אם אתם מעל גיל 60 ואתם רוצים למשכן את הבית שלכם, לא כל בנק יסכים לכך. יותר נכון, הבנקים לכאורה לא יסכימו. מה עושים? לוקחים משכנתא הפוכה. מי בפוסט שלפניכם תקבלו את כל המידע שיענה לכם מי יכול לקבל משכנתא הפוכה, מה זה בכלל משכנתאה הפוכה, למה שווה או לא שווה לקחת משכנתא הפוכה ועוד. המשיכו איתנו.

מי יכול לקבל משכנתא הפוכה?

אם אתם בני 60 ומעלה ויש לכם נכס שלכם בלי משכנתא או הערת אזהרה, אתם יכולים לקבל הלוואת משכנתא הפוכה מהבנק. 

מה הסיבה שלא תעדיפו למכור את הנכס ודי? פשוט כי בדרך כלל אתם כן רוצים להמשיך לגור בו.

משכנתא הפוכה, מה זה?

משכנתא הפוכה זוהי הלוואה שלוקחים על חשבון משכון נכס קיים. אתם יכולים להמשיך לגור בדירה. אינכם נדרשים לשלם החזר חודשי במשך התקופה. רק אחרי מות הלווים, הבנק ידרוש את הכסף. היורשים הם אלו שיחליטו האם למכור את הדירה ולשלם את החוב שצבר ריבית יקרה. או למחזר את ההלוואה ולשלם את המשכנתא במשך השנים הקרובות.

הלווים יכולים להחליט אם הם מעדיפים לקבל את שטרות המשכנתא בפעם אחת או בפעימות בצורה של כעין הכנסה חודשית.

מה בין משכנתא הפוכה למשכנתא רגילה?

במשכנתא רגילה הלווים חייבים לעבור בדיקה של הבנק האם הם יכולים לעמוד בהחזר החודשי, לרכוש פוליסות ביטוחים, ועוד. כי הבנק רוצה להיות בטוח שאכן הלווים יוכלו לשלם את החוב מדי חודש בחודשו. אבל כאן, הדירה משועבדת לבנק. מקסימום הבנק ימכור אותה ויקבל את כספו חזרה.

למה לא שווה לקחת משכנתא הפוכה?

על משכנתא הפוכה משלמים ביוקר. לא סתם הבנק ככה מאפשר לכם. הוא דורש ריבית יקרה מאוד שיכולה לעלות לכם כמעט כמו ההלוואה. כך שלא בטוח ששווה לכם. בכל מקרה לפני שתפנו לקחת משכנתא הפוכה, חשוב שתתייעצו עם מומחים בתחום שיעזרו לכם להחליט האם אין אופציה משתלמת יותר. לקביעת שיחת ייעוץ עם יועץ משכנתאות מומחה השאירו פרטים באתר ואנו נחזור אליכם.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: