העולם של שנת 2022, הוא עולם מרופד. אפילו הבנקים, שבעבר היו השוק הכי קפדני והכי מרוחק שיש, באים היום לקראת הלקוחות שלהם. גרייס במשכנתא בא להקל בעלי המשכנתאות, בזמנים של קושי. הרי כמה שמתכננים את המשכנתא כדי שתהיה הכי מותאמת לצרכים של לוקח המשכנתא, אי אפשר באמת לצפות מראש את כל המהמורות שיעברו עליו במהלך החיים. ואם יש כאלו, חייבים לראות איך ממשיכים בכל זאת לשלם את המשכנתא. יש זמנים בהם אי אפשר לשלם את המשכנתא, פשוט בגלל שאין כסף בחשבון, אבל מה עושה מי שמעוניין לקחת לעצמו מרווח נשימה כדי להצליח בעוד כמה חודשים לחזור למסלול תקין? משלב גרייס באמצע המשכנתא שלו. 

גרייס = חסד

אל תמהרו לחשוב שהבנקים הפכו להיות גומלי חסדים גדולים כל כך. כי על כל שירות טוב, אתם אלו שצריכים לשלם כסף טוב… אבל בכל מקרה שם המסלול הזה נקרא כך, בגלל שהוא באמת עוזר ללווים רבים להצליח לשקם את עצמם מבחינה פיננסית.   

תכל'ס – מה זה גרייס? 

גרייס נותן לכם "פוס" באמצע תקופת התשלומים של המשכנתא. נניח שאתם כבר אוחזים בחודש המאה מתוך שלוש מאות שישים חודשים (שלושים שנה) של המשכנתא. ופתאום אתם נתקלים בצורך להפסיק לשלם משכנתא בגלל קשיים כלכליים כמו אבטלה בקורונה. אתם יכולים לבקש מהבנק לאפשר לכם גרייס מלא או גרייס חלקי, לתקופה של מקסימום שנתיים במשכנתא שלכם. אבל אתם צריכים לקחת בחשבון שגם בתקופה בה אתם לא משלמים את המשכנתא, תקופת המשכנתא ממשיכה להתקצר. כלומר, אחרי שתחזרו לשלם בחזרה את המשכנתא, תצטרכו לשלם גם את החלק אותו הקפאתם, בתוך תקופה של החודשים שנותרו. נצמד לדוגמא שנתנו למעלה, אם עברו מאה חודשים מאז תחילת ההלוואה ולקחתם הפסקה מתשלומי המשכנתא של שתיים עשרה חודשים, תצטרכו אחרי שתיים עשרה החודשים להתחיל לשלם גם את הסכום שהצטבר לכם כחוב. ולכן, תתווסף לכם תוספת חדשה של כמה מאות שקלים. 

שורה תחתונה, ההחזר החודשי מתייקר אחרי שחוזרים מהפסקת הגרייס. 

מה זה גרייס מלא? 

גרייס מלא, הכוונה היא שההפסקה מתשלומי המשכנתא שלכם, היא מושלמת. אתם לא משלמים אף לא שקל אחד לטובת המשכנתא במהלך התקופה של הגרייס המלא. אבל אחרי זה, הריבית שתצטרכו לשלם על התקופה הזו תהיה הרבה יותר יקרה. כי הריבית אותה לא שילמתם, מצטרפת לקרן אחר כך וגם עליה יש ריבית כמו כל ההלוואה.

מה זה גרייס חלקי?

בגרייס חלקי, אתם משלמים את הריבית אך דוחים את תשלום הקרן. כך גם הריבית אותה תצטרכו לשלם על התקופה הזו תהיה זולה יותר וגם ההחזר החודשי אחר כך, לא יהיה לכם הרבה יותר גבוה ממה שהיה לפני הגרייס. 

הקליקו כאן לתזמון הפגישה שלכם עם מומחי המשכנתאות של משכנטאצ'. תנו למקצוענים לעבוד בשבילכם ולהשיג לכם משכנתא זולה וחסכונית.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: