עומדים בהכנות האחרונות לפני שאתם לוקחים משכנתא? חוששים ללכת לבנק ולא להבין את השפה המדוברת? לא יצא לכם להגיש עם משכנתאות והלוואת מהבנק? אכן לבנק יש שפה משלהם. לצורך כך הגשנו לפניכם מילון מושגים בסיסיים. לפני שאתם הולכים לבנק, קראו אותו בעיון, ודאו שהבנתם אותו. כך תרגישו בטוחים יותר בבנק למשכנתאות.

למרות שלכאורה אתם לוקחים יועץ משכנתאות, זה עדיין לא אומר שאתם מותרים לדעת ולהכיר את המשכנתא שלכם. משכנתא זו השקעה כלכלית לכל דבר ואולי ההשקעה הגדולה ביותר שתעשו בחיים שלכם. אתם ודאי רוצים לדעת כיצד היא מתבצעת ומה בכלל זה אומר. ובכלל, לא נוח יותר לגשת לבנק כאשר השפה המדוברת מוכרת לכם ומובנת. מילון המושגים יתן לכם בסיס ראשוני.

לפניכם מילון מונחים:

קרן: כל משכנתא מורכבת מקרן וריבית. הקרן זה החלק אותו אתם מלווים מהבנק.

ריבית: הריבית זה החלק השני ממנו מורכבת המשכנתא. היא התשלום אותו אתם משלמים לבנק על ההלוואה. 

החזר חודשי: כאשר לוקחים משכנתא, מחזירים את הכסף בתשלומים מדי חודש במשך שנים ארוכות. התשלום אותו אתם משלמים לבנק כל חודש מכונה בבנק החזר חודשי.

לוח סילוקין: מדובר בלוח המשקף את המשכנתא שלכם מכל הבחינות. הוא מכונה לוח סילוקין בגלל שהוא מבטא כמה כסף כבר סילקתם מהמשכנתא שלכם. אתם תראו שם את סכום ההלוואה, סוגי המסלולים השונים. הריבית שאתם משלמים בכל מסלולים. כמה נשאר לכם לשלם כל חודש מהקרן והריבית. 

ביטוח משכנתא: כאשר מלווה לכם כסף, הוא מסכן את עצמו בכך. אם חלילה יקרה לכם משהו, מי ישלם את ההלוואה? הוא לא רוצה לסכן את עצמו על סכומים משמעותיים שכאלו. לכן הוא מבטח את עצמו. הוא דורש ערבים וכו. אבל בעיקר, הוא מחייב את הלווים לבטח את הבית שלהם ואת החיים שלהם. ביטוח מבנה, כדי שאם יקרה משהו לדירה, הביטוח ישלם להם לקבל חזרה את הבית וכך הם יוכלו להמשיך לחיות בו ולשלם את המשכנתא. וביטוח חיים, אם חלילה יקרה משהו לחיים שלהם, פציעה המונעת כושר עבודה, ואפילו חלילה מות, הביטוח ישלם את כל החוב שנשאר. כך הבנק מבטח את עצמו שהוא בכל מקרה יקבל את הכסף שלו. 

מחפשים מידע נוסף? 

משכנתא היא אכן צעד משמעותי המצריך היכרות מעמיקה בכל תחום ההלוואות, הריביות ובכל נושא הקשור לבנקים. 

הכירו את חברת משכנטאצ'. חברתנו מתמחה במתן שירות אדיב, מקצועי ואישי. אנו גם נתמקח עם הבנקים על הוזלות והטבות עבורכם מתוך מטרה אחת, לתת לכם את החיסכון הגדול. 

הקליקו כעת ואנו נדאג גם לכם לפגישת ייעוץ ראשונית חינם עם יועץ משכנתאות מקצועי שיעזור לכם בכל תהליך לקיחת המשכנתא.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: