משנה לשנה יש יותר ויותר יועצי משכנתאות בארץ. אנשים נעשו מודעים לכך שהבנקים גובים ריביות הרבה יותר גבוהות ויקרות ללווים שמגיעים לבנק בגפם בלי יפוי כוח של יועץ משכנתאות. שירות ייעוץ המשכנתאות עולה כמה שקלים אבל יקר יותר לחסוך את הייעוץ הזה. יועץ משכנתאות חוסך במשכנתא ממוצעת בין מאה אלף שקלים לכמה מאות אלפי שקלים. 

מה תפקיד ייעוץ המשכנתאות? 

  1. ללמוד את מהות העסקה. כלומר להכיר את כל המרכיבים של הלוואה ואת הנתונים המשפיעים עליה. כמו: מיקום הנכס, שווי הנכס, הון עצמי, בחינה פיננסית של העסקה, לבחון סיכונים ותנאים מיוחדים בחוזה. 
  2. לנתח את כושר ההחזר של הלווים ולבחון היטב את המצב הפיננסי. למשל, פוטנציאל השתכרות עתידי או להיפך, ירידה בשכר. האם תיתכן עמידה בהחזר לאורך זמן ועוד. לפעמים הרוכשים כל כך מבסוטים מהדירה שמצאו, שהם לא קולטים שהדירה כלל לא מתאימה להם מבחינה כלכלית. אולי מבחינת נדל"ן בישראל זו עסקה ממש מוצלחת, אבל אם אין להם אפשרות להוציא משכנתא בכזה סדר גודל, אז אין להם אפשרות. תפקיד יועץ המשכנתאות הוא לעצור את הלווים ולאפס אותם. 
  3. לבנות תמהיל נכון המורכב ממסלולים שתואמים את צרכיהם ויכולותיהם של הלווים. 
  4. לנהל משא ומתן מול הבנקים על ריביות המשכנתא. 
  5. ללוות את הלווה בהליך החיתום ולנהל מעקב על התקדמות התהליך. 
  6. יועץ טוב יבחן את מחירי ביטוחי המשכנתא, ביטוח חיים וביטוח הנכס. 
  7. יועץ המשכנתאות שלכם יהיה לכם זמין גם אחרי שהמשכנתא כבר שוחררה מהבנק. 

קצת על מה שעומד מאחורי האינטרסים של יועץ משכנתאות

  1. יועץ משכנתאות עצמאי עובד לטובת האינטרסים של הלקוח שלו ולא של הבנק. כלומר, המטרה שלו זה לחסוך כמה שיותר כסף ללווה על ידי בניית תמהיל נכון והתמקחות עם הבנק. 
  2. יועץ עם עבר בנקאי – מכיר את תהליכי העבודה בבנקים ואת שיקולי הבנק. דבר זה הוא יתרון גדול מאוד ליועץ משכנתאות. הם יודעים היכן ניתן ללחוץ והיכן ניתן לשחרר…
  3. זמן וזמינות – ליועץ משכנתאות בבנק אין באמת אינטרס לשרת את הלקוח, את הכסף שלו הוא מקבל מהבנק והוא צריך לעמוד בלוח הספקים צפוף. לעומתו, יועץ משכנתאות פרטי כל עולמו זה הלקוח שלו, שיצא מרוצה, שידבר עליו רק טוב אחרי שיסיים לתת לו את השירות. 
  4. תכל'ס התפקיד של יועץ המשכנתאות הוא לבנות ללקוח תמהיל משכנתא שיחסוך לו הרבה מאוד כסף, תוך כדי חיסכון של זמן – היועץ רץ לבנקים ומגיש עבור הלקוח שלו את האישורים העקרוניים במקום הלקוח בעצמו, דבר שחוסך המון זמן ללקוח. 

הקליקו כאן כדי להכיר את המומחים של משכנטאצ' שיעשו לכם את העבודה. 

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: