כל החלטה שלכם היום לגבי המשכנתא, עומדת להשפיע על איכות חייכם במשך השנים הבאות. כשאומרים משכנתא, מדברים על סכומים אדירים. כל כך התרגלנו לכך שכל זו"צ לוקח משכנתא, עד כדי כך שאנחנו צריכים להזכיר לעצמנו מה זה משכנתא וכמה היא מחייבת. רוצים לדעת איך לוח סילוקין משפיע על המשכנתא שלכם? קדימה, מוזמנים להצטרף אלינו. 

קודם כל, מה זה בכלל לוח סילוקין? 

בלוח סילוקין מפורטים כל תשלומי המשכנתא שלכם, מהתשלום הראשון ועד האחרון בעוד שלושים שנה. לוח סילוקין מראה לכם את הדרך בה אתם עומדים להחזיר את המשכנתא. יש שני סוגים של לוחות סילוקין. בפוסט הזה אנחנו עומדים לדבר על ההבדלים ביניהם ועל כל מה שמסביב. אז בואו נתחיל. 

מה ההבדל בין משכנתא הנלקחת בלוח שפיצר ובין משכנתא בלוח קרן שווה? 

לוח שפיצר הוא הלוח המקובל בישראל. למה? כי בלוח זה, כל תשלומי המשכנתא שווים ומה שמשתנה זה המרכיבים הפנימיים של התשלומים החודשים. אבל, אם עושים חישוב על ריביות ממוצעות במשכנתאות הנלקחות בלוח קרן שווה ובלוח שפיצר, רואים כי בלוח קרן שווה ממוצע הריביות זול יותר. למה אם כן לא כולם לוקחים את המשכנתא בלוח קרן שווה? כי לוח זה פחות נוח ללווים בתחילה תשלומי המשכנתא גבוהים ולאט לאט במשך השנים הולכים ופוחתים. 

מה זה לוח קרן שווה? 

בקרן שווה כל התשלומים עבור הקרן שווים לאורך כל חיי ההלוואה, אבל מה שמשתנה זה הריבית. בתחילה הריבית מחושבת על כל סכום הקרן וככל שאתם מכסים את ההלוואה על ידי תשלום חודשי עבור הקרן, כך הריבית הולכת ופוחתת. מה שאומר שגם תשלומי הריבית הולכים ויורדים. בקיצור בתחילת התקופה התשלומים גבוהים, ובהמשך הם קטנים בהתאמה. 

איך משחקים במשכנתא? 

רובם אוהבים לדעת שיש להם סכומים קבועים במשכנתא. אבל איך אנשים עושים את כל המשחקים שבתחילה הם משלמים הרבה ואחרי שנים משתנה הסכום? זה פשוט מאוד. לוקחים כל מסלול משכנתא לתקופה שונה. נניח שאתם מחלקים את המשכנתא לשלושה מסלולים, מסלול אחד לחמש עשרה שנה, מסלול שני לעשרים שנה ומסלול שלישי לעשרים וחמש שנה. כך אתם גם מרוויחים שיש לכם שקט נפשי – יודעים בדיוק כמה אתם משלמים, וגם הסכומים הולכים ויורדים לכם עם השנים. 

אצל רוב המשפחות בישראל, ההוצאות רק הולכות וגדלות. ולכן, אנשים אוהבים להקטין לעצמם בעתיד את סכום המשכנתא. מצד שני, רובם גם אוהבים לדעת בדיוק כמה הם הולכים לשלם בכל תקופה. האופציה של שילוב מסלולים לתקופות שונות בלוח שפיצר, זו בדיוק מה שמתאים לרוב המשפחות בארץ. 

הקליקו כאן כדי לפגוש את המומחים שלנו שיוכלו שהם בעלי מומחיות בהתאמת משכנתא לצרכים האישיים של הלקוח. 

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: