התחלתם תהליך של הוצאת אישור עקרוני? שמעתם את צמד המילים לוח סילוקין, ולא הבנתם מה זה אומר לגביכם? בדיוק בשביל זה כתבנו לכם את הפוסט הזה שיעזור לכם להבין טוב יותר מה זה לוח סילוקין ומה ההשפעה שלו על המשכנתא שלכם. אז בואו נתחיל. 

מה זה לוח סילוקין?

לוח סילוקין. מסמך ארוך בו מפורטים כל תשלומי המשכנתא שלכם עד שתסיימו לשלם את כל המשכנתא. כלומר, אם לקחתם את המשכנתא לשלושים שנה, תמצאו שם את כל התשלומים עד התשלום האחרון, בעוד שלושים שנה. זהו לוח סילוקין. הלוח שמספר לכם, איך המשכנתא שלכם תסתיים ביום בהיר אחד. 

יש כמה סוגים של לוחות סילוקין. כלומר, יש כמה שיטות איך להחזיר את המשכנתא. הלוחות הם – לוח קרן שווה ולוח שפיצר. 

מה זה לוח קרן שווה? 

בצורת ההחזר של לוח קרן שווה, תחזירו במשך כל תקופת ההלוואה, בדיוק את אותו סכום על חשבון קרן. כלומר אם לקחתם הלוואה של שבע מאות אלף שקלים, והמשכנתא שלכם היא לשלושים שנה, אז תשלמו מדי חודש 2,333 ש"ח לכיסוי הקרן. החשבון הוא כזה: 700,000:300=2,333. 

עכשיו נעבור לצורת תשלום הריבית. אם נחשב את הריבית, נראה כי ככל שנמצאים יותר קרוב לתחילת תקופת ההלוואה, כך הריבית גבוהה יותר, וככל שנתקדם, נראה שהיא הולכת ויורדת. איך זה עובד בדיוק? אם ממוצע ריביות המשכנתא שלכם הוא 2%, והקרן היא מיליון שקלים. 2% מתוך מיליון שקלים, אינם שווים כמו 2% מתשע מאות אלף שקלים. 

בלוח קרן שווה משלמים כל חודש תשלום זהה עבור הקרן ואת סכום הריבית משלמים בהתאם ליתרת ההלוואה. הווי אומר שבתחילת תקופת ההלוואה ההחזר החודשי גבוה יותר וככל שחולפות השנים, ההחזר החודשי הולך ויורד. 

מה זה לוח שפיצר? 

בשיטת החזר זו, הלווה משלם לכל אורך חיי ההלוואה סכום זהה. איך זה יכול להיות? הרי סיכמנו שבתחילת תקופת ההלוואה הריבית אמורה להיות יותר יקרה, אז איך זה מסתדר עם הנתונים של לוח שפיצר? אלא שבלוח שפיצר החלוקה היא שונה. לא משלמים את הקרן והריבית בצורה הגיונית כמו בלוח קרן שווה, אלא משלמים יותר עבור חשבון ריבית, ומעט עבור הקרן, וככל שמכסים את הריביות והתשלום עבור הריבית קטֵן, כך הולך התשלום עבור הקרן וגדֵל עד שהחשבון מתאפס ומסיימים לשלם את כל המשכנתא בגמר תקופת ההלוואה. 

חולמים על משכנתא זולה? לא רוצים לחיות עם נקיפות מצפון שאולי הייתה לכם אפשרות לקבל משכנתא זולה יותר? בדיוק בשביל זה מומחי משכנטאצ' נמצאים כאן לשירותכם. 

הקליקו כאן כדי להכיר את המומחים שלנו ולתת לנו את הזכות להכיר אתכם. 

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: