בעולם המודרני של ימינו, כל זוג שקונה דירה, עוד לפני שהוא עובר אליה, כבר יש לו תוכניות לגבי העתיד. כלומר, אנשים קונים דירה וברגע שהיא משביחה את עצמה, הם מוכרים אותה ועוברים לדירה הבאה שלהם. תכל'ס רוב מוכרי הדירות בארץ, הם אנשים שעוד יש להם משכנתא על הדירה שלהם. איך הם עושים את זה? איך אפשר לעבור דירה כאשר עוד יש משכנתא על הדירה הקודמת? פשוט מאוד, גוררים את המשכנתא. 

מה זה גרירת משכנתא? 

בעיקרון כאשר בן אדם מוכר דירה ויש לו משכנתא על הדירה הקודמת, הוא יכול למחזר את המשכנתא כדי שתתאים לדירה החדשה. אבל אם תנאי המשכנתא שלו מאוד אטרקטיבים, ברמה שאי אפשר למצוא היום, הוא יכול להשאיר את המשכנתא כמו שהיא ורק לגרור אותה לדירה החדשה. 

בתהליך הגרירה, מעבירים את הבטחונות על שם הדירה הנרכשת. בגדול תהליך זה אמור להיות מאוד פשוט, בסך הכל גוררים את המשכנתא הקיימת לדירה אחרת, אבל בפועל, זה תהליך מורכב יותר. כדי לגרור את המשכנתא, יש צורך לקבל אישורים מיוחדים מהבנק. כל אישור כזה עלול לקחת הרבה מאוד זמן.  ולכן, לפני שאתם מתחייבים מבחינה חוזית, חשוב מאוד שתראו אם בכלל יש סיכוי שתצליחו לקבל אישור עבור גרירת המשכנתא, וגם אם כן, כמה זמן יקח להנפקת האישור. 

הימנעו מקנסות 

במקומות כאלה אסור להיות אופטימיים. כבר שמענו סיפורים על אנשים שהתחייבו לפנות דירה, או להעביר את הסכום למוכרי הדירה שלהם, אבל הם עצמם עוד לא קיבלו אישור על גרירת המשכנתא שלהם, ובגלל זה הם היו צריכים לשלם קנסות כבדים מאוד. חשוב מאוד לראות, איך להימנע מקנסות בכל מקרה שהוא. 

האם יש צורך לקחת יועץ משכנתא לתהליך של גרירת משכנתא? 

בעיקרון התפקיד של יועץ משכנתאות הוא להוזיל לכם את המשכנתא ולהשיג לכם משכנתא בתנאים טובים ככל הניתן. אבל, ברגע שיש לכם משכנתא עם תנאים טובים, אתם לכאורה לא צריכים לקחת את שירותיו של יועץ משכנתאות. 

שימו לב, במקרה של גרירת משכנתא, אומנם כבר יש לכם משכנתא עם תנאים חתומים וסגורים, אבל התהליך דורש אתכם. הוא דורש זמן, ריצות, חתימות, טפסים וכו'. לצורך כך משתלם להיעזר ביועץ משכנתאות שיחסוך לכם כסף, זמן, ריצות והפסד ימי עבודה. 

רוצים להיות בטוחים שאתם בידיים טובות? 

אתם חייבים לעשות היכרות עם חברת המפתח המנהלת את משכנטאצ'. אנחנו חברה של יועצי משכנתאות בפריסה ארצית. היתרון שלנו הוא שאנחנו חברה המוכרת לבנקים רבים בארץ כך ששווה לבנקים לעשות עבורנו את העבודה יותר מהר ויותר טוב. הקליקו כאן לקבלת פרטים נוספים שמעניינים אתכם. 

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: