אנשים מהדור הקודם לא מצליחים להבין איך זוגות צעירים לא חוששים למשכן את הדירה שלהם, כדי לקבל סכום כסף תמורתה. בימינו, גם תחום המשכנתאות נעשה נגיש יותר והרבה יותר מפחיד ממה שהיה בעבר. אומנם ברור שאם יש לכם כסף מזומן ואתם מתלבטים אם לעשות בו שימוש או לקחת הלוואה ולהשאיר אותו בצד, תמיד העדיפות תהיה לעשות שימוש בכסף הנזיל. אבל אם צריכים כסף נזיל לכל מטרה שהיא, אם זה למטרות בריאות, חתונה וכו' תוכלו לעשות שימוש בשירות בנקאי זה. 

שימו לב, משכנתא לכל מטרה היא הלוואה די יקרה, ולכן אם אתם צריכים אותה, אדרבה, אבל אם לא, עדיף להימנע מלקיחת הלוואה זו. גם כאשר אתם לוקחים, חשוב מאוד לעשות זאת עם יועץ משכנתאות, כדי שיוציא לכם את ההלוואה הזולה ביותר. 

מה ההגדרה של משכנתא לכל מטרה? 

את הביטוי הלוואה לכל מטרה כולנו מכירים, אבל משכנתא לכל מטרה, מה זה? מה שמייחד משכנתא מהלוואה, זה שיש אפשרות לפרוס את ההלוואה על פני הרבה מאוד שנים כי ההלוואה ניתנת תמורת שעבוד נכס קיים. 

משכנתא היא לא הלוואה הנלקחת אך ורק למטרת רכישת דירה. יש היום המון משכנתאות בנקאיות או מגופי מימון שנלקחות על ידי לווים לצרכים שונים. בגלל שההלוואה היא גדולה מאוד, הבנק דורש לשעבד תמורתה נכס ובגלל שהיא גדולה הלווה לא יכול לקחת על עצמו החזרים חודשיים גדולים מדי ויש צורך לפרוס לו את ההלוואה על פני הרבה שנים. 

מה גובה המשכנתא שניתן לקבל במשכנתא לכל מטרה? 

משכנתא לכל מטרה היא כמו משכנתא למשפרי דיור מבחינת אחוזי המימון הבנקאיים. כלומר, אתם יכולים לקבל מהבנק הלוואה של עד שבעים אחוז משווי הנכס. איך הבנק מוכן לתת סכומים אדירים עבור משכנתא כאשר המטרה לא מספיק ברורה לו? באמת הבנק לא מוכן, רק כאשר המטרה ברורה לבנק, הוא מאשר את המשכנתא. 

כלומר, אם אתם רוצים לקבל משכנתא לכל מטרה, אתם נדרשים למלא טפסים לבקשת אישור עקרוני, בהם אתם מפרטים את מטרת ההלוואה. בנוסף לכך, אתם צריכים להגיש מסמכים המעידים על אמינות הבקשה שלכם. 

למה לא לקחת הלוואה לכל מטרה? 

כאשר לוקחים הלוואה לכל מטרה ניתן להחזיר אותה בפריסה של עד שבע שנים. מה שאומר שאם אתם לוקחים הלוואה של 300,000 ש"ח, אתם צריכים להחזיר רק על חשבון קרן שלוש וחצי אלף שקלים מדי חודש. לעומת זאת אם אתם לוקחים משכנתא לכל מטרה ומשעבדים נכס קיים, ניתן לפרוס את ההלוואה לטווח ארוך של עד 30 שנה. 

רוצים לדעת עוד? הקליקו כאן כדי לתזמן לעצמכם פגישה עם היועצי המשכנתאות של משכנטאצ'. 

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: