כל מי שצובר סכום כסף, רוצה להשקיע בנדל"ן למרות שיש עוד תחומים רבים להשקיע בהם, ישראלי רבים מעדיפים דווקא להשקיע בתחום הנדל"ן ולא בשוק ההון או בהשקעה בחברה מצליחה וכדומה. ככל שחולף הזמן, ככל שמצוקת הדיור הולכת וגדלה, כך בנק ישראל מטיל עוד ועוד קשיים על המשקיעים בישראל. 

למדינת ישראל יש מטרה מאוד חזקה והיא לעזור לזוגות צעירים להצליח לרכוש דירות. איך? היא לא באמת מתכוונת לתת מענקים לצורך רכישת דירה. אלא, מדינת ישראל מנסה להפחית את כמות המשקיעים בשוק הנדל"ן הישראלי.

מה יעזור למדינת ישראל אם יהיו פחות משקיעים? 

זה יעזור מאוד. ברגע שיש משקיעים שרוצים לקנות דירות, יש יותר ביקוש על כל דירה, וכך מוכרי הדירות מעלים את הרף שלהם ומוכרים דירות במחיר גבוה מערכן ובכך מעלים כל הזמן את רף מחירי הדירות בישראל. מי שקנה דירה לפני שנה, כבר מרגיש שקנה דירה בזול, כי שמע על חבר שמכר דירה כמו שלו, במאתיים אלף שקלים יותר. זה פשוט הזוי, אבל זה המצב. אנשים מסכימים לשלם הרבה מאוד כסף על דירות ואם יש הרבה רוכשים פוטנציאלים, מחיר הדירה עולה גבוה יותר. 

מהי המשכנתא הגבוהה ביותר שניתן לקחת בישראל, עבור דירה להשקעה? 

אם היה אפשר לקחת מאה אחוז משכנתא, כל עם ישראל היו קונים רוכשים דירות להשקעה לרבבות. למה בכל אופן הם לא עושים את זה? כי כדי לקנות דירה להשקעה, צריך להביא הון עצמי גבוה של חצי משווי הנכס. 

עד לפני חצי שנה, ניתן היה למשכן דירה אחת, ולחלץ ממנה כסף כדי לקנות דירה נוספת. כך אנשים רבים שכבר יש להם דירה, נכנסו לשוק משקיעי הנדל"ן. הכל היה רלוונטי עד לפני חצי שנה. מה קרה אז? בנק ישראל עשה סוף לחגיגות. איך? הוא חוקק חוק שאומר שאסור לבנקים לתת הלוואת משכנתא למי שההון העצמי שלו מתבסס על משכון דירה ישנה. מה שאומר, שאנשים רבים שאין להם הון עצמי, נחסמה בפניהם הדרך היחידה להצטרף לשוק משקיעי הדיור. 

האם מחירי הדיור ירדו כתוצאה מגבלת בנק ישראל? 

לא רק שמחירי הדירות לא ירדו, ולא רק שהם לא עצרו, אלא המשיכו לעלות. למה? כי הביקוש לדירות הולך וגדל בכל מקרה. כדי להצליח לעצור את עליית המחירים המטורפת הזו, חייבים לעשות משהו באמת משמעותי, כמו הגדלת היצע הדירות, על ידי הפשרת קרקעות לבניה. בינתיים זה קורה אבל בקצב מאוד איטי. 

חולמים להשקיע בדירה? לא יודעים איך לעשות את זה? בדיוק בשביל זה אתם צריכים להכיר את המומחים של משכנטאצ' שיעזרו לכם להגשים חלומות. 

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: