כאשר זוג מגיע לקחת משכנתא בבנק, הוא מגלה כי יש עוד כמה דברים שהוא נאלץ לשלם עליהם, חוץ מהוצאות הענק של המשכנתא. עמלת פתיחת תיק, היא עוד אחת מההוצאות הנלוות של רכישת דירה. כמה משלמים על עמלת פתיחת תיק? אילו שינוים עומדים להתרחש בעמלה זו? מוזמנים לקרוא.

כמה עולה עמלת פתיחת תיק? 

עמלת פתיחת תיק היא 0.25% משווי המשכנתא. כלומר, אם רכשתם דירה בשני מיליון שקלים, תצטרכו לשלם עמלת פתיחת תיק המשכנתא שלכם 5,000 ש"ח שקלים. אומנם הבנק מוכן לפרוס את עמלת פתיחת תיק לארבעה תשלומים. אבל עדיין, זה יוצא הרבה מאוד כסף. תחשבו על זה שאתם לוקחים על עצמכם ארבעה חודשים בהם ההחזר החודשי שלכם עולה בכמה מאות שקלים הגונים, זה לא כל כך פשוט. 

אילו שינויים מתכנן לנו בנק ישראל? 

בנק ישראל רואה מול עיניו שני דברים – טובת האזרחים ואיזון הכלכלה. כלומר, הוא לא יאפשר לאזרחים לרכוש דירה במאה אחוז משכנתא, כי אין בזה איזון כלכלי. אבל לעומת זאת, הוא יעשה הכל כדי להוזיל את העלויות של עמלת פתיחת תיק. 

התכנון הוא כזה – התקרה המקסימלית של עמלת פתיחת תיק, עתידה להיות 360 שקלים. מה שאומר הוזלה של אלפי שקלים במשכנתאות הנלקחות והקלה עצומה על הלווים. כרגע הצעת החוק עברה בוועדה ראשונה והיא תצטרך לעבור עוד ועדות רבות כדי שהיא אכן תיכנס לתוקף.

למה בנק ישראל מבצע את השינוי הזה? 

בנק ישראל מודע לרווחים של הבנקים על המשכנתאות הניתנות יום יום בישראל. והוא יודע יותר טוב מכל הבנקים, כי הרווחים של הבנקים מספיקים כדי להעשיר את כל מחזיקי המשכורות השמנות בבנקים, ולא יקרה שום דבר אם יוזילו במעט לטובת הלווים שנאנקים תחת התשלומים הכבדים שנוחתים עליהם כל שני וחמישי. 

כמה הבנקים מרוויחים מעמלות פתיחת תיק? 

בשנת 21 היקף המשכנתאות בארץ עמד על סכום לא יאומן של מאה וחמש עשרה מיליארד שקלים. לא פחות ולא יותר! בואו נעשה חישוב כמה כסף הרוויחו הבנקים רק מעמלת פתיחת תיק. 1,150,000,000 שקלים כפול 0.25% עמלת פתיחת תיק לחלק ל – 100 = 2,875,000 שקלים! שימו לב, זה עוד לפני שאנחנו מדברים על הרווחים האמיתיים של הבנקים בגביית הריביות על המשכנתאות עצמן. בקיצור, הבנקים לא עניים בכלל, ומותר להם להגיע קצת לקראת הלקוחות. 

רוצים להיות בטוחים שהמשכנתא שלכם אטרקטיבית? 

בדיוק בשביל זה אתם צריכים להכיר את המומחים של חברת המפתח למשכנתאות משכנטאצ'. נשמח לתת גם לכם את השירות שלנו. אנו מלווים משפחות וזוגות צעירים בדרך למשכנתא הראשונה, שניה וכן הלאה, בלי עין הרע. משכנתא אטרקטיבית מתחילה מיועץ משכנתאות מקצועי. חבל לכם לשלם יותר, אם אפשר לשלם פחות. 

אני רוצה להכיר את המומחים של משכנטאצ'. 

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: