אנשים שמגיעים לגיל שישים לא מצליחים להשלים עם זה שהם הגיעו לגיל הזה. וזה באמת מובן, עד לפני שנים בודדות, יכלתם לקחת משכנתא רגילה ופתאום הבנקים לא מאשרים לכם, בגלל הגיל המבוגר שלכם. באמת לא נעים. אבל בדיוק בשבילכם יש אפשרות לקחת משכנתא הפוכה. משכנתא הפוכה מיועדת לגיל שישים + ונועדה לעזור לכם להגשים חלומות, גם אם אתם כבר לא בני 18 כמו שוודאי טענתם עד לאחרונה…

מה זו משכנתא הפוכה?

משכנתא הפוכה זו משכנתא נוצרה עבור הגיל המבוגר. למה כך קוראים לה? כי הכל בה הפוך. קודם כל עצם זה שהיא לגיל מבוגר ולא לצעירים. רוב המשכנתאות הנלקחות בארץ, נלקחות על ידי צעירים. דבר נוסף, צורת ההחזר שלה היא מאוד מעניינת. אתם לא מחזירים את הכסף בצורה של החזר חודשי, אחרי הפטירה. וואו. נשמע יותר מדי. נשמע שהבנקים מחפשים לעצמם אטרקציות, אבל דווקא זה לא כל כך מפחיד כמו שזה נשמע. 

למה אופן צורת ההחזר צריך להיות שונה ממשכנתאות רגילות? 

למה הבנקים לא מאשרים מאשרים משכנתאות רגילות ללווים מבוגרים? כי כדי לקחת משכנתא חייבים לעשות ביטוחי משכנתא. אחד מהם הוא ביטוח חיים. אבל איזו חברת ביטוח תסכים לאשר פוליסת ביטוח חיים לאנשים הנמצאים בקבוצת סיכון, מעצם היותם בגיל המבוגר? נכון. וגם אם יש חברת ביטוח שהועילה בטובה להסכים, היא תאשר פוליסה כזו, רק בפרמיה חודשית, שתגרום לבעל הפוליסה, לפשוט רגל תוך כמה חודשים מהתשלום הראשון. 

מה עושים הבנקים, מאפשרים לכם לקחת משכנתא, אבל בתנאי שהיורשים שלכם, מתחייבים למכור את הדירה מיד לאחר פטירתכם ולהחזיר את ההלוואה. או שהם נותנים לבנק יפוי כוח למכור את הדירה, לכסות את החוב שנותר אצלו (קרן + ריבית), ואת כל היתרה הוא יחזיר ליורשים. 

יש עוד דרכים להחזיר את ההלוואה במשכנתא הפוכה? 

בטח. האופציה של להחזיר את כל הכסף אחרי המוות, היא האופציה הכי יקרה והיא גם עלולה לגזול לכם אחוזים גדולים מדי מהדירה שלכם. ולכן, חשוב מאוד לדעת שגם אם אתם צריכים את ההלוואה, תנסו בכל מקרה להחזיר סכום מינימלי מדי חודש כדי להקטין את סך הריביות שלכם. אם אין לכם אפשרות להחזיר את ההלוואה בפן החודשי, יכול להיות שהיורשים שלכם ירצו לעשות זאת, כסוג של השקעה לקראת הדירה שתיפול לרשותם אחרי הפטירה שלכם. אבל זה די רחוק…

יש לכם ילדים? תצטרכו לעבוד איתם בשקיפות מלאה

אם יש לכם יורשים, הבנק יאשר לכם משכנתא הפוכה, רק בתנאי שאתם מביאים לשלב חתימות המשכנתא את כל הילדים שלכם שיחתמו יחד אתכם על המשכנתא. מה הקשר של הילדים? תארו לעצמכם שיורשים מגלים אחרי מות ההורים שלהם שהדירה כולה ממושכנת, זה עלול להביא תסבוכת משפטית שהבנקים מעוניינים למנוע אותה מראש על ידי שיתוף הילדים בתהליך לקיחת משכנתא הפוכה. 

הקליקו כאן כדי לדבר עם מומחי משכנטאצ' שיובילו אתכם קדימה. כי כדי לקבל משכנתא משתלמת צריכים לפנות למומחים.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: