הרחבנו בפוסט הקודם על לוחות סילוקין ועל שתי שיטות ההחזר השונות. כעת אנו רוצים להציף שאלות שבטח עלו לכם. אם כבר לקחתם משכנתא, ויועץ המשכנתאות אמר לכם שהמשכנתא שלכם היא לוח שפיצר איך זה יכול להיות שהחזר ה משכנתא החודשי כן הולך ויורד? בואו נדבר על זה.

איך משחקים עם המשכנתא?

כאשר הסברנו בפוסט הקודם מהו לוח קרן שווה ומהו לוח שפיצר, הרחבנו אודות סוגי הלוחות, אבל לא הסברנו שניתן לעשות בהם משחקים ולשלב ביניהם. כאשר לוקחים משכנתא, מחלקים אותה לכל הפחות לשני מסלולים. כשמחלקים את המשכנתא לכמה מסלולים, ניתן גם לקבוע מספר חודשים שונה לכל מסלול. 

מסלולי המשכנתא הם כמו הלוואות שונות

כשאתם מדברים על המשכנתא שלכם, אתם מרגישים שאתם מדברים על דבר מהותי מהחיים שלכם, אבל אם נרד לעומק המשכנתא שלכם, נראה שהיא ממש כמו אגודה של מספר הלוואות שונות. לכל מסלול יש ריבית משלו, תקופה, תנאי פירעון מוקדם ועוד.  

בואו נצמד למספרים. לקחתם הלוואה של 900,000 שקלים, וחילקתם אותה לשלושה מסלולים שונים, שיטת ההחזר של שלושתם היא בלוח שפיצר. אבל כל אחד מהם, הוא בעל אורך שונה. כלומר, מסלול אחד פרסתם ל – 15 שנה, מסלול שני ל – 20 שנה ומסלול שלישי ל – 30 שנה. איך יראה לוח הסילוקין שלכם? בשנים הראשונות תשלמו החזר חודשי קבוע, אחרי 15 שנה ההחזר החודשי ירד, בגלל שסיימתם לשלם את אחד מהמסלולים, וכן הלאה. 

גם בלוח שפיצר ההחזר החודשי יכול להיות לא קבוע

אומנם אנו יודעים שבלוח שפיצר ההחזר החודשי הינו קבוע, ובלוח קרן שווה, ההחזר החודשי הולך ויורד. אבל הנה לכם דוגמא של משכנתא שכולה מבוססת על טהרת לוח שפיצר, אבל היא הולכת ויורדת. איך זה יכול להיות? אחת לתקופה אתם מסיימים לסלק מסלול אחד, ומהחודש הבא ההחזר החודשי שלכם נמוך יותר. 

מה יותר זול – קרן שווה או שפיצר? 

וזו שאלה ממש מצחיקה. זה כמו שתשאלו – מה יותר טעים תפוח או אגס? מדובר בשני לוחות סילוקין, והאטרקטיביות של המשכנתא לא תלויה כלל בלוח הסילוקין אלא ביועץ המשכנתאות. יכול להיות מצב בו יועץ משכנתאות מנסה לתת שני תמהילים לבדיקה, האחד עם לוח שפיצר והשני עם קרן שווה, ועל אחד מהתמהילים הוא מקבל אישור זול יותר, אבל זה ממש עניין של איך בנק, איך פקיד ואיך מצב רוח… 

מתכוננים לקחת משכנתא? חולמים על משכנתא שלא תכביד עליכם? בדיוק בשביל זה המומחים של חברת משכנטאצ' כאן לשירותכם. אנו מלווים עשרות לקוחות בדרך המרגשת של רכישת דירה ראשונה, שניה, חלופית ולא רק. נשמח לתת לכם יד וללוות אתכם עד לגמר התהליכים וסידור כל הפרטים האחרונים, עד שתחושו הכי בבית בעולם. הקליקו כבר עכשיו כדי לתזמן לעצמכם פגישת ייעוץ. 

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: