מזל טוב! הגעתם לשלב המרגש שכל זוג חולם עליו בימים ובלילות, ולא באמת בטוח שיום יבוא וזה יקרה. אם אתם מחפשים לקנות דירה ב – 2022 כנראה שיש לכם הרבה מאוד כסף בעו"ש. למה צריך כל כך הרבה כסף מזומן בשביל לקנות דירה? הרי הבנק מביא משכנתא? כל מה שאתם צריכים לדעת, נמצא כאן בפוסט הזה. 

למה לא כל הזוגות הצעירים קונים דירות? 

מצוקת הדיור היא אחד הנושאים המדוברים ביותר מעל כל במה אפשרית. מחירי הדירות מטפסים, ולא חושבים לרגע קט לעשות עצירה קלה. יש לכם דירה למכירה? גם אם תבקשו עליה יותר ממה שהיא שווה, כנראה שתצליחו למכור אותה, ואפילו יהיו כמה רוכשים פוטנציאלים ש"יריבו" על הדירה שלכם. זה פשוט הזוי… אבל למה לא כל הזוגות הצעירים רוכשים דירות? הרי אם הבנק נותן משכנתא ומאפשר לפרוס את התשלומים לשלושים שנה, אז יש אפשרות להצליח לכסות, גם את הסכומים הגבוהים ביותר. לא? 

אם אתם שואלים את זה, כנראה שאתם לא ממש מבינים מה זה הון עצמי, ואיך הוא משפיע על האפשרות שלכם לקחת משכנתא מהבנק בצורה ישירה. 

לפי מה מחליט הבנק אם לאשר משכנתא או לא? 

ידוע שלא כל אחד יכול לקבל משכנתא. לפני שחותמים על דירה חייבים לבדוק שיש אפשרות לקבל משכנתא. כלומר, שיש אישור עקרוני מהבנק. כדי להבין מה המקום של ההון העצמי בתהליך רכישת הדירה שלכם, אתם צריכים להבין מה מניע את הבנק לפעולה. 

הכלל הראשון של בנק ישראל אומר כך – כדי לקבל אישור עקרוני למשכנתא, אתם חייבים להוכיח שיש לכם אפשרות להשתתף בתשלום עבור הדירה, על ידי הון עצמי קיים. אם אין לכם הון עצמי, הבנק לא יאשר לכם משכנתא. 

כמה הון עצמי צריכים להביא עבור רכישת דירה? 

הבנק לא קובע את גובה ההון העצמי לפי מצבי רוח משתנים, אלא לפי כללים ברורים שנקבעו בהתאם לרגולציה של בנק ישראל. כלומר, לא משנה לאיזה בנק תפנו, תמיד תתקלו באותם התנאים פחות או יותר. גובה ההון העצמי המינימלי ידרש בהתאם לסיווג הדירה, דירה ראשונה, דירה חלופית, דירה להשקעה ונכס מסחרי. 

כמה הון עצמי צריכים להביא ברכישת דירה ראשונה? 

בהנחה שאתם זוג צעיר שרוכש דירה ראשונה – עבור רכישת דירה ראשונה אתם צריכים להביא רבע מסכום הדירה בכסף מזומן, הישר לידי מוכר הדירה שלכם. אתם צריכים לשים לב שאתם עושים את זה בהעברה בנקאית ושכל ההעברה הבנקאית שלכם מתועדת וכתובה במקום מוסמך, כדי שהכסף שלכם לא יבלע בשום מקום. עכשיו אתם מתחילים להבין למה צריכים הרבה כסף מזומן כדי להצליח לרכוש דירה בשנת 2022? כדי לקנות דירה בשווי שני מיליון שקלים, תצטרכו להביא לא פחות ולא יותר מאשר חמש מאות אלף שקלים!

הקליקו כאן לתזמון פגישת ייעוץ עם מומחי משכנטאצ', המובילים בישראל בתחום המשכנתאות.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: