רוצים לפרוע את המשכנתא, עוד לפני שהגיע התאריך האחרון לפירעון מוקדם? רוצים למחזר משכנתא? לווה שרוצה למחזר את המשכנתא שלו, כלומר לפרוע אותה באמצע תקופת ההלוואה במטרה לחסוך כסף, צריך לשלם עבור כך, עמלות שונות. העמלה המפורסמת והיקרה ביותר, בלי כל השוואה לשאר העמלות, זו עמלת הפירעון המוקדם. 

למה הבנק גובה קנס על פירעון מוקדם של ההלוואה? 

ברגע שאתם מוזילים את המשכנתא, אתם גורמים לבנק להרוויח פחות על המשכנתא. לבנק אין אפשרות למנוע ממכם למחזר את המשכנתא שלכם, אבל זכותו "להתעצבן" עליכם ולקחת לכם קנסות גבוהים במיוחד על זה שאתם מקטינים לו את הרווחיות מהמשכנתא שלכם. 

אם עד היום הוא הלווה לכם את הכסף בריבית של שלושה אחוז ואתם מצליחים להוזיל אותה לריבית ממוצעת של 2 אחוז, הוא לא יכול לקחת ממכם את כל ההפרש, כי אם כן בשביל מה הועלתם במחזור? אבל קנס על זה ששיניתם לו את התוכניה, הוא יכול גם יכול. 

האם שווה למחזר או לפרוע משכנתא? 

השאלה הזו בהחלט במקומה. אנו כחברה לייעוץ משכנתאות, ממליצים מאוד למחזר משכנתא. אבל לפני שאנחנו מגישים בקשה למחזור משכנתא, נבדוק את תיק המשכנתא שלכם בשבע עיניים כדי לראות, אולי המשכנתא שלכם אטרקטיבית ואין כל צורך לגעת בה? אולי העמלות שאתם עתידים לשלם כל כך גבוהות, עד כדי כך שלא שווה למחזר משכנתא… 

בקיצור, לא תמיד שווה למחזר משכנתא. אבל בדיוק בשביל זה עושים בדיקת כדאיות למחזור משכנתא. כי חבל לשלם הרבה כסף וגם להפסיד מכך כסף. 

האם באמת מחזור מוזיל את המשכנתא? 

ברור. מחזור משכנתא פשוט יכול להוזיל במאתיים אלף שקלים את המשכנתא. ואם אתם חושבים שמדובר במשכנתא של שני מיליון, אז תדעו שממש לא. אנשים עם משכנתאות רגילות, שלקחו משכנתא בתמימות, ולא קלטו שהבנק דופק עליהם ריביות ענקיות, הגיעו אלינו והמחזור פשוט הציל אותם מריביות הזויות. 

לפי מה נקבע גובה עמלת הפירעון המוקדם? 

במהלך הוצאת אישורי המשכנתא תוכלו להתמקח מול הבנקאי, גם על נקודה זו. מבחינת הבנק, הוא דופק לכם עמלות גבוהות ככל הניתן, ברגע שאתם לוקחים משכנתא עם יועץ משכנתאות, הוא יודע לבדוק את הנקודה הזו והוא יוזיל עבורכם מלכתחילה את עמלות הפירעון המוקדם. 

בנוסף לכך, אתם צריכים לדעת שככל שיהיה לכם מסלולים קבועים יותר במשכנתא, כך העמלות תהיינה גבוהות יותר. את כל הדברים האלו אי אפשר ללמוד על רגל אחת, אבל חשוב שתדעו את גודל החיסכון שאתם יכולים להרוויח, לו תקחו יועץ משכנתאות שיוכל להתמקח עם הבנק ולהוזיל עבורכם את המשכנתא. 

הקליקו כאן כדי לתזמן לעצמכם פגישה עם המומחים שלנו. נשמח לעמוד לשירותכם.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: