משלמים משכנתא מדי חודש? הצלחתם לחסוך ולשים כסף בצד כדי להחזיר חלק מההלוואה? רוצים לפרוע את חוב המשכנתא הרובץ עליכם? הפוסט הזה יעשה לכם סדר בדברים. אחרי שתקראו אותו תדעו איך וכיצד לפעול בכל מצב ומתי חשוב לדעת ולהכיר טוב יותר את הנושא לעומק. המשיכו איתנו.

מתי תוכלו לפרוע את המשכנתא?

כדי לפרוע משכנתא, הבנק דורש מכם לשלם עמלת פירעון מוקדם. למה? מכיוון שהמטרה שלכם בפריעת החוב היא, להתפטר מהריביות אותן גובה הבנק. אבל, אם אתם מרוויחים להתפטר מהריבית, זה אומר שהבנק מפסיד ממכם את הריביות הללו. מה הוא עושה? הוא גובה על כך פיצויים ומכנה אותם עמלת פירעון מוקדם. מדובר בעמלה יקרה מאוד. לעיתים היא תעלה לכם גם מאות אלפי שקלים. אבל אם תדעו זאת מראש, עוד לפני שתקחו משכנתא, תוכלו להיערך בהתאם!

מה חשוב שתדעו?

  1. דאגו לשלב מסלולים שיש להם נקודות יציאה!

אם אתם רוצים להחזיר חלק מהמשכנתא, אם יש לכם נקודות יציאה, כדאי לכם להמתין להן. נקודות יציאה, אלו הזדמנויות בהן הריבית משתנה לטוב או למוטב. כאשר ממחזרים בנקודת יציאה, לא משלמים כלל עמלות. מדובר בפרט משמעותי ביותר. 

  1. לפעמים לא כדאי לפרוע מסלולים!

אם המסלול שלקחתם הוא מסלול שתדרשו לשלם עליו עמלות יקרות, לא ישתלם לכם לפרוע אותו. תחשבו על זה שיכול להיות מצב בו אם תחזירו את החוב על מסלול יקר, תשלמו יותר מאשר אם תמשיכו לשלם אותו עם הריביות. מכיוון שהבנקים לעיתים דורשים עמלות יקרות כל כך עד כדי שהסכומים יגיעו למאות אלפי שקלים. ואת זה אתם כמובן רוצים למנוע מעצמכם.

  1. מסלולים זולים לא כדאי לפרוע!

מסלול פריים למשל הוא מסלול זול מאוד. אם יש לכם כסף להחזיר, אל תנצלו אותו למסלול פריים. חבל. עדיף לכם לממש אותו למטרה אחרת. משתלמת יותר. למשל לפתוח קופת חיסכון. אולי להשקיע במניות או בהשקעה בנדל"ן. בכל אופן, כל מקרה לגופו ומומלץ לפנות לאיש מקצוע שימפה את המצב האישי שלכם בצורה מקצועית ויכוון אתכם איך וכיצד לפעול. כי כסף שיש לכם בצד יכול להצמיח הרבה מאוד כסף. אל תזלזלו בו. הוא יקר.

מחפשים עוד ידע? רוצים למחזר משכנתא קיימת? מעוניינים לתכנן את המשכנתא העתידית שלכם? 

אנו בחברת משכנטאצ' כאן כדי לעזור לכם. הקליקו כעת כדי לקבוע פגישת ייעוץ חינם עם יועץ משכנתאות מנוסה.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: