מתחילים להתכונן לשיפוצים? הבית שלכם קטן מדי ואתם חייבים להרחיב אותו? תקופת השיפוצים היא תקופה לא פשוטה. כל אחד יודע אבל מי שעבר את זה מבין למה הכוונה. מה שלא חסר לכם בכל הסיפור זה שהקבלן יפשוט רגל או שהוא לא יעמוד בהתחייבויות שלו. אז לפני שאתם פונים לקבלן וחותמים איתו על חוזה עבודה, אתם חייבים לקרוא את הפוסט הזה. הוא ימנע מכם הרבה פשלות.

מה חשוב שיכיל החוזה שלכם עם הקבלן?

חוזה העבודה חייב להכיל את שלושת הדברים הבאים:

  1. המחיר הכולל של כל הפרויקט.
  2. מועד אחרון לסיום הבניה.
  3. אופן התשלומים על פי התקדמות הבניה.

אם הקבלן לא מוכן לחתום על שלושת הסעיפים, אתם לא לוקחים אותו. קחו בחשבון שלא מעט קבלנים רוצים עבודה וישמחו לעשות כל מה שתבקשו העיקר שתעסיקו אותם. אתם לא תכנעו. אתם דורשים לחתום על חוזה מסודר על פי התנאים שלכם. אחרת, אתם פונים לאיש מקצוע אחר.

המחיר הכולל של הבניה:

כלל חשוב ובסיסי שלא תשכחו, לא מתחילים לשפץ בלי לדעת את המחיר הסופי. גם אם הקבלן הוא החבר הכי טוב של אבא שלכם ואפילו אם הוא אח קרוב. אם אתם לא רוצים למצוא את עצמכם בצומת מסובכת של טענות וספקות, שמרו על עצמכם. אל תסכימו להתחיל בלי לסכם על מחיר סופי. גם אם הקבלן אומר לכם שהוא מתחיל כי חבל על הזמן ובימים הקרובים תסגרו סופית את התוכנית והמחיר, אל תסכימו. זה עלול לעלות לכם ביוקר.

מועד אחרון לסיום עבודה:

אתם כמובן רוצים לראות את עצמכם כמה שיותר מהר גומרים עם הסיפור של השיפוצים. הקבלן בעיקרון שותף למטרה שלכם כי גם הוא רוצה לעבור לפרויקט הבא.  אבל מה שקורה לעיתים לא נדירות, קבלנים לוקחים על עצמם מספר פרויקטים בו זמנית ואתם משלמים את המחיר. למה? אם הקבלן לא מתחייב על תאריך אחרון הוא יכול לסיים את השיפוצים שלכם באופן כללי ואת הפינישים לשמור לסוף. לפעמים הקבלנים יכולים פתאום להיעלם מהשטח כשהכסף איתם והבית שלכם כמעט מוכן. אבל רק כמעט. כי הידיות של הדלתות לא מותקנות והשקעים לא תקינים עדיין וכו' וכו'.

שמרו על עצמכם. רשמו בחוזה העבודה בצורה ברורה שאת התשלום האחרון אתם מגישים רק כאשר הקבלן סיים את עבודתו לגמרי. ואם הוא מתעכב בסיום, על כל יום עבודה הוא משלם תבין ותקלין. כך תגנו על עצמכם מפני מריחת זמן ועיכובים.

אופן התשלומים על פי התקדמות הבניה:

לעולם לא משלמים לבעל מקצוע לפני העבודה. גם אם הוא טוען שככה זה עובד אצלו. אצלכם זה לא עובד ככה. עם קבלנים מתנהלים אחרת. סכמו על תשלום לפי קצב הבניה כך לפני כל שלב חדש, אתם משלמים לקבלן על החומרים של השלב הזה. גם אם חלילה הוא יפשוט רגל, לא תפסידו מדי הרבה.

רוצים לקנות בית חדש? הקליקו כאן וצוות משכנטאצ' יסייע לכם להגיע אל היעד בהצלחה

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: