מצוקת הדיור הקשה הביאה את מחירי הדירות לגובה שאף אחד לא חלם עליו. מחירי הדירות בערי המרכז של ישראל פשוט לא יאומנו. זוג צעיר שרוצה לקנות דירה, צריך לקנות דירת שתי חדרים ולקוות שתוך כמה שני יעשו להם תמ"א בבניין. כל אחד שרוצה למכור את הדירה שלו מצמיד למחיר הדירה מאה אלף שקל יותר, כדי שיוכל לכתוב ליד מחיר הדירה "גמיש", אבל פעמים רבות בסוף הדירות נמכרות במחיר הגבוה. 

סטודנטים שרוצים לקנות דירה, כדי להספיק לקנות לפני עליית המחירים הבאה, מרגישים שהחלום הזה הולך ומתרחק מהם. מאיפה בדיוק הם יכולים לממן לעצמם רכישת דירה, במחירים מטורפים כאלו? 

מה מונע מסטודנטים לקנות דירות?

בואו נניח שיש לכם הרבה מאוד כסף בחשבון הבנק שלכם. תכל'ס כדי להצליח להוציא משכנתא אתם צריכים להראות לבנק שיש לכם מאיפה להחזיר את ההלוואה בפן החודשי. אחרי שתעבירו את כל הכסף שלכם לטובת תשלום הדירה הרי לא ישאר כסף בחשבון, ואז מה יהיה? הבנק לא מאפשר לקחת משכנתא אם אין יכולת החזר מספקת מבחינתו. מהי יכולת החזר מספקת מבחינת הבנק? גובה התשלום החודשי צריך להיות שליש מתוך ההכנסות של הלווה. אבל זה לא רק זה, אם יש לכם הוצאות של לימודים, הבנק ינכה לכם מתוך המשכורת החודשית את הסכום הקבוע שאתם משלמים ללימודים, וכן לכל הוצאה קבועה אחרת, של למעלה מ – 18 חודשים קדימה. מה שאומר שבשביל להחזיר לבנק מדי חודש, 3,000 שקלים, אתם צריכים הכנסות של לכל הפחות 12,000 שקלים. 

האם יש בנק עם כללים פחות מחמירים? 

לא. הנוהל של יכולת החזר מספקת, אינו נוהל סתמי אלא הוראה של בנק ישראל. בנק שמאפשר ללווה לקחת משכנתא בלי שהוכיח יכולת החזר, עובר על החוק. איך מוכיחים יכולת החזר? הבנק מבקש לראות שלושה תלושים אחרונים ובהם הוא בודק את גובה המשכורת ואת הוותק של העובד. אם הוותק הוא רק מספר בודד של חודשים, הבנק עלול לעשות בעיות עם אישור המשכתא. למה? כי מבחינתו זה עוד לא מוכיח שתמשיכו לעבוד שם וזה מעמיד את הכסף שהוא נותן לכם בסיכון. 

לפני שאתם מתייאשים, פנו לייעוץ משכנתאות

אנו במשכנטאצ' מתמחים בהוצאת אישורי משכנתא. כבר צלחנו תיקים מסובכים ממש, ולקוחות שלא חלמו שהבנק יאשר להם משכנתא, הצליחו לרכוש את בית חלומותיהם, דרך ליווי שלנו. היתרון שלנו כחברה ליעוץ משכנתאות הוא שהבנקים מכירים בנו ומוכנים להוזיל לנו משכנתאות. אל תשארו מאחור. הקליקו כאן ועכשיו לתזמון הפגישה שלכם עם המומחים של משכנטאצ'. 

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: