. 

איך יודעים שהסיכוי לאינפלציה גדל? 

כידוע בזמן האחרון, השקל הפך למלך המטבעות. המעמד שלו מול הדולר הולך ומקבל חסינות גבוהה יותר, דבר שמגדיל את הסיכויים עוד יותר. בנק ישראל עשה הכל כדי לנסות לעצור את עליית השקל, אבל בינתיים הפעולות שלו לא גרמו לשום עצירה נראית לעין. אם המצב יהיה חמור יותר, בעלי המשכנתאות עלולים להיות בצרה של ממש. המשכנתאות עלולות להתייקר מאוד, וכל אורח החיים הישראלי עלול להשתנות. 

רוצים להיות בטוחים שהמשכנתא שלכם יציבה ובטוחה? אתם מוזמנים להכיר את מומחי משכנטאצ'. מדובר ביועצי משכנתאות מובילים הנמצאים בקשרים טובים עם בנקים רבים בארץ, הכל כדי שנוכל להשיג לכם את הריביות האטרקטיביות ביותר בשוק המשכנתאות הישראלי. אנו מתמחים בבניית תמהיל משכנתא מותאם ללקוח, בצורה שלא תכביד עליו, גם בתרחישים של קושי כלכלי בעתיד. 

הקליקו כעת לתזמון שיחת ייעוץ לפני גיוס משכנתא משתלמת. 

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: