כולנו מתפללים לאריכות ימים ושנים ומקווים להגיע לימי זקנה ושיבה בצלילות הדעת. משכנתא אי אפשר לקחת  בגיל מבוגר מכיוון שהבנק חושש שלא יהיה מי שישלם אותו בעתיד. לכן, ישנם כללים ברורים איך וכיצד ניתן לקחת משכנתא. כאשר למבוגרים שבינינו תהיה אפשרות לקחת משכנתא פנסיונית המותאמת לצרכים וליכולות של הציבור המבוגר.

מה עושים אם חלילה בעל המשכנתא הלך לעולמו בגיל צעיר? מי יספוג את הנזקים? מה קורה אם הביטוח כבר סיים את תפקידו? כל הפרטים החשובים בפוסט שלפניכם!

אז מה קורה באמת אם בעל המשכנתא הלך לעולמו?

לפני שלוקחים משכנתא, גם בעלי המשכנתאות וכמובן הבנקים, עושים ככל שביכולתם כדי לוודא שאכן הלווים יוכלו לשלם את הכסף מדי חודש בקביעות, ללא פיגורים. אבל, החיים שלנו הם דינמיים. אנחנו לעולם לא יכולים לדעת מה יקרה מחר. כמובן שלא נדע מה יתרחש בעוד 20 שנה. לא פעם שומעים על אנשים שלא עלינו התגלו כחולים או לוקים בליקוי קשה באחד האיברים והם לא יכולים להמשיך לעבוד. לעיתים אדם מתפטר מהעבודה והוא נשאר ללא משכורת. אבל המקרה הכי גרוע שיכול להיות, הוא מצב בו אחד הלווים נפטר. מה  עושים אז? הקרובים שבורים כל כך מהפטירה, מזועזעים וכואבים את הכאב  הצורב, מי יכול לחשוב ברגעים כאלו על כסף?! אבל בסופו של דבר, זה מגיע. הבנק דורש את שלו ובצדק. והקרובים, מה יעשו? מי ישלם עכשיו את המשכנתא? כל כך קשה כל הסיפור של הפטירה עצמה, ועכשיו נוסף גם צער וקושי חדשים, חסר בכסף.  

למה צריך ביטוח חיים למשכנתא?

כאן מגיע המקום של הביטוח. בדיוק בשביל זה הבנקים מחייבים ביטוח חיים על כל לווה כדי להגן על עצמם  ממקרים כאלו. אם לווה המשכנתא נפטר, חברת הביטוח היא זו האחראית להחזיר את הכסף לבנק בפעם אחת. אם רכשתם ביטוח דרך הבנק, יתכן שהביטוח ייתן רק את כספי המשכנתא ולא את הרביות והצמדה. לעומת זאת, חברות ביטוח כן תכסינה את הכול. ולעיתים יישאר כסף גם לשארי הנפטר.

איך מממשים ביטוח חיים?

לאחר שלווה המשכנתא הלך לעולמו, יש צורך להגיש כמה מסמכים לחברת הביטוח או לבנק בו יש לכם את הביטוח. תדרשו להגיש תעודת פטירה וסיבת הפטירה עם צילום ת.ז. של הנפטר. ישנן חברות ביטוח שידרשו פרטים נוספים והם יאמרו לכם אותם. תוכלו גם לפנות ליועץ משכנתאות שיעזור לכם לדעת מה וכיצד להתנהל מול חברת הביטוח.

אם חלף תוקף הביטוח?

זה קורה ממש לעיתים נדירות. לפעמים ישנם ביטוחים התקפים רק עד לתאריך מסוים. עד גיל מסוים או פרמטר אחר. אם בעל המשכנתא נפטר לאחר התאריך הזה, מה עושים? סוכנות הביטוח קשורה  לדבר? היא צריכה להיות שותפה לתשלום? ואולי היא כבר לא בתמונה? שהרי אם הלווים לא משלמים לה על הביטוח, היא לא חייבת להם כלום?

מנסיוננו, שאלות כאלו הן רבות ושונות והתשובות עליהן ספציפיות לכל לווה. יש כאלו שיקבלו תשובה חיובית בעקבות חוק הקובע לטובתם. צמיד יהיו גם אלו שיהיו בטוחים שמגיע להם כיסוי אבל בסופו של דבר יתברר שהם לא זכאים לכך. בקיצור, זה  לא משהו שאפשר לפסוק כאן באופן כללי. 

אם קרוב שלכם נפטר ואתם צריכים לדאוג לתשלומי המשכנתא, או אם אתם רוצים להיות בטוחים שיש לכם ביטוח לכל מקרה שלא יהיה, אנו במשכנטאצ' כאן בשבילכם. צוות היועצים שלנו שכבר ליוו אלפי לקוחות למשכנתא שלהם כולל ביטוחים ופרוצדורות שונות, יעזרו גם לכם לקבל את הביטוח שיתאים לכם ביותר. צרו קשר ותהיו גם אתם מבוטחים!

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: