מסתבר שיצא לכם כבר לשמוע על גרירת משכנתא. הכתבה הבאה תסביר לכם את משמעות המושג, מתי הוא רלוונטי וכיצד תעשו אותו בצורה החכמה והמשתלמת ביותר. אז  קדימה, הצטרפו אלינו:)

מנתונים עולה כי רוב הישראלים עוברים דירה יותר משני פעמים במהלך חייהם. אם כן, לרב האנשים האפשרות למחזר את המשכנתא היא אפשרות קריטית ושימושית ביותר.

מה זה בכלל גרירת משכנתא?

כאשר רוכשים דירה ולוקחים משכנתא חדשה למרות שנותרה עדיין שארית מהמשכנתא הישנה, במקרה כזה תהיה אפשרות לגרור את המשכנתא הישנה לנכס החדש. המשכנתא הישנה תישאר כמו שהיא, ואליה תצטרף המשכנתא החדשה עם אותם תנאים כמו שהיא נלקחה בעבר ללא כל שינוי. כאשר פשוט מסירים את השעבוד מהנכס הישן ומעבירים אותו לשעבוד הנכס החדש. 

איך זה קורה בפועל?

תהליך גרירת משכנתא מתבצע במספר שלבים:

  1. ראשית תגישו בקשה לגרירת משכנתא. הבקשה תכלול את המסמכים:
  1. כעת, הבנק יבדוק את הבקשה שלכם. זה יקח עד שבוע וחצי מיום הגשת כל המסמכים.
  2. כעת תקוו שתקבלו תשובה חיובית מהבנק. אם אכן מדובר במשכנתא עם מסלול זכאות, התנאים שלה ישתנו במקרה בו הדירה החדשה שרכשתם אינה עומדת בתנאים של מסלול זכאות. כמובן שהכל בהתאם לדרישות משרד הבינוי והשיכון. כדאי לכם לוודא את זה לפני שתבצעו את גרירת המשכנתא.
  3. כעת תדרשו למלא את דרישות הבנק השונות כמו בטחונות, שמאי וכו'.
  4. לפעמים תדרשו גם לקחת הלוואה נוספת לצורך רכישת הדירה. ותדרשו לחתום על הסכם הלוואה.
  5. פרק סיום, כעת הבנק ישחרר את הנכס הישן משעבודו והשיעבוד יעבור לנכס החדש.

שאלות שרציתם לשאול על גרירת משכנתא:

  1. כמה עמלה משלמים על גרירת משכנתא?

בכל בנק תשלמו סכום שונה על גרירת המשכנתא. 

בבנק דיסקונט תשלמו 750 ש"ח.

בבנק מזרחי גובים גם כן 750 ש"ח.

בבנק הפועלים לעומת זאת תשלמו 700 ש"ח.

בבנק ירושלים ובבנק לאומי התשלום יהיה על סך 550 ש"ח בלבד.

כמו כן, אם הגרירה תעשה לפיקדון או לערבות בנקאית, תדרשו לשלם עוד 0.3-0.5% מגובה המשכנתא. סכום של כמה אלפים או אפילו עשרות אלפים ש"ח.

  1. כמה זמן זה לוקח?

מהיום בו תפנו לבנק לבקש לגרור את המשכנתא שלכם עד היום בו תקבלו תשובה, יקח מקסימום 10 ימים. בדרך כלל פחות. לעיתים נדירות, אם לדוגמא המשכנתא שלכם היא במסלול זכאות התהליך יתמשך, יקח זמן ארוך יותר אפילו חודש ויותר. וזאת, מכיוון שלא רק הבנק צריך לקבל את ההחלטה. יש כאן גורם נוסף, משרד השיכון.

מה זה גרירת משכנתא ואיך היא מסייעת למשפרי דיור?

גם גרירת משכנתא לבנייה עצמית יכולה לקחת הרבה זמן מכיוון שהבנק צריך לעשות בירורים על הבנייה לפני שתקבלו את האישור הנכסף.

  1. יש מושג של סירוב לגרירת משכנתא?

בנק ישראל קבע  כי כל בנק חייב לאשר גרירת משכנתא. אלא אם כן, יש סיבה משמעותית לדבר. אם לדוגמה הביטחונות למשכנתא בתקופת הגרירה הן חסרות ערך ביחס למחיר הממוצע בשוק.

יתכן גם שהמצב הכלכלי שלכם כיום שונה לגמרי מהמצב הכלכלי שהייתם בו כאשר לקחתם את המשכנתא, והיום המצב שלכם הוא גרוע יותר. במקרים כאלו, הבנק רשאי לא לאשר את גרירת המשכנתא.

אם הבנק מסרב לבצע גרירת משכנתא, מה עושים?

  1. גרירת משכנתא יכולה להתבצע מבנק אחד לבנק אחר?

חד משמעית לא. גרירת משכנתא יכולה להתבצע רק בבנק ממנו נלקחה המשכנתא. למה? מכיוון שכל הרעיון של גרירת משכנתא היא לשמור על התנאים שהבנק נתן לכם לפני מספר שנים. שום בנק לא צריך להסכים לתנאים שקבע בנק אחר.

מעוניינים גם אתם לקחת משכנתא? מחפשים מישהו שיעזור לכם בתהליך המורכב?  אנו במשכנטאצ' כאן בשבילכם. אנו נעזור לכם למצות את הפוטנציאל שיש לכם ולהוציא עבורכם תמהיל משכנתא התפור למידות שלכם. כי בשבילנו אתם לא סתם עוד לקוח. הקליקו כעת לתזמון שיחת ייעוץ.

תגובה אחת

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: