מתכננים לקנות סוף סוף דירה? הגעתם למסקנה שדירה מקבלן היא המתאימה לכם ביותר? מתלבטים עדיין בין דירה מקבלן לדירת יד שניה שתחייב אתכם בשיפוצים ובהשקעה עצמית? בכל אופן אתם כנראה נדרשים למשכנתא. בשורות הבאות תקבלו את כל המידע החיוני לגבי משכנתא בדירה מקבלן. כך תדעו איך להיערך לקראת רכישת הדירה. 

שימו לב, וקחו זאת בחשבון,

 אם אתם בוחרים לקנות דירה מקבלן, אתם צועדים לקראת משכנתא מורכבת יותר. היא לא זהה למשכנתא הנלקחת ברכישת דירה רגילה. ולמה? מכיוון שדירה מקבלן שהיא בעצמם דירה על הנייר מהווה סיכון בשביל הבנק. אם הבנק נותן לכם הלוואה כאשר המשכון עליה עדיין לא בנוי, הוא חושש לגבי הכסף שלו ובצדק. כך שאתם תאכלו את זה.

מהי ההגדרה של דירה מקבלן?

דירה הנרכשת ישירות מבית היוצר של מהקבלן, נחשבת לדירה מקבלן. זה אומר שהדירה היא חדשה ואתם הראשונים שתחנכו אותה. כל הזכויות שמורות לכם.

מהם ההבדלים בין משכנתא לדירה רגילה לדירה מקבלן?

אם הדירה היא על הנייר, זאת הבעיה. אם אתם קונים דירה יד שניה, הבנק שולח שמאי לדירה שיעריך אותה. בדירה מקבלן ההתנהלות שונה. הבית לא מוכן, וזהו הסיכון שהבנק לוקח על עצמו. מי אמר שהקבלן אכן יסיים את העבודה? אולי הוא יקלע לקשיים כלכליים? לכן הבנק יעכב אתכם מלקבל משכנתא ויקח מאוד הרבה זמן עד שתקבלו אישור הלוואה.

חוק ערבות מכר:

אם אתם גם רוצים להגן על עצמכם כמו שהבנק דואג לעצמו, תדעו שחוק ערבות מכר מגן עליכם. החוק קובע כי אתם לא משלמים את הכסף לקבלן, אתם משלמים את הכסף לבנק המלווה. כך בכל מקרה, גם אם הקבלן יפשוט רגל חלילה, הכסף שלכם לא הלך לפח. אתם תקבלו אותו מהבנק.

שלמו הון עצמי גבוה ככל שתצליחו!

כל המשכנתא שתשלמו על הדירה אם היא דירה מקבלן, תהיה צמודת מדד. זה אומר שההחזרים החדשים עלולים לעלות ולהתייקר עם השנים בעקבות התייקרות עלויות הבנייה . לכן, אם אתם יכולים לשלם בהתחלה יותר כסף, שלמו. ככל שתשלמו יותר בהתחלה, תצטרכו בהמשך לשלם פחות על עלויות נוספות שנוצרו והתייקרו במשך השנים.

מה עוד חשוב לדעת?

יש עוד הרבה דברים שחייבים לדעת לפני שפונים לקראת צעד משמעותי של רכישת דירה מקבלן. לא הכל אפשר לרשום ולהסביר במספר מילים. אילו ריביות כדאי לשלב? מהם המסלולים המועדפים? מאיזה בנק תקחו את המשכנתא?

אנו בחברת משכנטאצ' מתמחים בכך. מכירים את הנושא לעומק ומנוסים בתחום. נשמח לעזור גם לכם להיות מרוצים מהמשכנתא שלכם. יועץ משכנתאות מנוסה יקח על עצמו את עול המשכנתא שלכם כך תישארו רגועים, בטוחים ושלווים ועם המשכנתא החסכונית והזולה ביותר.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: