בכל בניין יש את המתנדב המסור להיות ועד בית. ואם אין אחד כזה, אז תדעו שאתם נמצאים בבעיה. אם תרצו למכור את הבית שלכם, הקונים עלולים להרתע מהבניין המוזנח שלא מתוחזק כראוי. אלא אם כן אתם דואגים לכך ומגיעים להסדר עם השכנים על ועד בית חיצוני שיקח חסות על תחזוק הבניין. אמנם הבניין הוא לא הבית שלכם, אבל הוא כן הכניסה אליו. לא נעים לגור  בבניין לא מטופח.

אם  אתם אלו שרוצים לקנות דירה ואתם נרתעים מבניין מוזנח, חבל לקחת את זה בתור שיקול. ישנם כל כך הרבה דרישות לדירה, ואם הדירה הנוכחית עולה על כולן ועומדת בכל מה שרציתם, קחו אותה בשתי ידיים. בכתבה הבאה תראו איך בפשטות ובקלות תוכלו לפתור את הבעיה ולקבל גם בניין נקי ונעים.

איך מתנהל ועד בית בדרך כלל?

ברב הבניינים תמצאו את השכן התורן שאוהב לנהל עניינים, לקבוע החלטות ולקחת את שרביט הניהול על שכמו. גם אם הוא עצבני, כעסן או נרגן, בסופו של דבר כולם חבים לו טובה וסרים למרותו. ובצדק. לפעמים דווקא מדובר באדם נחמד מאוד ומתחשב, ואז יהיה קשה לו לעמוד מנגד למו לכל הדרישות המשתנות ונשנות של צוות השכנים. אבל בכל אופן, ועד בית חייב להיות אדם אמין ואחראי. אחרת אתם לא תרצו להפקיד אצלו כסף ואחריות על הבניין שלכם. והוא עושה זאת בהתנדבות, כך שבאמת חשוב להודות לו מאוד על כך.

אם אין לכם בבניין אחד כזה, חברהמן שאוהב לקחת על עצמו את הענינים לידיים, אתם אכן עומדים בבעיה. 

מה עושים אם אין מתנדב לועד בית?

פנו למפקח על רישום מקרקעין! המפקח ישלח לכם חברת ועד בית חיצונית שהיא זו שתנהל את ועד הבית בבניין שלכם. כמה פשוט. אמנם השירות הזה יקר יותר. יתכן ויהיו שכנים שירטנו על כך. אבל  התשובה עבורם תהיה, אם אתם רוצים ,קחו את הוועד לבעלותכם. אין בעיה, כולנו נשמח לחסוך קצת כסף.

למה זה יעלה יקר יותר? מכיוון שהחברה לא עושה זאת בהתנדבות. היא עובדת בזה. זה המקצוע שלה. היא תגבה כסף על הניהול ועל התחזוקה השוטפת.

מה כלול בתחזוק הבניין? שטיפת הבניין פעמיים בשבוע. ואם הבניין קטן יותר, מספיק יהיה לשטוף פעם אחת. סידור תשלומי חשמל עבור המעלית והתאורה. ועוד. במקרה שדיירי הבניין צריכים להגיש תביעה לבית משפט, החברה תייצג אותם.

לפעמים החברה תציע לכם לשדרג את מראה הבניין והיא תגבה על כך תשלום נוסף.

מה עדיף, חברה או דייר מתנדב?

אם יש לכם שכן אדיב, נחמד ואחראי, שמתנדב בשמחה, אין שום צורך לפנות לחברה יקרה. השכן יכול לעשות את אותו הדבר בדיוק בלי לקחת על כך תשלום של שירות. אם אין לכם שכן כזה שמתנדב, אין לכם ברירה אלא לפנות לחברה שתנהל את תחזוק הבניין שלכם.

כיצד פונים לחברת ניהול ועד בית?

  1. פונים ללשכה רישום המקרקעין באשדוד, היא מתעסקת עם כל התחום הזה. הגעתם לשם? כעת הגישו בקשה.
  2. תביאו אתכם מספר מסמכים: ת.ז. של הבניין. כל הפרטים על הנכס. הקפידו לרשום את מספר החלקה, הגוש והכתובת המדויקת.
  1. תוכלו גם לשלוח את הבקשה לתיבת הדואר או לפקס.
  2. ישנו מוקד של שירות המקרקעין, תוכלו להתקשר אם יש לכם שאלות.

רכישת דירה בבניין מוזנח

מעוניינים לקנות דירה אבל הבניין נראה לכם מוזנח? תוכלו לבקש רשות מהשכנים ולפנות לרשות המקרקעין באשדוד כדי לסדר את עניין ועד בית. לפני שאתם מתחילים עם כל זה, כדאי לכם לבדוק אם אתם בכלל יכולים להוציא משכנתא מהבנק. אנו במשכנטאצ' נשמח לעזור לכם. הקליקו כעת ואנו נקבע לכם פגישת מיפוי מצב חינם.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: