אם פרצה שריפה לבית אחד מהקרובים שלכם או ששמעתם על גניבה גדולה, אתם תבינו טוב על מה אנחנו מדברים… במקרה של גניבה רצינית, בה הגנבים לא חסים עליכם ובוזזים כל חלקה טובה, ההרס והחורבן עלולים להיות חמורים. לפעמים חוץ מהגניבה עצמה ישנן השלכות נוספות. ארונות שנשברו, כלים שנופצו ועוד. לפעמים גם פושעים בוחרים להתפרע ולשפוך בחמת זעם חומרים על בגדים וכו'. אבל בדרך כלל ההפסד המרכזי והמשמעותי ביותר הוא בתחום התכשיטים וכלי הכסף. מה עושים במקרה כזה? קונים הכל  מחדש? כל כלי הכסף ותכשיטי זהב שהצטברו במשך השנים. מדובר בסכומי עתק בדרך כלל. 

שלא נדבר על מקרה של שריפה. שריפה עלולה לכלות כל חלקה טובה. אנשים יכולים למצוא את עצמם יום אחד חסרי כל. כולל רהיטים, כלים, בגדים, מזגנים, מטבח, תכשיטים, כלי בית וכו'. איך רוכשים הכל מחדש?! במיוחד אחרי שצריך גם לדאוג לבית חדש לגור בו (אלא אם כן יש לכם ביטוח מבנה).

ביטוח תכולה הוא ביטוח שמבטח אתכם מפני שריפה, גניבה, נזקי טבע ואפילו אבידות או תקלות בבית.

ואתם שואלים, למה שזה יקרה לנו? ואתם שואלים, למה שזה יקרה לנו?

מובן מאוד שזו תהיה התגובה שלכם. על השאלה למה עדיין לא ביצעתם ביטוח תכולה, רבים משיבים, למה כן? למה שזה יקרה בדיוק לנו, אם עד היום זה לא קרה?!

אז זהו, שזה קורה בדרך כלל פעם אחת.  לא יותר. ואין לכך תסמינים מראש. זאת לא מחלה מדבקת אמנם אבל זו כן צרה קשה ולא פשוטה בכלל. אנשים פושטים ממנה רגל.

במציאות בשטח, מדי יום מתבצעות לצערנו גניבות רבות בכל רחבי הארץ. זאת עובדה קיימת. אבל גם אם לא נלך רחוק, אפילו אם הלכתם לישון עם העגיל ובבוקר הוא לא נמצא, אם הוא משובץ יהלומים אתם תרצו מאוד לקבל עליו תמורה…

אז כמה שווה תכולת הבית שלכם? אז כמה שווה תכולת הבית שלכם?

הגעתם לתפקיד של חברת הביטוח. חברת הביטוח היא זו שדואגת להעריך את התכולה שלכם. החברה תשלח אליכם שמאי, הוא יבקש מכם להציג לפניו את כל הרכוש שלכם. את התכשיטים וכלי הכסף היקרים הוא יחשב בעזרת כלים מיוחדים, ישקול אותם וימדוד במיקרוסקופ עד שיגיע לשער את ערכם. חשוב מאוד, לפגישה זו תערכו עם זמן מיותר ופנוי. היא יכולה להימשך שעות ארוכות, כמובן לפי כמות החפצים שיש לכם בבית. 

מספר ימים לאחר הפגישה, חברת הביטוח תודיע לכם את המחיר הכולל שיצא לכל הפוליסה לפי מה שקבע השמאי. היא תעדכן אתכם כמה תדרשו לשלם מדי חודש. כמובן שאם מבחינתכם המחיר יקר מדי, תוכלו לשתף את חברת הביטוח בהרגשתכם. אם תרצו תוכלו גם לפנות לחברות ביטוח נוספות כדי לקבל הצעות מחיר ולהשוות ביניהן. 

איך מוזילים את מחיר הביטוח? איך מוזילים את מחיר הביטוח?

שימו לב, גם כאן בביטוח, קיימת תחרות. אתם ודאי יודעים ומכירים את התחרות בין הבנקים. ואם לקחתם משכנתא ודאי נתקלתם בתופעה המעניינת מקרוב. כאשר אתם רוצים לקחת משכנתא, הבנקים כולם רוצים אתכם כלקוחות. אם תפנו לבנק ותאמרו שקיבלתם הצעת מחיר טובה יותר מבנק אחר, הבנק יעשה כל מאמץ על מנת שתישארו הלקוחות שלו. הוא גם יסכים להוזיל עבורכם מחירים ולהיטיב בתנאי המשכנתא, העיקר שתקחו את המשכנתא בבנק שלו. 

כך גם בתחום הביטוחים. כל חברה מעוניינת בלקוחות נוספים. הרי לכך היא נוצרה. אם תערכו סקר שוק, תבקשו הצעת מחיר ממספר חברות ביטוח, תוכלו להשוות בין ההצעות. 

כמובן שיועץ משכנתאות מנוסה יוכל לעזור לכם להתמקח עם החברה ולהוזיל לכם משמעותית את הפוליסה.

הבנו כי ביטוח הוא דבר כדאי. הוא ימנע מכם עוגמות נפש רבות והפסד כספי משמעותי. אמנם, אם לקחתם משכנתא, הבנק לא חייב אתכם לבצע ביטוח תכולה כי לא הוא זה שמרוויח מכך. אבל מי שכן ירוויח כאן, זה רק אתם. אתם אלו שתשלמו את ההפסדים במקרה של גניבה. אף אחד אחר לא יעשה זאת אם לא תדאגו לכך מראש.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: