מה עושים נכים המעוניינים גם הם לגור בדירה משל עצמם? האם המדינה מתחשבת בהם, במצב הרפואי שלהם? האם ישנם תנאים שאם יעמדו בהם יוכלו לקבל את המשכנתא? בשורות הבאות תמצאו את התשובות!

אם אתם מכירים מקרוב אדם שמתמודד עם נכות, אתם ודאי מזדהים עם הקושי, הכאב והצורך להזדקק תמיד לעזרה גם אם רוצים להסתדר לבד. גם כאן אם אדם נכה רוצה  לקחת משכנתא, הוא צריך עזרה. מי מאתנו לא אוהב להיות עצמאי? אבל נכה לצערו יצטרך הרבה שיתחשבו  בו. באוטובוס, במרפאה, בקופ"ח וכו'. זה ממש לא נעים. ותזכרו, אדם נכה הוא אדם נורמלי, גם אם הוא נכה ברמה קשה והמראה שלו לא כל כך סימפטי, זה לא אומר שום דבר על האדם שבו. הוא אדם בפני עצמו. יש לו לב והוא מרגיש. אם תדברו עליו ותסתכלו עליו כמשוגע, הוא יעלב לא פחות מכל אדם אחר. טוב, זה ממש רק לתשומת  לבכם כשאתם הולכים ברחוב ובוהים בחוסר טקט על אדם נכה. 

לענייננו, המדינה אכן עושה כל מאמץ כדי לעזור לאוכלוסיית הנכים. כדי לנסות לתת להם חיים רגילים ככל שניתן. לכן, נכים מקבלים מענקים והטבות מיוחדות למשכנתא. אבל הם מוכרחים לדעת שהם  זכאים. ובשביל זה כדאי לכם לקרוא את השורות הבאות, כדי שתוכלו לדעת מה מגיע לכם כדי להגיע לרכישת דירה.

לאיזה מענק זכאים נכים נפגעי פעולות איבה, ברכישת דירה ראשונה?

הזכאות היא יחסית לדרגת הנכות. ביטוח לאומי מעניק זכות לרכישת דירה בבניין בו אין מעלית, רק עד קומה ראשונה ובבניין עם מעלית, קומה שניה.

מי זכאי למענק?

הזכאות היא רק לנכים כתוצאה מפגיעת פעולות איבה. אדם שנפגע ברגליו בדרגת נכות של 35%- 49% יקבל מענק של 25,700 ש"ח. אם חלילה הוא בדרגת נכות של למעלה מ 50%, הוא יקבל מענק גבוה יותר של 51,400 ש"ח.

אדם שנכה בכל סוג פגיעה אחרת בדרגה של 50% – 89% זכאי למענק של 77,100 ש"ח. אם חלילה הוא נכה בדרגה של 90% או יותר הוא יקבל מענק של 94,500 ש"ח.

אם נכה רוצה להחליף דירה בגלל נכותו, כמה הוא יקבל?

נכה שמתגורר בקומה גבוהה ונפצע או נפגע וכרגע הוא נכה ברגליו בדרגה של 35% או יותר. ולחלופין, הוא חולה לב ב 60% או חולה ריאות או כל חולי אחר ברמה של 90% ומעלה, הוא יקבל מענק להחלפת דירה. כמה הוא יקבל? גובה המענק יהיה  51,44 ש"ח כל בתנאי שהוא עובר כמובן לדירה בקומה נמוכה או בבניין עם מעלית עד קומה שניה.

לאיזה מענק זכאים נכים בשיכון ציבורי?

מה זה שיכון ציבורי? דירה ציבורית זו דירה שנמצאת תחת חברה לדיור ציבורי. חברות כמו עמידר, עמיגור. או בבעלות של חכירה לדורות. דירות כאלו מושכרות לציבור. אם נכה מתגורר בדירה כזו, הוא רשאי לקנות אותה והמחיר שלה יוזל מסכום הכסף שנותנת לו המדינה. אדם שסובל מנכות לצמיתות בדרגה של 100%  והוא חי על כסא גלגלים, זכאי למענק של עד 90% מעלות הדירה. כל עוד הדירה עולה עד 870,000 ש"ח. 

איך מחשבים את המענק?

בשורה התחתונה,זה אומר שאדם שחי 14 שנים בדירה ציבורית יוכל לקבל מענק של 66% ממחיר הדירה.

איך מקבלים את המענק?

כדי לקבל את המענק, ביטוח לאומי ידרוש לברר במחלקת השיקום עוד לפני שתרכשו את הדירה הציבורית, האם אתם אכן זכאים לכך. אחר כך, תדרשו לפנות לחברה משכנת כמו עמידר וממנה תקבלו את ההוראות המדויקות כיצד עליכם לפעול.

חשוב לדעת!

אולי מגיעות לכם נקודות נוספות? בדקו זאת!

אם יש לכם 200 נקודות ממשרד הבינוי והשיכון, אתם זכאים למענק נוסף. גם אם אינכם נפגעי פעולות איבה, אלא רק נכים ועומדים בתנאים:

אם אתם נכים לצמיתות של למעלה מ 75%.

אם אתם נכים ומרותקים לכסא גלגלים.

אם אתם עולים חדשים או דווקא אזרחים ותיקים שנכים בדרגת א' או ב'.

רוצים לדעת עוד? מעוניינים לקבל את מה שמגיע  לכם? אנו במשכנטאצ' כאן כדי לעזור לכם. היועצים שלנו שמתמחים בתחום כבר עשרות שנים, יעזרו גם לכם לקבל את כל מה שמגיע לכם לרכישת דירה בעצמכם. כי  מבחינתנו, כל אזרח ישראלי, זכאי לדירה משל עצמו, וזה ממש לא משנה באיזה מצב הוא נמצא. צרו קשר, ואנו נשריין לכם פגישת ייעוץ חינם עם טובי המומחים של משכנטאצ'.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: