אם אתם מתעניינים בנושא של השקעה בנדל"ן מסתבר שכבר שמעתם על הנושא של השקעה בקרקעות. להשקיע בקרקע זה דבר מאוד שווה כשזה מצליח. חשוב להבין שיש הרבה סוגים של קרקעות. בפוסט הזה אנחנו מדברים נטו על השקעה בקרקע חקלאית. 

למה שווה כל כך להשקיע בקרקע חקלאית? 

קרקע חקלאית זו קרקע שלא שווה הרבה. אבל בגלל שבמדינת ישראל שוררת מצוקת דיור חריפה ביותר, המדינה מעוניינת להפשיר כמה שיותר קרקעות ולהפוך אותן לקרקעות לבניה. ברגע שלבן אדם יש קרקע חקלאית והיא הופשרה לבניה, הוא מרוויח מאות אחוזי תשואה על הקרקע שלו וזו ההשקעה הכי שווה שיכולה להיות, לא רק בתחום הנדל"ן אלא כמעט בכל תחום שהוא. תבינו שקרקע חקלאית משמשת רק לגידול חקלאי, אבל קרקע המופשרת לבניה מכפילה את נפחה לפי גובה הבניין שנבנה עליה. 

הכל נשמע זורח ומפתה. למה אם כן כל המשקיעים שמשקיעים בדירות נדל"ן לא הולכים להשקיע את כל הונם בקרקעות? כי זה לא תמיד הולך ככה בקלות. 

כמה זמן לוקח תהליך הפשרת הקרקע? 

התהליך של הפשרת קרקע עלול לקחת הרבה מאוד שנים. לכן, גם אם אתם מאוד רוצים להשקיע את כספכם, תחשבו טוב טוב אם אתם מסוגלים להיפרד מהכסף שלכם לכל כך הרבה שנים. כי עד שתראו רווחים יכול להיות שתספיקו לראות הרבה שערות לבנות. 

איך יחידת קרקע הופכת לבניין? 

בדרך כלל כאשר רוכשים קרקע חקלאית, לא רוכשים שטחים גדולים (אלא אם כן יש לכם הרבה מאוד כסף להשקיע). אלא, רוכשים יחידות קרקע. כדי לבנות על יחידות קרקע יש צורך לאחד יחידות קרקע רבות ולבנות על כולן יחד פרויקט של מספר בניינים. בדרך כלל מי שעובד על זה, זה היזם או הקבלן וכל מה שנותר לכם זה לחתום על מספר מסמכים. אבל זה כבר החלק המשמח והמתקדם מאוד של תהליך רכישת הקרקע. 

ממי קונים יחידות קרקע? 

בדרך כלל יחידות קרקע נמכרות בחברות נדל"ן. איך? חברת נדל"ן קונה שטחים אדירים של קרקע חקלאית והיא מחלקת אותם ליחידות למכירה. בגלל שהיא קנתה את השטחים בכמות אדירה, היא השיגה אותם מאוד בזול ועל כל יחידה ויחידה שהיא מוכרת היא מרוויחה כבר בזמן המכירה אל תדאגו, היא משאירה לעצמה יחידות קרקע כדי להרוויח מההפשרה של הקרקע. אתם צריכים להבין שקרקע אחרי הפשרה שווה פי כמה וכמה מהשווי הקודם שלה. 

בשורה התחתונה, אם יש לכם כסף ואתם מחפשים איפה להשקיע אותו, המקום המתאים ביותר יכול להיות קרקע חקלאית. איך עושים את זה? חוששים שיעבדו עליכם? מה הכללים כדי להימנע מעוגמות נפש? כל מה שרציתם לדעת תוכלו לקבל בפגישה אחת ללא עלות עם המומחים של משכנטאצ'. 

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: